Rondreis 2022
#1
Goedemiddag allemaal,

Wij willen samen met onze kinderen van 4 en 7 jaar een rondreis maken in Griekenland met de auto. Het plan is om naar Italie te rijden en dan met de boot naar Igoumenitsa en dan met de auto 2,5 week door Griekenland heen. Vervolgens willen we via N-Macedonie, Servie, Hongarije en Tsjechie weer naar NL.

Ik ben benieuwd of jullie tips en ideeënn hebben waar we op moeten letten. Wellicht heeft iemand al antwoord op vragen die we tot nu toe hebben:

- Welke route vanaf Italie heeft jullie voorkeur?
- Vanaf wanneer kan je boeken bij rederijen voor zomer 2022?
- Is de terugreis goed te doen met de auto?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Groeten,
Paul Oudshoorn
Quote
#2
Boeken vanaf febr. met vroegboekkorting bij bijv. Minoan. Eerst klantenkaart aanvragen,geeft ook nog korting.
Ancona is inderdaad een prima vertrekpunt. Tips voor rondreizen kun je vinden op camperforum of bijv. Griekenlandcamperland.nl.
Quote
#3
Boeken kan al vanaf midden december a.s.
Dan zijn de prijzen ook bekend.
Vroegboekkortingen zijn dan ook bekend.
Voor de alle ferry's, routes en prijzen, kijk op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je kunt vanaf Venetie met de ferry.
Je kunt vanaf Ancona.
Je kunt vanaf Bari of Brindisi.
Het is; hoe lang wil je in de auto rijden, hoe lang wil je met de ferry varen.
Mijn voorkeur is Venetië. 1300 km rijden vanuit midden Nederland.
Voor de kinderen is er één en ander te doen aan boord, o.a. een zwembad.
Vaar vooral niet met Minoan, de slechtste maatschappij van alle.
Italiaanse toestanden, je word als passagier en auto's opgedreven en behandeld als vee.
Ga met ANEK/Superfast.
Terugreis met de auto prima te doen.
Kijk op google voor "Naar Griekenland over land"
SUC6.
Alvast veel plezier in Griekenland.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#4
(21 June 2021, 17:07)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de alle ferry's, routes en prijzen, kijk op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze is ook (zeer) goed:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Absolute onzin Jacobus. Ik heb decafgelopen 18 jaar 2 a 3 keer per jaar met de Ferry gereisd. Met personenauto,motor,bestelbus en camper. Eerste jaren met superfast,Anek,blue star en Minoan. Laatste 10 jaar eigenlijk enkel met Minoan. Nooit wat van dat opdrijven gemerkt. Uiteraard heeft het inschepen enig tempo nodig worden sommige mensen daar wat nerveus van.
Overigens zijn de ferries naar en van Venetie erg beperkt in aantal.
Quote
#6
(21 June 2021, 17:24)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Absolute onzin Jacobus. Ik heb decafgelopen 18 jaar 2 a 3 keer per jaar met de Ferry gereisd. Met personenauto,motor,bestelbus en camper. Eerste jaren met superfast,Anek,blue star en Minoan. Laatste 10 jaar eigenlijk enkel met Minoan. Nooit wat van dat opdrijven gemerkt. Uiteraard heeft het inschepen enig tempo nodig worden sommige mensen daar wat nerveus van.
Overigens zijn de ferries naar en van Venetie erg beperkt in aantal.

Absolute onzin ?
Lees vooral o.a. Trustpilot of andere reviews.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Oh ja, ik heb 16 jaar ervaring met Minoan.
Ik ben altijd met de caravan.
Ik ben dat gescheld en dat opdrijven helemaal zat.
Moet je eens vragen op deck 5 om een stopcontact voor je caravan, dan tref je alleen personeel uit Roemenië of Bulgarije enz.
Geen woord Engels.
Gewoon NIET willen helpen, Gewoon NIET willen luisteren. Zoek het maar zelf uit.
Heb ik ook gedaan, na 16 jaar géén Minoan meer. Nooit meer.
Nog liever over land rijzen.
Oh ja, dit is nog maar een héééééééééél klein gedeelte van mijn ervaringen.
Ik kan daar een heel boek over vol schrijven.
Lang leve de Italiaanse maatschappij Grimaldi.
Oh ja, ik laat mij niet opjagen.
Ik word niet nerveus van dat gejaag van het deckpersoneel.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#7
Ook op Tripadvisor krijgt Grimaldi Lines een (heel) slechte beoordeling. Slechts 279 op 1.633 geven een positieve beoordeling.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Zo zie je maar weer iedereen ervaart dingen anders, ik hou wel van die hectiek tijdens het aan boord gaan dat gefluit drukke armgebaren heerlijk, ik ben op vakantie wie maakt me wat! Geen Engels sprekende bemanning? nog meer vakantiegevoel!

@Paul Oudshoorn wij hebben meerdere malen de boot gepakt en nemen die ook altijd weer terug, rondje Peloponnesos is perfect voor de tijd die jullie gaan. Rondje vaste land ook tot aan chalkidiki ook prima te doen.
Quote
#9
Dat doet me denken aan een scène vóór het aan boord gaan. Het is een scène tussen een boze Griek, met een politieagente.
De video was op Facebook verschenen (maar ik weet niet hoe je die hier op dit forum kan plaatsen). In elk geval gemakkelijk te bekijken (en vooral te beluisteren) voor wie aangesloten is op Facebook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vooral kijken na minuut 01:00.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
(22 June 2021, 16:12)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat doet me denken aan een scène vóór het aan boord gaan. Het is een scène tussen een boze Griek, met een politieagente.
De video was op Facebook verschenen (maar ik weet niet hoe je die hier op dit forum kan plaatsen). In elk geval gemakkelijk te bekijken (en vooral te beluisteren) voor wie aangesloten is op Facebook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vooral kijken na minuut 01:00.

Ahahaha heerlijk, bedankt Vlagreco jouw reactie doet me meteen denken aan deze sketch, this is your captain speaking, Olympic Airlines echt zo treffend
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)