Fodelianakis olijfolie                 
Kythira...... het ligt er nog steeds!
#1
In feite zijn we opgesloten, van onze vrijheid beroofd. Gelukkig heb ik in mijn leven geen oorlogen van dichtbij meegemaakt maar ik hoor van velen dat dit ook een oorlog is, een oorlog met een onzichtbare vijand.
Beperkt in ons bewegen en onze vrijheid.
Hoezeer verlangt een ieder om zich weer normaal te kunnen bewegen, zich onder de mensen te begeven, te gaan waar hij of zij “vroeger” ook kon gaan.
Gelukkig overwint de mens zelf al deze tegenslagen en kunnen we wellicht binnenkort weer ons normale leven oppakken.
Vakantie, er in alle vrijheid en rust op uit gaan.
Wandelen is een van de natuurlijke methoden van totale ontspanning en om tot rust te komen.
Een mooie rustige omgeving is dan wel een must om er volledig van te kunnen genieten.
Gelukkig ligt het er nog steeds, Kythira.... het liefelijke vrij onbekende Griekse wandeleiland, badend in de zon en omringd door vele zeeën met vele kleuren van blauw.
Het team van Pyrgos House is de afgelopen tijd druk bezig geweest om zich voor te bereiden om u mogelijk als gast te mogen ontvangen.
De “monopati”, de eeuwenoude wandelpaden zijn opnieuw schoongemaakt en “nieuwe” wandelwegen herontdekt.
Met behulp van een team van vrijwilligers en lokale bewoners zijn opnieuw mooie wandeladers naar boven gekomen. 
Wij zijn er klaar mee, klaar met de  COVID en klaar voor het nieuwe seizoen en staan te trappelen om u te mogen ontvangen op ons paradijselijke eiland.

Nieuwsgierig geworden?
Neem contact met ons op!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of neem een kijkje op de Facebook pagina.



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Een mooi ontroerend verhaaltje, spijtig dat het meestal niet zonder de reklame kan, ik haat dergelijke stukjes schijnheiligheid
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#3
Mooi opgeschreven Japio, maar om dit met een oorlog te vergelijken, gaat mij te ver... We kunnen niet naar Griekenland, maar persoonlijk voel ik mij niet van mijn vrijheid beroofd. Zit niet in een schuilkelder. Kan wandelen fietsen waar ik naar toe wil. Kan mijn kinderen en kleinkinderen in gedeelten ontvangen. Oke ik kan niet naar yoga of naar de sauna. Uiteraard vind ik het verschrikkelijk voor de zieke mensen, zorg, ondernemers, maar onze reizen komt wel weer. Is het nu niet, dan even geduld en we zitten weer op het Griekse terras.
Verder mag ik graag jou verslagen lezen hoor.
Quote
#4
(09 May 2021, 10:12)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een mooi ontroerend verhaaltje, spijtig dat het meestal niet zonder de reklame kan, ik haat dergelijke stukjes schijnheiligheid
Na wat Frank van de Weerde en zijn vriend al voor Kythira hebben gedaan verdient  het bedrijf van hun zeker deze aandacht ,
 zij zijn ook al jaren sponsor van Oriste , en ik hoop dat ze in deze moeilijke tijd het hoofd boven water kunnen houden ,het
is niet zomaar een  reisorganisatie die snel het grote geld willen verdienen ,ze betekenen veel meer voor het mooie eiland
Quote
#5
Een verbazend nare reactie van Messara op het stukje van Japio.
Het staat je vrij om het wel of niet als reclame te zien, maar als je dat werkelijk vindt, is het misschien aan te raden om
je televisie, radio en alle reclamefolders vandaag nog in de vuilcontainer te gooien.
De hele wereld staat bol van de reclames en inderdaad doet Pyrgos House veel en veel meer dan een toeristisch boekingskantoor te zijn.
Als je wel eens op Kythira geweest bent, zou je dat weten.
Quote
#6
(09 May 2021, 10:37)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi opgeschreven Japio, maar om dit met een oorlog te vergelijken, gaat mij te ver... We kunnen niet naar Griekenland, maar persoonlijk voel ik mij niet van mijn vrijheid beroofd. Zit niet in een schuilkelder. Kan wandelen fietsen waar ik naar toe wil. Kan mijn kinderen en kleinkinderen in gedeelten ontvangen. Oke ik kan niet naar yoga of naar de sauna. Uiteraard vind ik het verschrikkelijk voor de zieke mensen, zorg, ondernemers, maar onze reizen komt wel weer. Is het nu niet, dan even geduld en we zitten weer op het Griekse terras.
Verder mag ik graag jou verslagen lezen hoor.

