De normen en waarden van Seajets
#1
Enkele jaren terug waren er al bedenkingen bij de handelswijzen van Mario Illiopoulos, de eigenaar van Seajets. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ook binnen het wereldje van de Griekse ferry's zijn er de afgelopen jaren een aantal zaken gebeurd waarbij Seajets de hoofdrol speelde en waarbij vragen kunnen gesteld worden over de waarden en normen van het bedrijf, en zeker zijn eigenaar.

1. Het verdwijnen, en de leugens daarrond, van de Aqua Spirit.

De Aqua Spirit voer op 1 van de 2 zogenaamde Intercycladen routes (de andere wordt bevaren door de Artemis van Hellenic Seaways) die gesubsidieerd worden door de overheid omdat ze voor de bewoners van kleine eilanden (bijvoorbeeld Kimolos en Anafi) ook een vaste verbinding verzorgen. En op zekere dag in 2017 kwam de Aqua Spirit niet opdagen in Anafi met als resultaat dat lokale bewoners en toeristen 3 dagen vast zaten zonder ferry. Volgens de lokale agent in Anafi was hij door Seajets ingelicht dat er een technisch probleem was met de Aqua Spirit en een andere ferry zou onmiddellijk ingelegd worden. Seajets kwam vervolgens met een verklaring dat de Aqua Spirit een (klein) mechanisch probleem had en daarvoor onderweg was naar een scheepswerf in Malta. Die verklaring was al heel verdacht want Seajets maakt normaliter gebruik van de scheepswerf in Chalkis en soms in Salamina of Perama. De Aqua Spirit was echter helemaal niet onderweg naar een scheepswerf in Malta maar was verkocht en al onderweg naar ....Canada. Geen nood dacht men op Anafi, er komt zo dadelijk een andere ferry. Verkeerd gedacht want wekenlang kwam er geen andere ferry van Seajets. Gezien Anafi buiten het zomerseizoen enkel 1 maal per week meer bediend werd, was het onvermijdelijk dat ze daar een beetje boos werden. Tenslotte kwam er toch een andere ferry maar daarmee waren niet alle problemen opgelost. Afwisselend waren dat de Andros Jet en de Caldera Vista, 2 highspeed ferries die niet alleen gevoelig zijn aan de weersomstandigheden en in de winter dus dikwijls niet konden uitvaren. En, ten tweede, enkel passagiers kunnen vervoeren en geen vracht(wagens).
Een verhaal dus met een heleboel leugens en onwaarheden die door Seajets verspreid werden en ook een verhaal waaruit blijkt dat de noden van de lokale bevolking hen geen zier kunnen schelen.

2. De ruzie met Golden Star Ferries.

Een 4-tal jaren terug koopt Golden Star Ferries enkele highspeed ferry's. Gezien Rafina zowat algemeen aanzien wordt als de "thuishaven" van Golden Star Ferries wordt verwacht dat die nieuwe ferry's ook zullen ingezet worden op routes vanuit Rafina. Daarop start Seajets onmiddellijk met enkele routes vanuit Rafina gezien de nieuwe ferry's van Golden Star Ferries nog niet onmiddellijk bedrijfsklaar zijn en de rederij ook de nodige aanvragen moet doen bij de overheid voor uitbating van die routes. Het gevolg is dat er geen ruimte meer is om nog meer ferry's te laten vertrekken vanuit Rafina. Geen nood denkt men bij GSF, dan wijzigen wij onze aanvragen en zullen varen vanuit Piraeus. Dit is echter buiten de waard, met name Mario Illiopoulos, gedacht. Die dient klacht in bij de overheid dat de aanvragen van GSF niet conform de wet zijn. Bureaucratie en diverse beroepen tegen beslissingen van rechtbanken en de overheid zorgen ervoor dat het geschil bijna 2 jaar aansleept. Het gaat zelfs zover dat GSF er mee dreigt om alles te stoppen en zich volledig terug te trekken met werkeloosheid voor tientallen zeelui als gevolg. Eén van de broers , eigenaars van GSF gaat zelfs in hongerstaking. Zij zijn namelijk van oordeel dat Seajets opvallend bevoordeligd wordt door het Ministerie van Scheepvaart en spreken openlijk over corruptie (iets wat door de eigenaar van een andere maatschappij recent opnieuw geuit is. Zie verder in nr. 3 hieronder). Wanneer GSF dan eindelijk kan gaan varen met hun nieuw aangekochte ferry's breekt enkele maanden later de Covid pandemie uit. Het gevolg is dat financieel het water aan de lippen kwam te staan bij GSF. Daardoor waren ze genoodzaakt enkele ferry's (onder de gangbare prijs) te verkopen. En wie was er als de kippen bij om die te kopen? Wie anders dan Mario Illiopoulos van Seajets natuurlijk. Zie 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En wie vaart niet meer vanuit Rafina? Seajets natuurlijk. Zorgen voor een congestie daar was blijkbaar een onderdeel van een strategie.

3. De aanbesteding van de Intercycladische route.

Op 28 februari van dit jaar was het contract van Seajets met de Griekse overheid voor hun Intercycladische route afgelopen. In de herfst van vorig jaar was al een nieuwe aanbesteding voor de komende 3 jaren uitgeschreven. En die werd, enigszins verrassend, gewonnen door SAOS Ferries die de Saonissos zou inzetten op die route. De Saonissos kreeg een volledig nazicht en werd klaargemaakt om vanaf 1 maart te gaan varen. Dat gebeurde echter niet en ondertussen ligt de Saonissos thans nog altijd werkloos in Perama. Want er werd een klacht ingediend .... door wie anders dan Seajets natuurlijk. Saos Ferries werd in het gelijk gesteld maar tegen deze beslissing is bij de Raad van State beroep aangetekend door Seajets, zijnde Mario Illiopoulos.
Afgelopen zaterdag heeft de eigenaar van SAOS Ferries zich openlijk uitgelaten over deze zaak. Naar zijn zeggen heeft hij de overheid laten weten dat ze (cru gezegd) de pot op kunnen. Verder maakt hij ook duidelijk dat hij het gehad heeft met het Ministerie van Scheepvaart waar volgens hem enkele lieden onder 1 hoedje spelen met Seajets. Corruptie dus. En hij maakt duidelijk, verwijzende naar Golden Star Ferries, dat hij niet van plan is om ook zijn schepen te verkopen aan 1 bepaald bedrijf (Seajets dus).
Slachtoffers van al dit zijn  - zoals steeds - de bewoners van de kleine eilanden. En die hadden nochtans goede vooruitzichten want van SAOS Ferries zouden de inwoners van Donoussa en Anafi het hele jaar, naar analogie met de Skopelitis, gratis mogen meevaren. (Iets wat SAOS Ferries vorig jaar (en ook dit jaar) al doet voor de inwoners van Kastellorizo).
Tussen haakjes: ook ALLE andere passagiers kunnen dit jaar met de ferry's van SAOS Ferries gratis meevaren en dit tussen 15 mei en 30 juni, vervolgens ook tussen 15 september en 31 oktober. Dit aanbod geldt voor de Zefyros en de Stavros, beide varende in de Dodekanesos, en ook voor de Saonissos, als die gaat varen tenminste. (zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Overigens worden er ook vragen gesteld bij de toewijzing van de aanbesteding voor de zomerroute van Rhodos naar Kreta (Sitia). Een route die tot ieders voldoening ingevuld werd door Hellenic Seaways met eerst de Express Pegasus en daarna de Hellenic Highspeed, maar die zonder enige toelichting plots toegewezen werd aan Seajets.

4. Andere incidenten

Al een aantal malen werd een kapitein van Seajets gearresteerd door de havenpolitie wegens overtreding van de veiligheidsregels. 2 jaren terug omdat er in Sifnos vastgesteld werd dat er meer passagiers aan boord waren dan toegelaten volgens het veiligheidscertificaat. De kapitein hield zich niet aan het verbod om uit te varen, ging toch door naar Milos en werd daar gearresteerd.
Vorige week dan werd de kapitein van de Superrunner Jet gearresteerd in Thessaloniki omdat er 736 passagiers aan boord waren terwijl er, door de Covid reglementering, maximaal 640 toegelaten werden.
En ook vorige week werd een klacht ingediend door passagiers wegens overtreding van de Covid regels aan boord van de Seajets ferry tussen Folegandros en Serifos. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook op internationale fora is er veel negatief commentaar van reizigers over Seajets. Dat gaat dan vooral over (soms langdurige) vertragingen, problemen bij terugbetaling van tickets, enzovoort...
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Gisteren was het weer zover. Nu werd de kapitein van de Sifnos Jet gearresteerd in Mykonos. Bij aankomst vanuit Paros werd vastgesteld dat er 482 passagiers aan boord waren. Volgens de veiligheidscertificaten mag de Sifnos Jet slechts een maximum van 430 passagiers vervoeren. Op dat maximum aantal is het reddingsmateriaal aan boord voorzien. Bijkomend is er echter ook de geldende Covid regeling voor ferry's in Griekenland dat een ferry zonder kajuiten voor passagiers slechts 80% van de maximale capaciteit mag vervoeren. Voor de Sifnos Jet betekent dit dat er maximaal 344 passagiers mogen vervoerd worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
(27 August 2021, 12:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren was het weer zover. Nu werd de kapitein van de Sifnos Jet gearresteerd in Mykonos. Bij aankomst vanuit Paros werd vastgesteld dat er 482 passagiers aan boord waren. Volgens de veiligheidscertificaten mag de Sifnos Jet slechts een maximum van 430 passagiers vervoeren. Op dat maximum aantal is het reddingsmateriaal aan boord voorzien. Bijkomend is er echter ook de geldende Covid regeling voor ferry's in Griekenland dat een ferry zonder kajuiten voor passagiers slechts 80% van de maximale capaciteit mag vervoeren. Voor de Sifnos Jet betekent dit dat er maximaal 344 passagiers mogen vervoerd worden.

