Regels bij doorreizen
#1
Dag allemaal, Weten jullie hoe het zit als je per ferry naar Corfu reist? Hoe zit het met testen e.d. als je per auto reist van Nederland naar Italië en daar de ferry neemt en via deze weg ook weer terug?
Quote
#2
Eigenlijk dezelfde eisen als bij vliegen.

Ferry trip from Italy to Greece and Covid-19

You need to fill out the Greek Passenger Locator Form (PLF) to catch the ferry from Italy to the Greek mainland or islands. The form must be completed before you enter Greece.

Moreover, you need to have one of the following documents:

Negative Covid-19 PCR test performed 19 to 72 hours before arrival
Vaccination certificate proving full vaccination completed at least 14 days before arrival in Greece
Proof of recovery from Covid-19, provided 2-9 months have passed following a positive antigen or PCR test
Quote
#3
Van Nederland tot Italië dien je de specifieke regels van elk land dat je doorkruist. Ik heb geen idee welke regels elk van die landen heeft.

Wat betreft de ferry van Italië naar Griekenland (en vice versa) vind je alle actuele informatie op deze pagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Download de reisapp van de Rijksoverheid
Hier kun je precies zien wat op dat moment vereist is per land

Ik ben op 28 mei uit Nederland vertrokken, met een vaccinatiebewijs van toen 10 dagen "oud"

Gewoon door Duitsland gereden, zonder test of aanmelding en daar overnacht. Het hotel vereiste een sneltest, maar omdat ik 2x gevaccineerd ben en een aardige receptioniste hoefde ik dat niet. ik had wel sneltesten bij mij.

Voor Zwitserland een formulier vooraf ingevuld en direct een QR code gekregen; bij de grens een "sticker wegenbelasting" gekocht, niet gecontroleerd en de douanebeambte vroeg of ik "verdwaald" was..

italie gewoon ingereden, overnacht, er werd nergens naar gevraagd

bij het inchecken voor de boot in Ancona werd naar mijn vaccinatiebewijs gevraagd; was nog niet 14 dagen oud maar daar deed men niet moeilijk over; vooraf aangemeld bij de Griekse overheid en bij het afrijden van de boot in Igoumenitsa ontving ik de QR code;
werd niet gecontroleerd
Op het haventerrein verwezen naar "de dokter"; omdat ik mijn vaccinatiebewijs kon overleggen ben ik de rij voorbijgelopen, gewapperd met het papier en mij werd heel vriendelijk een prettige verblijf toegewenst

Voorlopige zit ik tot half november heerlijk op "mijn" gele eiland

Succes met de voorbereiding
Quote
#5
Bedankt voor de reacties!
Op de Reisapp lees ik dat voor doorreizen door Duitsland een uitzondering geldt op de registratie, test- of quarantaine verplichting. Bij Zwitserland staat dat alleen weer niet in de tekst.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland Patrick 854 112.973 23 April 2021, 10:21
Laatste bericht: El Greco
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.602 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.812 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.064 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.229 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)