Lamsstoofschotel met yoghurt
#1
Hier weer een lekker gerecht met lamsvlees. Deze variant is met rijst, ik ga nog eens proberen hoe ik hem met kritharaki kan maken. De yoghurt zorgt , samen met de munt, voor een heerlijke frisse smaak. Breng daarom de rijst en het vlees best wel stevig op smaak, anders gaat de yoghurt het geheel overheersen!
Het is een gerecht voor drie tot vier personen. Als je vier stevige eters hebt, mag je alles wel met de helft verhogen. Snij ook niet teveel vet van het lamsvlees weg, dat heeft het nodig om lekker sappig en mals te blijven.
Ik heb de hoeveelheden voor de rijst, het water en de wijn in ml en gr gezet. Het is nl belangrijk dat je de verhouding één deel rijst op drie delen vocht aanhoudt, dus ik adviseer om in ml af te meten.

Ik zou zeggen: Kali Orexi!





Wat foto's:

Het vlees met de bosui en knoflook in de pan.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wijn, water en rijst toegevoegd en langzaam laten sudderen.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als de rijst bijna al het vocht heeft opgenomen, overgeschept in een aardewerken pan.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het yoghurtmengsel er overheen gesmeerd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Na een half uur met het deksel op de pan ziet het er zo uit. (Dus in totaal na 1 uur en 15 minuten).


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En een kwartier later met de kaas er overheen gesmolten.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kali Orexi!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Lijkt heerlijk Johan. Kan het alleen met lamsvlees, of ook met ander vlees?
Quote
#3
Zou ook goed met rundvlees en  varkensvlees moeten kunnen. Niet te mager vlees gebruiken. Ik zou dan een riblap kiezen en vlees van de schouder van het varken. Het enige is dat ik vind dat de yoghurtsaus niet zo combineert met varkensvlees. Het voordeel met riblappen is dat je dezelfde garingstijden kan aanhouden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Courgette-omelet met yoghurt en feta JohanV 6 1.963 03 October 2019, 00:00
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)