Spreken we over dezelfde Sifnos Jet, zoals in deze video van een twaalftal dagen geleden?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Stel dat er, met dat heftig weer van 15/8 zowat 400 personen aan boord waren... OMG, ik mag er niet aan denken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Dat inderdaad dezelfde.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wij hebben zelf 3 keer met zeer ruwe zee op een van deze bootjes gezeten, ik kan je vertellen dat is echt geen pretje. Het zee water kwam van alle kanten naar binnen. De deuren lieten gewoon water door, met gevolg dat vele bagages zelf binnen klets nat waren kun je voor stellen de koffers achter op het dek dat onder een zeiltje zat. Ben niet gauw bang heb vele overtochten gemaakt, maar als ik dit type boot kan omzeilen dan doe ik dat graag.
Quote
#6
Ik vind het vooral crimineel dat er meer passagiers meegenomen worden dan (er waarschijnlijk) reddingsmateriaal aan boord is. Meestal zijn slechts enkele reddingsvesten meer aan boord dan het maximum aantal toegelaten passagiers (+ bemanning).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
En een nieuwe illustratie van de tactieken van Seajets.

Sedert 1-2 jaren is Seajets ook beginnen varen op de route van Piraeus naar de Westelijke Cycladen (Sifnos, Milos,...) En blijkbaar hebben ze bij het Griekse Ministerie van Scheepvaart een stapje voor want ze konden verkrijgen dat hun vaarschema's de gunstige uren kregen met vertrek 's morgen in Piraeus waardoor ze rechtstreeks de concurrentie konden aangaan met Aegean Speed Lines dat al jaren op diezelfde uren kon uitvaren. Hierdoor diende Aegean Speed Lines een ander vaarschema op te stellen en laten goedkeuren omdat op dezelfde route er geen 2 maatschappijen op hetzelfde uur mogen vertrekken (met uitzondering van de route Piraeus-Kreta). Het resultaat was dat ze daardoor minder boekingen kregen en het dus financieel iets minder werd. Met als eindresultaat dat ze enkele weken geleden hun ferry Speedrunner III hebben moeten verkopen. En wie kocht hem? Seajets natuurlijk Dat Aegean Speed Lines simpelweg (met enige hulp van bovenaf) tussen hamer en aambeeld gezet had.
Blijkbaar zijn Seajets een MOA overeengekomen met Aegean Speed Lines en hebben ze 10% van de overeengekomen aankoopprijs onmiddellijk betaald. Het probleem is dat voor de overige 90% hun deadline eind juni is. En tot die tijd kan niet alleen Aegean Speed Lines het schip niet gebruiken, heeft niet alleen Seajets al hun bestaande boekingen overgenomen, maar heeft ook Aegean Speed Lines een verzoek moeten indienen bij het ministerie om het schip niet langer in actieve dienst te laten komen. Wat gaat er vanaf nu gebeuren? Mijn persoonlijke gok is dat Seajets die alle kaarten in handen hebben, dicht bij de verkoopdatum zullen terugkomen met schijnbaar geldige argumenten om opnieuw te onderhandelen over de verkoopprijs, uiteraard naar beneden. En Aegean Speed Lines zullen (waarschijnlijk moeten) bezwijken voor het onvermijdelijke.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
De burgemeester van Sikinos wil graag (naast Zante Ferries) een 2de ferry verbinding met Piraeus en had daarom afgelopen zaterdag een gesprek met Mario Iliopoulos, de eigenaar van Seajets. Het resultaat was, volgens de burgemeester, dit: "Het resultaat van de ontmoeting en ook de samenwerking met het ministerie is om van half juni tot eind augustus ten minste elke dinsdag- en zaterdagroutes te hebben met connectie met Piraeus. Meer specifiek: vertrek uit Piraeus om 7:00 uur 's ochtends , aankomst in Ios rond 11.30 uur en directe transfer met Caldera Vista van Ios -> Sikinos, Aankomst in Sikinos rond 12:20 uur Reistijd 5:30 uur. Dus, parallel met de zomerroutes van het conventionele schip Dionysios Solomos, zullen we deze nieuwe routes hebben voor een nog snellere en meer ontspannende reis. Ik dank de heer Iliopoulos hartelijk voor zijn begrip en hulp ".

De burgemeester van Sikinos ® vorige zaterdag mat Mario Iliopoulos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En dan de werkelijkheid: Seajets heeft de Caldera Vista vanaf vandaag ingezet op de route Rafina -> Tinos -> Mykonos -> Naxos -> Paros en vaart niet van Ios naar Sikinos. Tot zover de beloftes en de overeenkomst van vorige week zaterdag. De belofte van de Seajets eigenaar ligt dus al in de vuilnismand.
De Caldera Vista was overigens contractueel voorzien om te varen op de intra-Cycladen routes van Seajets waarvoor door de overheid subsidies betaald worden. Sedert de officiële toekenning van dat contract enige tijd geleden werd overigens nog geen enkele gevaren op die routes door Seajets.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Een nieuwe aflevering in de soap rond Seajets eigenaar Mario Illiopoulos.

Morgen, 6 februari, was een buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering van Marfin Investment Group voorzien. MIG is de holding achter Attica Group waartoe Blue Star Ferries, Hellenic Seaways en Superfast Ferries behoren.
Die buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering was voorzien om de goedkeuring te krijgen voor de overeenkomst die voorafgaat aan de absorptie van ANEK Lines door Attica Group.  De basis van die overeenkomst is dat MIG alle aandelen van Attica Group die het bezit (79,38%) overmaakt aan STRIX Holdings L.P. tegen al zijn leningen die in de portefeuille van STRIX zitten. Deze ruil van eigen vermogen voor schuld zou de schuld van MIG van € 443,8 miljoen bij Piraeus Bank (de grootste aandeelhouder van MIG) wegvagen.
STRIX Holdings L.P., een 100% dochteronderneming van Piraeus Bank (waaraan de bank het grootste deel van haar niet-bancaire participaties in haar portefeuille heeft overgedragen en sinds kort ook de obligatielening van MIG), wordt op haar beurt aandeelhouder met een percentage meer dan 90% in Attica Holdings.

Nadat de goedkeuring zou verkregen worden staat niets meer de overname door Attica Group van ANEK Lines in de weg. En dit zou dan tegen einde maart, in Griekenland het wettelijke begin van het "zomerseizoen" voor de ferry's, afgerond zijn.

Maar vrijdag kwam een aap uit de mouw. Toen werd namelijk duidelijk dat de 2de grootste aandeelhouder van MIG de jongste dochter van Seajets eigenaar Marios Illiopoulos geworden is. En dat via een op 30 januari in Cyprus opgerichte firma genaamd RATIO HOLDING LTD. Volgens de geldende wetgeving heeft MIG hiervan op 31 januari de beurs van Athene op de hoogte gebracht.
Welk belang heeft Seajets (Mario Illiopoulos) hierbij?

Seajets is de belangrijkste concurrent van de Attica Group in de Cycladen. Hij ziet de overname van ANEK door Attica als een bedreiging. Volgens sommige informatie op de scheepvaartmarkt, wil hij deel uitmaken van de deal door ofwel lijnen of schepen over te nemen, ofwel door ANEK zelf over te nemen.
Het wordt als zeker beschouwd dat de algemene vergadering minstens tot 13 februari zal worden geschorst wegens gebrek aan quorum en zelfs langer als hij daarom verzoekt, waartoe hij gerechtigd is. Bronnen die bekend zijn met de demografische gegevens van de aandeelhouders van MIG schatten dat aandeelhouders met stemrechten tot 20%-25% zich aan de kant van Iliopoulos kunnen verzamelen. Tegenover hen staat Piraeus Bank die 32% controleert en gelijkgestemde aandeelhouders met wie het 40%-45% bereikt. Dus terwijl deze strijd tussen MIG-aandeelhouders zich ontwikkelt, zal ANEK voor liquiditeit moeten zorgen om de loon- en brandstofkosten te dekken, in ieder geval tot juni, wanneer het belangrijkste zomerseizoen begint en de cashflows zullen verbeteren.
Dit betekent ook dat ANEK zou verplicht worden om het nog langere tijd financieel vol te houden en niet volledig kopje onder te gaan.

