Rubriek foto van de week nog gewenst?
#1
Beste forumleden, momenteel loopt de 21e 'foto van de week' van dit jaar. Volgende week vrijdag wordt de 22e foto geplaatst en dan heb ik van alle 22 leden die één of meerdere foto's hebben ingestuurd één foto geplaatst.
Ik kan daarna uiteraard beginnen met een tweede ronde, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of daar nog draagvlak voor is. Immers, als slechts 22 (van de ruim 4000) leden de moeite nemen om een foto in te sturen weegt dat in mijn optiek niet op tegen al het werk op het eind van het jaar om een leuke 'Foto van het jaar'-verkiezing te organiseren. Daar komt namelijk nogal wat bij kijken, ik zal tzt voor leuke prijsjes moeten gaan lobbyen en e.e.a. moeten gaan organiseren.

Misschien is de animo wat weggeëbd, leeft men in de veronderstelling dat ik nog genoeg foto's heb óf kent men de rubriek helemaal niet; wat ik me kan voorstellen bij de nieuwe(re) leden.

Ik hoop dat ik middels deze oproep leden kan enthousiasmeren om ook eens mee te doen aan onze inmiddels traditionele 'Foto van de week'/ 'Foto van het jaar' rubriek.

Ken je de rubriek (nog) niet, klik eens op onderstaande link en zie hoe het werkt, én hoe je zelf mee kunt doen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hier zie je alle door de jaren heen geplaatste foto's:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En hier wat meer leuke info over alle 'Foto van het jaar'-verkiezingen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus: Heb je nog nooit (of al heel lang niet meer) een foto ingestuurd? Doe eens mee zou ik zeggen. En misschien wordt jouw foto op het eind van het jaar wel gekozen als de mooiste foto van het jaar.

fotosmiley
Quote
#2
Ger, inderdaad en mea culpa, ik had er ook te weinig aandacht voor.
Daarnet heb ik je een mail gestuurd, met een paar foto's.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Als de mensen weer kunnen gaan komen er ook weer foto's denk ik
Quote
#4
Elke vrijdag of zaterdag  kijk ik toch uit naar de nieuwe foto van de week, dus zou spijtig vinden moest ze verdwijnen. Het wedstrijdje is voor mij van minder belang, als het een probleem moest zijn ivm prijzen kan je verkiezing ook zo doen, gewoon voor de eer.Ik heb ook nog een idee, ivm prijs :de winaar krijgt een virtuele   medaille ondrr zijn avator, weet alleen niet of dit technidh mogelijk is
Quote
#5
Ik heb er nog een paar opgestuurd, van sommige vaste leden zie ik nooit een foto, hoe zou dat komen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Tja, jammer. Ik heb in 6 jaar elk jaar wel een foto ingestuurd. Lijkt me een kleine moeite . Enige optie is om de foto eens in de twee weken te vervangen misschien ? En natuurlijk de oproep aan andere leden om meer foto's in te sturen !
Quote
#7
Goede vraag, Ger, in deze tijd van overdaad aan beeld.

De foto van de week valt te weinig op in het ‘briefhoofd’, denk ik. Ik vergeet er meestal naar te kijken. Het valt ook niet mee om origineel te zijn. Maar ik stuur met plezier vaker in. De wedstrijd vind ik minder interessant.

Netto: ik stem blanco.
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(22 May 2021, 16:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb er nog een paar opgestuurd, van sommige vaste leden zie ik nooit een foto, hoe zou dat komen.

Geen idee ?
Quote
#9
Hoi Ger

Ik kijk altijd weer uit naar de foto van de week. Ik zelf heb ook ooit maar 2x een foto ingestuurd. ik maak niet veel foto's en ze zijn vaak in mijn ogen niet de moeite om op te sturen. Vorig jaar niet naar Griekenland geweest en dit jaar weet ik het nog niet. Ik zou het jammer vinden als het weg valt. Ik vind ook altijd de wedstrijd leuk stem ook altijd. Ik hoop dat je nu weer een reeks foto's gaat krijgen naar aanleiding van je bericht.

Groetjes marja
Quote
#10
(22 May 2021, 17:52)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 May 2021, 16:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb er nog een paar opgestuurd, van sommige vaste leden zie ik nooit een foto, hoe zou dat komen.

Geen idee ?
Is toch een kleine moeite dacht ik zo.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Vind het wel triest dat slechts 22 leden even de (heel kleine) moeite doen om wat foto's door te sturen. Maar ik vraag me ook af hoeveel van die 4.000 leden op regelmatige basis actief zijn of eens een kijkje nemen op het forum.

Ik kijk er wel elke vrijdag naar uit welke "foto van de week" is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ook ik kijk graag naar de foto van de week, er zitten vaak hele mooie bij! jammer dat er weinig leden zijn die niets opsturen, misschien vanwege de corona?