Helaas heeft u het niet goed gelezen…. Het is wat ik van anderen hoor, geen eigen conclusie.
Daarbij komt dat ik elke morgen om 5.30 uur opsta 5 dagen per week volledig aan het werk ben.
Dus dan ben je echt aan vakantie toe, bovendien heb ik veel vrienden daar die ik graag terug zie.

Met vriendelijke groet

(09 May 2021, 10:12)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een mooi ontroerend verhaaltje, spijtig dat het meestal niet zonder de reklame kan, ik haat dergelijke stukjes schijnheiligheid

Dank voor u mening……
Quote
#7
@japio.
Volgens mij zijn buiten de oorlog om wel uw eigen woorden.
Mijn man staat ook elke dag 05.20 op komt tussen 5 en 6 thuis. Daar gaat het niet om. Ik viel over vergelijkingen en dat het zo zwaar is. Ik ervaar het niet als opgesloten en van mijn vrijheid beroofd, vandaag een prachtige fietstocht gemaakt. Hoop dat u weer snel naar Kythyra kunt, zodat we van de mooie verhalen kunnen genieten.
Quote
#8
(09 May 2021, 19:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@japio.
Volgens mij zijn buiten de oorlog om wel uw eigen woorden.
Mijn man staat ook elke dag 05.20 op komt tussen 5 en 6 thuis. Daar gaat het niet om. Ik viel over vergelijkingen en dat het zo zwaar is. Ik ervaar het niet als opgesloten en van mijn vrijheid beroofd, vandaag een prachtige fietstocht gemaakt. Hoop dat u weer snel naar Kythyra kunt, zodat we van de mooie verhalen kunnen genieten.

Dank u
Quote
#9
Kythira .... het ligt er nog steeds ,maar welke kleur hebben ze het eiland nou gegeven ????
Quote
#10
Volgens het NL ministerie van buitenlandse zaken staat Kythira nog steeds op oranje. Dit reisadvies kan met de dag veranderen.
Quote
#11
Weet er iemand hoeveel besmettingen er zijn op Kythira en hoe het daar verder is qua coronamaatregelen?

Is Kithira geel of oranje?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#12
Volgens Naxos Press gisteren 2 besmettingen Ionische eilanden
1 op Corfoe en 1 op Lefkas
op de Cycladen  1op  Naxos en 3 op Paros
Quote
#13
Metaxa, Weet je wat voor kleur Kithira op het moment aanstraalt mbt het coronavirus?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#14
(18 June 2021, 14:03)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa, Weet je wat voor kleur Kithira op het moment aanstraalt mbt het coronavirus?

Kythira valt onder de perfectuur Attica dus oranje ,ondanks dat het een Ionisch eiland is  ,en eind mei  al de vaccinaties
zijn gestopt ,maar misschien dat Frank vande Weerde van Pyrgos house je daar iets meer kan over vertellen
Quote
#15
Beste Japio,

Jammer dat er zoveel negatieve reacties ontstaan als je je hart uitspreekt. Ik zie deze zogenaamde crisis wel zeker als een soort oorlog maar dit terzijde. Ooit komen we naar Kithira en waarschijnlijk treffen we elkaar, we zullen zien.
Ik hoop dat het met jullie en het bedrijf goed gaat komen, inderdaad net als vanouds.

Heel veel sterkte en groet.

Alexandros
Quote
#16
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je op Kythira klikt krijg de cijfers voor aantal eilanden samen, dacht Kythira samen met Saronische eilanden.

Cors


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Japio, wanneer gaan jullie weer naar prachtig Kythira dit jaar?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nog een mooi Kythira filmpje Ger 1 2.420 08 November 2015, 20:51
Laatste bericht: juul

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)