Corfu
#1
Goedemiddag allemaal wij staan nu op het punt om te gaan boeken naar Corfu, 28 juni. Zijn er mensen die er nu zijn? Ik vind t wel heel spannend. ikzelf ben dan volledig gevaccineerd al ruim 2 weken en mijn man 1x. We gaan dan niet met reis org maar alles los boeken. Nu gelukkig geel toch blijft de onrust of het terug zal gaan naar oranje.. t is allemaal wat..
Quote
#2
(11 June 2021, 13:22)riskje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemiddag allemaal wij staan nu op het punt om te gaan boeken naar Corfu, 28 juni. Zijn er mensen die er nu zijn? Ik vind t wel heel spannend. ikzelf ben dan volledig gevaccineerd al ruim 2 weken en mijn man 1x. We gaan dan niet met reis org maar alles los boeken. Nu gelukkig geel toch blijft de onrust of het terug zal gaan naar oranje.. t is allemaal wat..

Tip ; Mucicans  Rounhouse Vatos , iedere morgen gewekt met prachtige muziek van de eigenaar op zijn piano ,hij is een
zeer goede  muziek leraar ,en weet ook de beste tavernes te vinden op Corfu Rolleyes
Quote
#3
Mijn familie gaat morgen en ik komende week. Het blijft allemaal spannend vind ik totdat je er echt zit (en dan hopen dat je niet terug moet)
Quote
#4
(11 June 2021, 14:39)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn familie gaat morgen en ik komende week. Het blijft allemaal spannend vind ik totdat je er echt zit (en dan hopen dat je niet terug moet)

Ohhh ben erg benieuwd, hou ons hier op de hoogte!
Quote
#5
Hoi Riskje, inmiddels ben ik weer terug. Het was heel rustig op Corfu, met name de Engelsen ontbraken. Ik heb er erg van genoten en alles is probleemloos verlopen. Ik heb mijn mening over Corfu herzien Big Grin. Wat een prachtig eiland!
Ik vloog met TUI en er zijn 6 passagiers niet meegegaan omdat ze de papieren niet in orde hadden.
Quote
#6
Oh dankjewel wij gaan maandag hebben er enorm veel zin.
Quote
#7
Wij gaan pas in augustus, zijn nog op zoek naar een accomodatie (boeken nl ook meestal alles los).
Nu hebben we iets op het oog vlakbij het vliegveld, maar in hoeverrre heb je last van het lawaai van de vliegtuigen?
Komen er veel per dag, of valt dat wel mee?
En nog een andere vraag: kun je rechts van Achilleion goed zwemmen? Ik bedoel dan, is er een (klein) strandje?
Ik hoor het wel, heb wel weer zin om uit Nederland te gaan, maar blijft spannend hoe alles verloopt met PCR-testen, vaccinaties, PLF-formulieren e.d.
Een heel gedoe hoor.

Groetjes,
Monique256
Quote
#8
een retourtje Oostende --- Corfu vanaf 90 euro met Tui Fly be
Quote
#9
(28 June 2021, 21:02)monique256 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan pas in augustus, zijn nog op zoek naar een accomodatie (boeken nl ook meestal alles los).
Nu hebben we iets op het oog vlakbij het vliegveld, maar in hoeverrre heb je last van het lawaai van de vliegtuigen?
Komen er veel per dag, of valt dat wel mee?
En nog een andere vraag: kun je rechts van Achilleion goed zwemmen? Ik bedoel dan, is er een (klein) strandje?
Ik hoor het wel, heb wel weer zin om uit Nederland te gaan, maar blijft spannend hoe alles verloopt met PCR-testen, vaccinaties, PLF-formulieren e.d.
Een heel gedoe hoor.

Groetjes,
Monique256

Een gedeelte van de info die je wil hebben kan je makkelijk vinden door een week lang elke dag het aankomst- en vertrekschema te bekijken van bedoeld vliegveld.
Er zal maar één baan liggen dus de aan en afvoerrichting is al bepaald. als je daar vlak onder zit kan het zo zijn dat je last hebt. Als je er haaks op zit en niet te ver weg van het vliegveld zal je niets, of nauwelijks wat horen.
Het enige wat je echt niet kan overzien of er in augustus meer wordt gevlogen dan nu, al begint het hoogseizoen bijna.
Quote
#10
We hebben het heerlijk gehad in Roda, mooie stranden, aardige mensen. Normaal best veel Engelsen nu rustig. We gaan nagenieten!
Quote
#11
Wat is vlak bij het vliegveld? Moraitika, Benitses of in de stad ?
80% van de landingen komen uit het zuiden; aanvliegroute ligt boven zee, 200 tot 400 m van de kust.
Gestart wordt meestal richting stad en gaat over woonwijk heen.
Op het ogenblik komen er zo'n 65 - 80 vliegtuigen per dag.
In augustus zullen het er waarschijnlijk meer zijn, temeer dat de Engelsen dan weer mogen reizen.
Die laten het nu massaal afweten.
Quote
#12
Goedendag

Benitsis ligt dichter bij het vliegveld dan Moraïtika. 

Groet Marja

Goedendag

Sorry had de link niet goed gelezen dus beschouw bovenstaande reactie maar als niet geschreven.

Groetjes Marja
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)