Groetjes Alida.
Quote
#13
Ik vind het een leuke rubriek en kijk elke week even wat de nieuwe foto van de week is. Heb zelf ook al diverse keren foto's ingestuurd. Persoonlijk zou ik het dus jammer vinden als het stopt. Hopelijk helpt deze oproep om weer meer mensen foto's in te laten zenden zodat je weer een poosje voort kunt. Foto van het jaar vind ik altijd wel leuk om alles nog eens bij elkaar te zien maar dat zou wat mij betreft ook zoals Roefke voorstelt met een eervolle vermelding voor de winnaar mogen zijn, dus zonder prijzen.
Quote
#14
(22 May 2021, 16:26)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Elke vrijdag of zaterdag  kijk ik toch uit naar de nieuwe foto van de week, dus zou spijtig vinden moest ze verdwijnen. Het wedstrijdje is voor mij van minder belang, als het een probleem moest zijn ivm prijzen kan je verkiezing ook zo doen, gewoon voor de eer.Ik heb ook nog een idee, ivm prijs :de winaar krijgt een virtuele   medaille ondrr zijn avator, weet alleen niet of dit technidh mogelijk is

Helemaal met Roefke eens.
Virtuele medaille vind ik een heel leuk idee.

Stuur zelf elk jaar een paar foto's op. 
Sta er voor dit jaar nog niet bij maar zou dan misschien komende vrijdag een foto van mij te zien zijn...
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#15
Komende vrijdag (6 augustus) verschijnt foto nummer 32 in de header van Oriste. Van alle leden die dit jaar een foto hebben ingestuurd is er dit jaar dan ééntje geplaatst*.
Dat wil dus zeggen dat er nog maar 32(!) leden aan deze leuke rubriek mee doen  Confused  . Mochten er nog leden zijn die dit jaar nog geen foto hebben ingezonden:
Doe gezellig mee en stuur jouw leuke, mooie, grappige of interessante foto in. Inzendingen van leden waarvan dit jaar nog geen foto is geplaatst worden met voorrang geplaatst.
Mochten er geen 'nieuwe' foto's meer binnenkomen begin ik noodgedwongen met een tweede ronde van foto's van de 32 eerdere inzenders.
Dus:
[Afbeelding: fotosmiley.gif] 
Laat maar komen die foto's.......

En mocht het niet duidelijk zijn hoe dat moet:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






* Mocht je niet zeker weten of er dit jaar al een foto van jou als 'Foto van de week' is geplaatst check het even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

PS: Aub slechts één of hooguit een handjevol foto's insturen, liever geen hele albums zoals sommigen doen Wink
Quote
#16
gewoon me doorgaan .desnoods meerdere plaatsen van dezelfde persoon waarvan er dan maar 1 meedoet in de verkiezing van foto van het jaar.
Quote
#17
(02 August 2021, 15:02)johan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gewoon me doorgaan .desnoods  meerdere plaatsen van dezelfde persoon waarvan er  dan maar 1  meedoet in de verkiezing van foto van het jaar.

Ik snap je Johan. Maar wat me steekt is dat er maar zó ontzettend weinig (32 van de ruim 4000) leden de 'moeite' nemen om een foto in te sturen.
Aan de leuke prijsjes op het eind van 't jaar kan het toch niet liggen; de sponsoren doen elk jaar alle moeite om er iets leuks van te maken.
Maar goed, het is helaas niet anders.........
Quote
#18
Meerdere inzenden/plaatsen moet kunnen denk ik, maar dan ook allemaal mee laten doen voor verkiezing. Anders voor Ger geen doen om te bepalen welke meedoet….Het verbaast mij ook dat er zo weinig wordt ingestuurd 32 van de 4000 leden. Dat is ook zo met reacties, meer lezers dan mensen die in de pen klimmen.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#19
Ik vind het ook een leuke rubriek gewoon doorgaan Ger we hebben nog oude foto s genoeg haha
Quote
#20
Ik zeg ook doorgaan Ger, er zijn prachtige foto's bij die niet zouden misstaan in een foto galerij, zeker die spontane foto's zoals die van Harma.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Als een behoorlijk aantal forumleden nu eens heel eventjes in hun foto archief duiken, en een aantal beste foto's selecteren... dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Het raadspelletje "Waar ben ik nu weer?" bewijst trouwens dat er heel wat goed foto archief bestaat...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#22
(02 August 2021, 15:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap je Johan. Maar wat me steekt is dat er maar zó ontzettend weinig (32 van de ruim 4000) leden de 'moeite' nemen om een foto in te sturen.
Aan de leuke prijsjes op het eind van 't jaar kan het toch niet liggen; de sponsoren doen elk jaar alle moeite om er iets leuks van te maken.
Maar goed, het is helaas niet anders.........

