MS Midsland gaat van Friesland naar Griekenland
Omrop Fryslan schreef:Rederij Doeksen verkoopt de MS Midsland aan een rederij in Griekenland. Het schip gaat varen tussen verschillende Griekse eilanden met als thuishaven Pireaus. Door de nieuwe schepen Willem Barentsz en Willem de Vlamingh is de reserve-veerboot overbodig geworden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

En:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Dank Ger voor dit bericht. Mogelijks zou de Midsland misschien wel naar Nisyros kunnen gaan. Daar is de lokale ferry Panagia Spiliani, die naar Kos gaat en tijdens de zomer soms ook Tilos en Chalki, de afgelopen weken verkocht.
Patrick's signatuur

(25 April 2021, 20:43)Patrick schreef:

Dank Ger voor dit bericht. Mogelijks zou de Midsland misschien wel naar Nisyros kunnen gaan. Daar is de lokale ferry Panagia Spiliani, die naar Kos gaat en tijdens de zomer soms ook Tilos en Chalki, de afgelopen weken verkocht.

We zullen 'm binnenkort wel op de Oriste linkenpagina tegenkomen denk ik Patrick Wink
Ger, ik heb even mijn licht opgestoken in Griekenland en dit werd mij meegedeeld:

"Haar nieuwe eigenaar is Leve Ferries die kort op de route Piraeus - Aegina hebben gevaren nadat ze de Ionis voor één seizoen hadden gecharterd. De eigenaar van Leve Ferries is ook eigenaar van watertankers die Aegina van zoet water voorzien, dus de banden met het eiland zijn er zeker. Zijn naam komt vaker voor dan hij zou willen in de media, vanwege de uitspattingen van zijn zoon (ook betrokken bij het familiebedrijf) die vaker ontmoetingen met de politie en de officier van justitie dan hij zou willen.
Even terzijde, als veerbootliefhebber denk ik dat ik opgewonden zou moeten zijn over een nieuw schip dat naar Griekenland komt. Tegelijkertijd als Grieks staatsburger, walg ik ervan dat we op onze routes met 47-jarige schepen (zoals de Midsland) worden geconfronteerd."
Patrick's signatuur

Bedankt voor de info Patrick, ben benieuwd.
We zullen de Midsland ooit nog wel eens tegenkomen op Oriste lijkt me.
Dus: mocht iemand 'm ooit eens aantreffen in Griekenland vergeet dan vooral niet om er een foto van te maken Smile
Hij is er bijna!!

De Midsland is voor anker gegaan nabij Souvala, Aegina.
Patrick's signatuur

En is vandaag afgemeerd nabij de scheepswerven in Perama.
Patrick's signatuur

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transavia gaat vliegen van Amsterdam naar Thessaloniki AnnaHiking 0 2.023 21 December 2013, 18:03
Laatste bericht: AnnaHiking

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies