Corona op Kreta en Griekenland
#81
(14 September 2021, 19:32)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat doe jij Johan, wel mondkapje?

Bij binnenruimte wel. Op terras niet.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#82
Op restaurant is zonder mondkapje omdat alles buiten is waar we zitten. Ook personeel zonder mondkapje hier MAAR zijn wel allemaal gevaccineerd. In feite houden ze zich niet aan de regels maar het risico is wel iets kleiner. Verder zag ik wel in Samos dat meer dan 90% van de bediening gebeurde met mondkapje. Bij Sklavenitis kreeg iedereen die binnenging een genummerde kaart. Geen kaarten beschikbaar was wachten om binnen te gaan want maximaal aantal personen toegelaten was bereikt. Ook geen enkele taxichauffeur gezien die geen mondkapje op had toen hij passagiers had EN passagiers achteraan, niet naast chauffeur gaan zitten.
Bij aankomst met de ferry in Agathonisi zag ik dat de Coast Guard het vaccinatiebewijs bekeek van iemand die opstapte. Zelf toonden we dat (zonder vragen) bij opstappen in Pythagorio. Bij aankoop van de ferrytickets bij Regina Travel in Pythagorio werd identiteitskaart en vaccinatiebewijs gevraagd.
Eigenlijk valt alles best mee met de regels. Zeker als je je er zelf aan houdt. En dan bemerk je ook weer dat hier op de eilanden er zelfs veel meer zelfdiscipline is dan bijvoorbeeld in ons eigen land.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#83
(14 September 2021, 21:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op restaurant is zonder mondkapje omdat alles buiten is waar we zitten. Ook personeel zonder mondkapje hier MAAR zijn wel allemaal gevaccineerd. In feite houden ze zich niet aan de regels maar het risico is wel iets kleiner.
Hoe zeker ben jij dat al het personeel gevaccineerd is, ze houden zich toch niet aan de regels schrijf jij, of lopen ze met een bewijs om hun nek.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#84
(14 September 2021, 22:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 September 2021, 21:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op restaurant is zonder mondkapje omdat alles buiten is waar we zitten. Ook personeel zonder mondkapje hier MAAR zijn wel allemaal gevaccineerd. In feite houden ze zich niet aan de regels maar het risico is wel iets kleiner.
Hoe zeker ben jij dat al het personeel gevaccineerd is, ze houden zich toch niet aan de regels schrijf jij, of lopen ze met een bewijs om hun nek.

Omdat het allemaal lokale mensen zijn hier en de volledige bevolking gevaccineerd is voor de zomer. Daarom weet ik dat.
Het viel me trouwens op tijdens de overtocht van Samos naar Agathonisi dat degenen die zich niet aan de regel hielden (mondkapjes verplicht aan boord aan boord van de ferry) enkel toeristen waren. Wat voor mij nog maar eens een bewijs was hoeveel er zijn die absoluut geen respect tonen voor de regels en de bevolking van het land waar ze te gast zijn.  Angry En daar erger ik mij aan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#85
Op Rhodos de afgelopen 2 weken al het bedienend personeel in de restaurants mondkapjes op, zo ook de grotere supermarkten. Kleinere winkels opvallend niet. Bus, taxiboot en transferbus ook allen mondkapjes dragend. 
Vlgs mij werd er in Faliraki flink gestapt, zag 's morgens vroeg met brood halen regelmatig jongeren in feestkleding terug gaan naar hun logement.
Quote
#86
De afgelopen weken ben ik 3 keer op het politiebureau geweest om wat administratieve zaken te regelen.
Niemand van de dienstdoende medewerkers en agenten in het politiebureau droeg een mondkapje.

Vanavond was een van de lokale politieagenten in hetzelfde kafenion als ik in zijn vrije tijd. Hij liep meerdere keren naar binnen en naar buiten zonder mondkapje.

Dezelfde man rijdt privé ook zonder helm op zijn zware motorfiets en rijdt daarmee overigens ook over het dorpsplein dat voetgangersgebied is.

