BOAK
#1
Mitsotakis was in Chania voor presentatie over de snelweg langs de noordkust van Kreta. Staat wel een begindatum bij, geen geplande datum dat het klaar moet zijn?.

Cors
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(30 May 2021, 12:45)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mitsotakis was in Chania voor presentatie over de snelweg langs de noordkust van Kreta. Staat wel een begindatum bij, geen geplande datum dat het klaar moet zijn?.

Cors
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Grieken en bouwen Big Grin Big Grin Big Grin
Arthur's signatuur
Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Alleen al tussen Rethymnon en Chania voorzie ik decennia van 'puinhoop', opstoppingen e.d. van wat ik vorige week
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




las. 
"How will the plans for the National highway effect our area? The study for the new North Road Axis of Crete envisages eleven new bridges, seven junctions, five tunnels-tunnels as well as new lanes for sections of the road, in the section from Chania to Rethymnon."

Zeker in de zomer wordt de weg veel bereden. Het is natuurlijk ook de hoofdader van oost < - > west.
Als toerist kan je die weg vanaf de start van de bouw beter mijden. De 'oude' weg is wel een stuk om, maar in het algemeen goed berijdbaar en onderweg is er veel moois te zien!
Hetzelfde zal gelden voor het deel Her-Reth.
fotosmiley
Quote
#4
Hier het hele verhaal vertaald door google.

BOAK zal Kreta verenigen van Kissamos tot Sitia - Technische kenmerken van het project

Van anatolh.com
Datum 30/05/2021 09:22
De noordelijke wegas van Kreta verbindt het eiland van Kissamos met Sitia. Totale lengte van bijna 300 kilometer. Geraamd budget ruim 2 miljard euro. Het grootste wegenproject dat de komende jaren door de Europese Unie wordt gefinancierd.

Dit is de laatste en moeilijkste lange snelweg die in Griekenland is aangelegd. Een project dat het verkeer van de mensen op Kreta zal vergemakkelijken, de kosten van het transport van goederen zal verminderen en zal bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het toerisme. Maar bovenal komt het de verkeersveiligheid ten goede.

De eerste bouwplaatsen zullen naar verwachting eind 2022 worden gebouwd en begin 2026 zullen naar verwachting de projecten ten oosten van Heraklion worden voltooid.

De basisstappen die zijn genomen en wat is gelanceerd
"Een project dat bijna in het rijk van het niet-gerealiseerde was, werd zoveel jaren besproken, maar niemand geloofde dat het zou worden gerealiseerd, met concrete stappen maken we het werkelijkheid. Het maken van sprongen in zijn ontwerpvolwassenheid en zorgen voor de drie X's: financiering, planning, planning ", benadrukte de minister van Infrastructuur en Transport, de heer Costas Karamanlis.

In het bijzonder:
De milieueffectrapportage (MER) voor het traject Chersonissos-Neapoli werd ingediend bij het ministerie van Milieu en Energie en de tweede fase van de wedstrijd begon.
De lay-out werd ook afgerond en de MER voor de sectie Chania - Heraklion werd ingediend bij RIS.
Financiering uit het Recovery Fund en de NSRF was "op slot".
Sinds de zomer van 2019 zijn 16 studies toegewezen voor de globale rijping van het project.
De studies voor het traject Kissamos - Chania zijn toegewezen, wat een optie zal zijn in het concessiecontract.
Het traject Neapoli - Agios Nikolaos, 15 km lang, wordt tot begin 2022 geveild als een openbaar project dat wordt gefinancierd door het Herstelfonds.
Het project van Kissamos naar Sitia wordt nu gezamenlijk bestudeerd, met moderne wegspecificaties.

Financiering
De belangrijkste reden waarom BOAK pas vandaag doorging, was dat er geen financiering was voor zo'n groot project. Het ministerie van Infrastructuur en Transport heeft na onderzoek van alle alternatieve scenario's een integraal en realistisch financieel model bedacht, waarbij gebruik wordt gemaakt van de kansen die het Herstelfonds biedt, maar ook van de middelen van de NSRF. Het Herstelfonds zal met name de twee oostelijke delen van VOAK van Heraklion tot Agios Nikolaos financieren, evenals een deel van de concessie, terwijl de rest wordt gedekt door de NSRF.

Ook de Regering van de Nieuwe Democratie lacht de burgers niet uit, maar zegt duidelijk dat BOAK, net als alle bijbehorende projecten in het hele land, tol zal gaan eisen. Opgemerkt moet worden dat het bedrag aan tol is berekend tot 0,063 euro per kilometer, net als in de rest van de snelwegen van het land.

De volgende stappen
Zodra het project er is, zullen de milieustudies van de rondwegen van de grote steden volgen en de voltooiing van de studies voor het gedeelte Neapoli - Agios Nikolaos dat begin volgend jaar zal worden geveild als een openbaar project, met een budget dat zal oplopen tot 145 miljoen euro.

Voor de sectie Kissamos - Chania zijn de studies al toegewezen en worden ze voorbereid om als optie in de concessieovereenkomst te kunnen worden opgenomen. Terwijl de secties na Agios Nikolaos naar Sitia al worden bestudeerd om te worden geïmplementeerd als openbare projecten. Tegelijkertijd wordt de sectie Souda - Airport bestudeerd.

De projectplanning

Het ministerie van Infrastructuur en Transport schat dat eind 2022 de bouwwerkzaamheden starten en begin 2024 alle fronten geopend zijn. Met eerst de Openbare Werken, dan de PPS en als laatste het grote deel van de Concessie.

Op basis van dit plan wordt begin 2026 geschat dat de werken ten oosten van Heraklion zullen zijn afgerond en dat alleen het deel van de concessieovereenkomst open zal zijn, maar waarin een belangrijk technisch object al is voltooid.

Technische kenmerken van het project

Kissamos - Chania (optie in de concessieovereenkomst)
Lengte snelweg: 37,5 km.
Het typische deel van de snelweg heeft een wegbreedte van 21,5 meter.
2 rijstroken per richting met LEA en middeneiland
Geschatte kosten 180 miljoen euro

Chania - Iraklion (Concessieovereenkomst)
Lengte snelweg: 157,5 km en zij-/verticaal netwerk ongeveer 150 km.
Het typische deel van de snelweg heeft een wegbreedte van 21,5 meter van 12,50 vandaag.
2 rijstroken in elke richting met LEA
26 enkeltakstunnels met een totale lengte van ongeveer 34 km.
10,80 km nieuwe bruggen, waarvan 23 langer dan 100 meter
20 nieuwe ongelijke kruispunten en verbetering van de bestaande 18 ongelijke kruispunten in de rondwegen van Chania, Rethymno, Heraklion
Geschatte kosten 1,32 miljard euro.

Chersonissos - Neapoli (PPP)
Lengte snelweg: 22,44 km en zij-/verticaal netwerk 9,65 km
Het typische deel van de snelweg heeft een wegbreedte van 21,5 meter.
2 rijstroken in elke richting met LEA
12 enkele tak bruggen (1,7 km)
5 enkele taktunnels (totale lengte 6,75 km)
1 snede & afdekking van dubbele tak (215 m)
5 nieuwe niveauknooppunten
De exploitatie en het onderhoud van de 14 km van Neapolis - Ag. Nicolaas
De MER is ingediend en de 2e fase van de wedstrijd is gestart
Geschatte kosten 290 miljoen euro.

Napels - Agios Nikolaos
Lengte snelweg: 14,0 km.
Het typische deel van de snelweg heeft een wegbreedte van 21,5 meter
2 rijstroken in elke richting met LEA
Het wordt bestudeerd en het is de bedoeling dat het begin 2022 als een openbaar project wordt geveild
Geschatte kosten 145 miljoen euro.

Agios Nikolaos - Sitia
De studies zullen worden afgerond en er zal in samenwerking met de regio financiering worden gezocht voor de secties Kalo Chorio - Frouzi-brug en de omleiding van dik zand
Het project heeft een milieuvergunning en de veiling kan begin 2022 plaatsvinden.

Andere projecten van het Ministerie van Infrastructuur en Transport op Kreta
Deblokkeer en ga naar de nieuwe luchthaven in Kastelli. Weer een project met een enorme ontwikkelingsdimensie voor Kreta en voor ons toerisme als geheel.
Het gebruik van de oude luchthaven van Heraklion. Om snel te werk te gaan en geen "nieuw Grieks" te hebben, is een specifieke routekaart opgesteld en is de uitvoering ervan gekoppeld aan de betaling van termijnen door de Europese Investeringsbank.
De bouw van kritieke complementaire werken in dammen in de prefectuur Lassithi, de bouw van een dam in Plati van de prefectuur Rethymno en irrigatienetwerken in het gebied, evenals projecten voor het gebruik van de waterbronnen van de rivier de Tavronitis in de De prefectuur van Chania zal begin 2022 beginnen.
Arthur's signatuur
Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.