Nederlanders in Salamina?
#1
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of er Nederlandse leden van dit forum op Salamina wonen of er langdurig verblijven. Verschillende schoonfamilieleden hebben er hun vakantiehuis en mijn zwager woont er sinds 3 jaar permanent. Ik ken sommige delen van het eiland behoorlijk goed en wil de rest van het eiland heel graag beter leren kennen. Salamina is echt ondergewaardeerd, weet ik uit ervaring. Mijn man en ik overwegen er binnen nu en een paar jaar een klein huisje te kopen, daarom ben ik me nu vast goed aan het oriënteren. Het zou fijn zijn te weten of er ook Nederlanders langdurig op het eiland verblijven,
Quote
#2
Nee, maar t lijkt me wel leuk. Omdat je zo gemakkelijk over kan naar Athene. Ben benieuwd. Zou er best eens een winter willen zitten...
Quote
#3
Gekeken op google-maps. Eiland ken ik helemaal niet en vind ik best wel groot. Wij zijn nog nooit in dat gebied geweest en ben benieuwd naar reacties van mensen die het kennen. 
Eiland zal in de zomer wel worden overspoeld door mensen uit Athene.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#4
Ik ken toevallig iemand die in Athene woont en daar vandaan komt.
Zij is er heel enthousiast over.

Ik had er nog nooit van gehoord!

Margo.
Quote
#5
Het is ook geen typisch toeristeneiland. Deels de reguliere bevolking en verder voornamelijk Grieken uit Piraeus en Athene die hier hun zomerhuis hebben. Het huis van mijn zwager, waar hij sinds een paar jaar permanent woont, was voorheen het zomerhuis van mijn overleden schoonmoeder. Vandaar dat ik Salamina ken. Het eiland heeft een aantal hele mooie plekken. Wat de meeste buitenlandse toeristen afschrikt is het idee dat het een ‘industrie eiland’ is. Dat is alleen deels op de oostelijke kant zichtbaar, maar ik vind dat persoonlijk juist zijn charme hebben. Dat Piraeus, waar ik ooit heb gewoond, zo snel bereikbaar is vind ik ook erg prettig.
Het zou heel leuk zijn als er ook een paar Nederlanders op Salamina te vinden zijn, ik zou dan heel benieuwd zijn naar hun ervaringen. Ik denk namelijk dat Salamina veel meer te bieden heeft dan wat ik er tot nu toe van ken.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Salamina Kanakaris 5 2.093 15 March 2021, 13:50
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)