Ik vrees dat het iets "des mensens" is. Net zoals er velen zijn die kritiek op iets hebben maar wel nooit met een (mogelijke) oplossing komen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Hoi Ger

Ik hoop dat het blijft bestaan de foto van de week. Kijk er altijd naar uit. Helaas heb ik ook geen bijzonder foto archief. Mijn foto die ik had ingestuurd heb je geplaatst en dat vond ik zelf erg leuk. Hopelijk krijg je weer reactie naar aanleiding van je bericht. Ben nu ook al voor het tweede jaar niet op vakantie dus er komen helaas ook geen foto's bij.

Groetjes Marja.
Quote
#24
Wat ca 70 jaar geleden voor mij De Gruijters Snoepje van de Week was, is nu het zeker zo verrassende Foto van de Week.
Houden zo!
Quote
#25
Haha, een mooie vergelijking Pieter.
Ik zeg ook: doorgaan!

Een foto insturen is net als met de stemming in het nieuwe jaar.
Er zijn maar een beperkt aantal mensen die daarop reageren.
Het zij zo....maar gelukkig zijn er velen die er toch van genieten Smile
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#26
Ik vind mijn foto’s niet goed genoeg om te plaatsen. Ik maak alleen nog maar foto’s met mijn telefoon en kwaliteit is niet echt geweldig.
Quote
#27
Ik heb t zelfde als Vito, vind mijn fotos ook niet goed genoeg.
Rubriek op zich is wel leuk.
Quote
#28
(03 August 2021, 22:21)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind mijn foto’s niet goed genoeg om te plaatsen. Ik maak alleen nog maar foto’s met mijn telefoon en kwaliteit is niet echt geweldig.

Ik denk dat veel mensen dat denken. Ik hoor daar ook bij. Meestal vind ik mijn foto's niet erg bijzonder. Maar als ik dan de positieve opmerkingen erover hoor zie ik het toch ineens heel anders.
En...... met een simpele smartphone kan je best heel mooie, leuke of interessante foto's maken hoor Wink . Kijk maar eens naar de foto's die door de jaren heen zijn geplaatst als 'Foto van de week'.
Ik durf te wedden dat meer dan 90% daarvan met een gewone smartphone zijn genomen. Die heb je immers altijd bij je, in tegenstelling tot ingewikkelde en professionele apparatuur.
Schroom dus niet en bij twijfel: gewoon doen!
Quote
#29
Ik ben ook al een even stil gevallen. Twee jaar geen Griekenlandvakantie, dus niets nieuws. Ik zal dus ook eens wat archief induiken. Wie weet wat ik nog vind. Hopelijk dubbel ik geen eerdere inzendingen Smile De eerste digitale foto-jaren was ik denk ik nog niet hier, dus zal bij de oude mapjes beginnen.
Quote
#30
(10 August 2021, 19:18)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben ook al een even stil gevallen. Twee jaar geen Griekenlandvakantie, dus niets nieuws. Ik zal dus ook eens wat archief induiken. Wie weet wat ik nog vind. Hopelijk dubbel ik geen eerdere inzendingen Smile De eerste digitale foto-jaren was ik denk ik nog niet hier, dus zal bij de oude mapjes beginnen.

Leuk dat je ook dit jaar weer mee doet Ingrid, ik heb het even opgezocht en jouw laatste geplaatste foto was in week 12 / 2020.
Dus mocht je nog iets leuks vinden stuur 'm gerust in en dan zal ik 'm in een van de komende weken al plaatsen, voordat een eventuele tweede ronde begint Smile
Quote
#31
Ger, erg leuke rubriek! Begrijp dat de jaarlijkse verkiezingen veel werk meebrengen. Begrijp wanneer je daarmee stopt, maar iedere week een foto is wel leuk.
Quote
#32
Aanstaande vrijdag wordt de 44e 'foto van de week' van dit jaar geplaatst. Tot nu toe van elke afzonderlijke inzender ééntje. Ik heb nog wel wat foto's op voorraad omdat sommige leden meerdere foto's hebben ingezonden. Binnenkort ga ik dus, als er geen 'nieuwe' inzenders meer komen, aan de tweede ronde beginnen.
Maar hoe leuk zou het zijn als leden, die nog nooit óf al heel lang niet meer, ook een foto voor de 'Foto van de week'-verkiezing zouden inzenden en er uiteindelijk 52 foto's van 52 verschillende forumleden zouden meedoen aan de 'Foto van het jaar'-verkiezing?

Voor de 'nieuwelingen': het is echt niet moeilijk, lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoe je simpel een foto als 'Foto van de week' kunt inzenden en daarmee tevens meedingt naar de titel 'Foto van het jaar'.
En weet je niet meer of er de afgelopen tijd al een foto van jou is geplaatst klik dan even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en je ziet alle foto's die in het verleden zijn geplaatst.

Hoe leuk zou het zijn als er dit jaar

Dus: laat ze maar komen die juweeltjes

fotosmiley  Great picture
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Foto van de week (+info) Ger 587 484.449 28 June 2022, 09:48
Laatste bericht: Arnold
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.347 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.750 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.358 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.894 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.595 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.814 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.995 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.242 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)