Raadseltje: Wie is dit?
Link. Is een acteur van een bekende Griekse film
Quote
Antony Quinn?
Quote
Helemaal goed El Greco. Knap hoor...
Door die film én Anthony is mijn liefde voor Griekenland aangewakkerd.
nu mag jij...
Quote
Was een grote, kleine gok! Big Grin

Wie hebben we hier? Je moet het in de sportwereld gaan zoeken...


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Er heeft er een ooit o.a. bij Ajax gevoetbald, dat was Nikos Machlas. Als ik het goed heb is hij een Kretenzer.
Quote
Charisteas was ook een gr voetballer in nl, maar heb geen ideehoe die er uitziet....
Quote
Hij komt niet uit de voetbalwereld. Eerder een kleine sport, snel en intens...
Hij gaat wel voor een 5 keer naar de OS...een unicum voor Griekenland.
Quote
Een vechtsporter?
Quote
Met deze hint "Eerder een kleine sport, snel en intens" dacht ik gelijk aan tafeltennis.
En toen ik daar op ging zoeken kwam ik uit op : Gionis Panagiotis
Quote
Dat is een goede bingo! Ik ben de plaatser voor, maar het kan niet anders dan goed zijn. up
Quote
(15 May 2021, 12:02)Co vd Graft schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met deze hint "Eerder een kleine sport, snel en intens" dacht ik gelijk aan tafeltennis.
En toen ik daar op ging zoeken kwam ik uit op : Gionis Panagiotis

Sorry mensen voor de late reactie maar hebben hier nog veel werk te doen voor onze definitieve move naar  greeksmiley1 

Dat klopt Co! 
Gionis mag voor de 5de keer deelnemen aan de Olympische Spelen in Tokio (als het hopelijk doorgaat tenminste).

Jij mag weer.
Quote
Buurman of iemand plaats een foto want ik zou niet weten wie ik moet plaatsen.
Ik heb dit soort foto's ook niet.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik denk Maria Farantouri.
Quote
Zo, dat had ik niet verwacht. In een keer een goede bingo! applaus

Hoe kwam je op haar?
Quote
(18 May 2021, 14:14)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo, dat had ik niet verwacht. In een keer een goede bingo! applaus

Hoe kwam je op haar?
Gezichts trekken.

Heb heel erg veel cd`s  en  foto`s  en informatie vanaf 1970 van .....natuurlijk   Griekenland. 
Eigenlijk  al 1967  ( ik heb  gevaren)

Groet Henk
Quote
Ik heb een concert van haar meegemaakt in Vamos (Kreta) in 1983. Dat was 100% Griekse stijl! Op het 'schoolplein' lees sportveld van kiezels en her en der wat grassprieten van de regionale middelbare school.
Er was een groot natuurlijk podium (verhoging achter een goal) en er stonden rijen met stoelen. Het geluid was ook Griekse stijl. Speakers ter hoogte van het podium, halverwege- en achteraan op het 'plein' met echo en regelmatig schel piepgeluid als gevolg.

Het optreden begon gezapig, maar al snel kwam er leven in de brouwerij. Niet alleen op het veld, maar wat later ook op het podium. Dat mondde uit, het concert was nog niet halverwege, in iets wat ik nooit eerder had meegemaakt, maar wat daar waarschijnlijk normaal was. (Maria was toen al een beroemdheid.) Een deel van het publiek begaf zich zonder tegenwerking richting podium en werd ook niet tegengehouden toen ze dat beklommen. Integendeel ze bleken van harte welkom. Maria ging onverstoorbaar verder en danste al zingend soms mee in de gebruikelijke rij. Ze was het blijkbaar gewend. Het werd zowel op het podium als ook ervoor een geweldig zang- en dansfestijn. Het geheel was een fantastische gebeurtenis. In west Europa en waarschijnlijk in de meeste wat wij geciviliseerde landen noemen, was dat ook toen ondenkbaar.

Het zal een paar jaar later zijn geweest dat ik haar via een TV registratie van een optreden in NL zag. Daar zakte m’n broek vanaf gezien de vergelijking met het onvergetelijke optreden van haar in Vamos. Op zichzelf was er natuurlijk niets mis aan het optreden.
Quote
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

Henk
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wie is dit?
Quote
Is dat Ger?
Quote
(23 May 2021, 08:54)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is dat Ger?

Nee niet Ger.
Quote
Omdat ik niet weet of privéberichten als mail worden doorgestuurd meld ik hier dat ik je een PB heb gestuurd Henk.
Quote
(24 May 2021, 10:55)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat ik niet weet of privéberichten als mail worden doorgestuurd meld ik hier dat ik je een PB heb gestuurd Henk.

Ja ontvangen,

Tasos Livieratos  Rally coureur jaran 70.
Lancia stratos 
·                 Born:April 08, 1944
·          Age:77
·        Country:Greece
·        Current Competition:Not Active
·        Starts:41
·        Wins:27
·        Podiums:32
·        Race Win Percentage:65.85%
·        Podium Percentage:78.05%
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wie zie je hier?
Quote
- Het was een Griekse topatleet in de ruime zin van het woord;
- Hij was enkele jaren trainer en algemeen manager van een Griekse nationaal team;
- Hij werkt momenteel in de sport waarin hij zo succesvol was.
Quote
- Momenteel werkt hij voor een Belgische baas, die (beetje cryptisch verwoord) van dikhout planken laat zagen.
Quote
Niemand een idee lijkt het.

Mijn laatste hints:
- hij was en is voor zijn werk heel veel op de weg;
- (Cryptisch) Zijn huidige werkgever is een 'snelle stapper';
- Een citaat over zijn werkgever: “een grote eer om bij het beste team ter wereld te zijn. Ik kijk er naar uit om de ploeg te helpen hun doelen te bereiken, te blijven winnen en mee te doen in de Wolfpack-geest.”
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tijd voor een raadseltje: Wat is dit? Ger 7 4.510 03 January 2020, 14:12
Laatste bericht: Patrick
  Tijd voor een raadseltje...... Ger 10 12.675 28 October 2014, 22:38
Laatste bericht: mart
Big Grin Waar staat dit, en wie wordt bedoeld? AnnaHiking 6 9.458 28 December 2013, 13:18
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Tijd voor een raadseltje... Corry 13 13.759 07 October 2013, 19:27
Laatste bericht: Patrick
  Wie o wie is dit? Ger 7 8.276 22 September 2013, 20:47
Laatste bericht: Patrick
  Weer eens tijd voor een raadseltje oriste 30 25.961 12 September 2013, 23:22
Laatste bericht: Patrick
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.272 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Raadseltje Yorgos 10 7.260 05 August 2012, 12:56
Laatste bericht: Arthur
  Wie weet dit te staan? El Greco 11 7.859 24 November 2011, 12:45
Laatste bericht: martineprest
  Even een raadseltje; waar sta ik...? Corry 3 3.866 13 August 2011, 20:59
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)