Sommigen zien in deze actie ook een rancuneuze tegenaanval van Illiopoulos nadat o.a. Attica Group bezwaar heeft aangetekend tegen de beslissing van het ministerie van de scheepvaart, enkele weken terug, om een aantal gesubsidieerde routes binnen de Cycladen toe te wijzen aan Seajets. Deze beslissing kreeg heel wat verzet (ook van andere rederijen) omdat hierdoor Seajets een monopolie zou verwerven op sommige routes, iets wat volgens de Griekse mededingingscommissie in wezen niet wettelijk is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Daar gaan we weer met Seajets.

Zonder enige voorafgaande kennisgeving werd de Sporades Star gisteren van de gesubsidieerde routes tussen de Cycladen gehaald. In plaats van gisteren haar normale route te volgen, bleef ze in Syros en vertrok 's avonds (als een dief in de nacht) in stilte naar Lavrio. Het gerucht gaat dat de Sporades Star nu naar Volos zal gaan om de Superstar op de Sporades-route te vervangen. Het lijkt erop dat een vervanging op de inter-Cycladische routes voor de Sporades Star niet gepland is. Alle afvaarten op deze routes zijn verwijderd uit de boekingsmodule van Seajets.

Een voorbeeld wat dit betekent voor de lokale bevolking: Een jong stel uit Syros ging op 26 december met hun twee peuters naar Paros om het nieuwe jaar bij hun ouders en broers en zussen door te brengen. Met de bedoeling om vandaag terug te reizen. Maar tot hun verbazing was er geen veerboot meer en volgens de veerbootschema's is de eerste beschikbare veerboot van Paros naar Syros op 6 mei!!!! Als gevolg hiervan moest dit gezin eerst naar Piraeus varen en vandaar naar Syros, wat hen 410 € (1/2 maandloon) heeft gekost.

En idem dito op een andere route. Daar werd de Aqua Blue (ook zonder voorafgaande verwittiging) van de Lavrio-Agios Efstratios-Lemnos-Kavala route gehaald. Omdat de lokale veerboot op de route Efstratios-Lemnos er ook twee maanden uitligt wegens herstellingen werd het eiland afgesneden te worden van de rest van Griekenland. 
Daarom heeft Blue Star Ferries het initiatief genomen om tweemaal per week Ag. Efstratios op te nemen in het vaarschema van de Blue Star Myconos die via Lesbos en Lemnos naar Kavala gaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Uiet het D-GR-forum met datum 3.1.24:
Es sieht so aus, als hätte Seajets die "Sporades Star" zum Jahreswechsel von der subventionierten innerkykladischen Route genommen, ohne dass es dafür Ersatz gibt oder das vorher bekannt gegeben wurde. Die Route ist aktuell verwaist, Reisende hängen in Häfen fest.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
En naast de 2 vermeld hierboven heeft Seajets ook een 3de ferry teruggetrokken van gesubsidieerde routes. Het betreft de Caldera Vista die op de Oostelijke intra Cycladen routes. Het waarom van de acties ondernomen door Seajets is niet echt duidelijk. Mogelijks hebben die acties ook repercussies waarbij Seajets zal uitgesloten worden van een aantal routes in de lopende aanbesteding voor 73 gesubsidieerde routes.

Ondertussen is er al een reactie van het ministerie van scheepvaart en eilandpolitiek. Er worden acties ondernomen om de routes naar de oostelijke Cycladen met Hellenic Highspeed (Hellenic Seaways) aan het einde van de huidige week te starten en met Saonissos (SAOS Ferries) voor de Westelijke Cycladen begin volgende week. De contracten met de betrokken rederijen zouden vrijdag al getekend worden.

De route van Lavrio naar Eg. Efstratios, Limnos en Kavala zal voorlopig ingevuld worden door de Anemos van Aegean Sea Lines die dus de komende weken niet op zijn "thuisroute" (Serifos-Sifnos-Milos) zal varen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gooit Seajets zich nu ook op de Griekse cruisemarkt? Patrick 12 5.101 24 February 2023, 01:49
Laatste bericht: Patrick
  Seajets neemt 4 ferry's over van Golden Star Ferries Patrick 3 2.448 13 October 2022, 21:24
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)