Vanaf zondag 30 mei is Duitsland weer vrij toegankelijk voor de Nederlanders, dus geen controles meer, wij als grensbewoners hebben ons wat dat betreft er toch niks van aangetrokken, we hebben net over de grens regelmatig boodschappen gedaan en getankt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Arthur: ook "hochprozentiges" getankt neem ik aan .
Mijn ouders hadden altijd de auto vol als ze terugreden van D naar A`dam.
Ik tank altijd 95 E5 zit minder bio in, is beter voor de motor en de leidingen, wij hebben een app op de tel waarop je kan zien wat de benzine kost, die gaat de hele dag op en neer, dus als hij laag is even de grens over, is maar 2 km heen en terug en klaar.
Maar de NL regering heeft in al haar wijsheid DU nog steeds op oranje staan. Dus niet je been breken tijdens het tanken en/of boodschappen doen in Duitsland!
28 May 2021, 22:13 (Dit bericht is bewerkt op: 28 May 2021, 22:24 door Arthur.)
(28 May 2021, 21:45)kretalover schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
@Arthur,
Kan ik dat ergens nalezen dat we vanaf 30 mei terug de grens overmogen ?
Edgard
Epidemiologische Lage
Das Königreich der Niederlande ist von COVID-19 stark betroffen, zuletzt sind die Zahlen jedoch gesunken Landesweit überschritt bis vor Kurzem die Zahl der Neuinfektionen 200 Fälle pro 100.000 Einwohner auf sieben Tage, weshalb das Königreich der Niederlande als Gebiet mit besonders hohem Infektionsrisiko (Hochinzidenzgebiet) eingestuft ist.Mit Wirkung vom 30. Mai 2021 gelten die Niederlande nicht mehr als Hochinzidenzgebiet sondern als Risikogebiet.
Aktuelle und detaillierte Zahlen bietet das European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Even off-topic, ben jij die Edgard die jaren geleden met mij mee is gevaren op mijn kaik, je hebt toen heel wat foto's gemaakt.
28 May 2021, 23:31 (Dit bericht is bewerkt op: 28 May 2021, 23:31 door JohanV.)
(28 May 2021, 21:45)kretalover schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
@Arthur,
Kan ik dat ergens nalezen dat we vanaf 30 mei terug de grens overmogen ?
Edgard
Hier staat alles:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Duitsland "verwelkomt" je, maar je mag nog niet van NL als het niet strikt noodzakelijk is. Wat zegt België?
Inreisbeperkingen
Tot zondag 30 mei gelden de volgende regels:
Wanneer u van Nederland naar Duitsland reist moet u zich vóór vertrek registreren en laten testen. In Duitsland gaat u ook met een negatief testresultaat in quarantaine.
Ik kan dit niet vinden Johan in de brief van de Duitse BZ, spreken ze mekaar tegen of mis ik wat, ik vind de Duitse wel betrouwbaarder, het lijkt wel of ze in NL met dart pijlen op de kaart van Europa gooien.
Dat is nog de oude regeling tot 30 mei Arthur. Daarna versoepelt het op sommige vlakken, staat verder naar beneden op die pagina. Maar NL houdt DU voorlopig nog oranje.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(28 May 2021, 18:25)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Arthur: ook "hochprozentiges" getankt neem ik aan .
Mijn ouders hadden altijd de auto vol als ze terugreden van D naar A`dam.
Ik tank altijd 95 E5 zit minder bio in, is beter voor de motor en de leidingen, wij hebben een app op de tel waarop je kan zien wat de benzine kost, die gaat de hele dag op en neer, dus als hij laag is even de grens over, is maar 2 km heen en terug en klaar.
\E5 is toch altijd 98 octaan. Tenminste, in Nederland wel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(28 May 2021, 19:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(28 May 2021, 18:25)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Arthur: ook "hochprozentiges" getankt neem ik aan .
Mijn ouders hadden altijd de auto vol als ze terugreden van D naar A`dam.
Ik tank altijd 95 E5 zit minder bio in, is beter voor de motor en de leidingen, wij hebben een app op de tel waarop je kan zien wat de benzine kost, die gaat de hele dag op en neer, dus als hij laag is even de grens over, is maar 2 km heen en terug en klaar.
\E5 is toch altijd 98 octaan. Tenminste, in Nederland wel.
De normale pomp in Duitsland heeft de 98 octaan, de 95 octaan E5 en de 95 octaan E10, en natuurlijk diesel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Wat ik zei dus : In Nederland is E5 altijd 98 octaan. In Duitsland blijkbaar niet. Voor mij maakt het niet veel uit . Ik tank in Nederland altijd 98 en in Duitsland 102 octaan.
29 May 2021, 18:42 (Dit bericht is bewerkt op: 29 May 2021, 18:48 door Arthur.)
(29 May 2021, 18:34)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Wat ik zei dus : In Nederland is E5 altijd 98 octaan. In Duitsland blijkbaar niet. Voor mij maakt het niet veel uit . Ik tank in Nederland altijd 98 en in Duitsland 102 octaan.
29 May 2021, 20:03 (Dit bericht is bewerkt op: 29 May 2021, 20:18 door kretalover.)
Off topic. @Arthur
Ja dat was ik en mijn echtgenote in 2011, alweer 10 jaar geleden.
Ondertussen gaan we sedertdien elk jaar naar Pitsidia in de winter
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(29 May 2021, 18:34)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Wat ik zei dus : In Nederland is E5 altijd 98 octaan. In Duitsland blijkbaar niet. Voor mij maakt het niet veel uit . Ik tank in Nederland altijd 98 en in Duitsland 102 octaan.
Heb je een Oldtimer?
Nee, een Renault Clio RS Trophy uit 2015 , de sportieve Clio zeg maar, waarbij Renault adviseert 98 te tanken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(29 May 2021, 18:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(29 May 2021, 18:34)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Wat ik zei dus : In Nederland is E5 altijd 98 octaan. In Duitsland blijkbaar niet. Voor mij maakt het niet veel uit . Ik tank in Nederland altijd 98 en in Duitsland 102 octaan.
Heb je een Oldtimer?
Nee, een Renault Clio RS Trophy uit 2015 , de sportieve Clio zeg maar, waarbij Renault adviseert 98 te tanken.
Die loopt inderdaad lekkerder op benzine met een hoog octaan gehalte, hij is zuinig en snel en wat mij meer interesseert dan pk's is koppel, en dat heeft die al bij een laag toerental.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(31 May 2021, 14:20)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(29 May 2021, 18:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Heb je een Oldtimer?
Nee, een Renault Clio RS Trophy uit 2015 , de sportieve Clio zeg maar, waarbij Renault adviseert 98 te tanken.
Die loopt inderdaad lekkerder op benzine met een hoog octaan gehalte, hij is zuinig en snel en wat mij meer interesseert dan pk's is koppel, en dat heeft die al bij een laag toerental.