Fodelianakis olijfolie                 
Korte lontjes - rapporteren en waarderen
#1
Het wordt tijd dat alle Corona-perikelen snel tot het verleden gaan behoren en we het 'normale' leven weer kunnen oppakken. Hopelijk worden de lontjes bij sommigen dan ook weer wat langer.
Ik krijg de laatste tijd vrij regelmatig klachten binnen over het gedrag van sommige forumleden.
Voor mij is het ondoenlijk om 24 uur per dag alle berichten te lezen. Da's uiteraard ook niet de bedoeling. Maar met z'n allen kunnen we het forum ook 'schoon' houden van ongewenste berichten.
Twee tools die hiervoor handig kunnen zijn:

De 'Rapporteren'-knop:
Als je een bericht ziet dat niet aan de algemene fatsoensregels en/óf de forumregels voldoet, klik dan op deze knop. Ik ontvang dan direct een notificatie met het verzoek om te kijken of het bericht wél of juist niet op ons forum hoort. Als meerdere leden hetzelfde bericht als 'ongewenst' hebben gerapporteerd wordt het bericht automatisch tijdelijk onzichtbaar totdat het gemodereerd is. Als berichten van een bepaald lid regelmatig worden gerapporteerd wordt het account van dit lid in de toekomst een tijdje op 'Moderatie vooraf' gezet. Dat wil zeggen dat zijn/haar berichten pas na moderatie (en dus met vertraging) worden geplaatst.
Klik bij duidelijke spammers (momenteel is er erg veel overlast door spammers uit India) ook meteen op deze knop, zodat deze weer snel zijn verdwenen van ons forum.

De 'Waardeer'-knop:
Hierop kan je klikken als je iemand een extra waardering wilt geven. Dat kan positief zijn, maar óók negatief. Als je op de knop onder de naam van het forumlid in kwestie klikt kan je aangeven waarom je het lid zo waardeert (of juist niet). 

Ik hoop dat jullie me allemaal een beetje mee willen helpen met het leuk, interessant én gezellig houden van ons geliefde Oríste.

NB: De 'waardeer'-knop en de rapporteer'-knop vind je in de horizontale balk onder elk bericht.
Quote
#2
Duidelijk Ger. Gelijk afhandelen. Beter dan er weer tijden over door te discussiëren.
Quote
#3
Geen probleem Ger, we gaan je helpen
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Korte storing, mogelijk berichten verwijderd Ger 0 4.320 04 November 2017, 16:18
Laatste bericht: Ger
  Korte onderbreking Oriste Ger 5 5.787 31 January 2015, 16:38
Laatste bericht: Ger
  "Ongewenste" berichten rapporteren Eleni 2 8.339 06 November 2010, 18:53
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)