En dan moet deze man als hij dienst heeft handhaven?
Hij zou door iedereen worden uitgelachen.

Afhankelijk van het tijdstip, 's ochtends, dragen veel horeca medewerkers hier ook geen mondkapje, of wel, maar dan onder de kin en dat doen ze verder eigenlijk de hele dag.
Mondkapjes onder de neus of kin of zelfs hangend aan een oor zie je hier overal in winkels en horeca.

Er zijn supermarkten waar niemand een mondkapje draagt, maar ook waar ze heel precies daarmee zijn.

Veel mensen zeggen ook dat ze zijn gevaccineerd terwijl ze dat niet zijn. Ook taxichauffeurs. Er zijn overigens genoeg taxichauffeurs die zonder mondkapje rijden.

Kortom, het gaat wat mij betreft helemaal nergens over hier. Velen doen maar wat en de toeristen ook.
Quote
#87
Hier op Karpathos is het ook heel wisselend. Met name de Nl zijn burgerlijk ongehoorzaam en lopen zonder mondkapjes in de supermarkt. Ik ook trouwens. Andere nationaliteiten zijn wel redelijk stipt. Vandaag heb ik voor een restaurant gehad waar de bediening een mondkapje droeg. Verder heb ik dat nog niet gezien.
Quote
#88
Ik woon in Kreta maar ben nu een paar weken in Athene. En zie veel mensen mondkapjes dragen. Taxichauffeurs, mensen die in de horeca werken, winkelpersoneel, allemaal met mondkap. Ook in de metro en in de bus. Op straat ( in en rond het centrum) worden ze ook veel gedragen.
Op het platteland van Kreta (woon in Apokoronas) zie je ze inderdaad veel minder. Maar in Chania weer wel. In mijn omgeving is bijna iedereen gevaccineerd.
In Nederland zijn de regels enorm versoepeld. En veel mensen hadden trouwens lak aan de voorschriften.
Dus of het nu zo veel verschil uitmaakt..
Het lijkt trouwens wel of die politieman niets anders doet dan op zijn zware motor heen en weer rijden!!
Quote
#89
Met andere woorden als ik al deze verhalen lees wordt er nogal creatief met de regels omgegaan net zoals overal.

Even off-topic @Susan jij had toch in Sisi je makelaars kantoor.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#90
(16 September 2021, 10:22)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met andere woorden als ik al deze verhalen lees wordt er nogal creatief met de regels omgegaan net zoals overal.

Even off-topic @Susan jij had toch in Sisi je makelaars kantoor.

Arthur, dat ben niet. Andere Susan!
Quote
#91
Afgelopen dagen in Iraklio bij Ligo krasi, ligo Thalassa gaan eten, daar droegen de kelners toch allemaal een mondmasker (rode zone toen). In winkels droegen wij zelf ook altijd een mondmasker. Sommige winkelbedienden wezen anderen op het verplicht dragen van een mondmasker als ze binnen kwamen zonder. 's Avonds in de gezellige oude binnenstad zaten alle zaken redelijk tot zéér goed gevuld en toch veel kelners met mondmasker. Overal op alle tafels zonder uitzondering was er handgel aanwezig.
In Karnagio in Agios Nikolaos droegen alle kelners ook allemaal een mondmasker maar op de kin...
Quote
#92
Nieuwe (bijkomende) regels in Griekenland vanaf komende zaterdag:

Niet-gevaccineerde personen moeten een negatieve RAPID- of PRC-test laten zien om binnen te komen in:
- banken
- openbare diensten
- winkels (met uitzondering van supermarkten)
- restaurants en uitgaansgelegenheden
- kappers
Bovendien moeten niet-gevaccineerde werknemers in de particuliere en de openbare sector, inclusief degenen die in gebedshuizen werken, op eigen kosten tweemaal per week een RAPID-test ondergaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#93
Vanaf maandag mogen niet-geprikte Grieken niet langer zaken als bioscopen, bars, restaurants, kappers en sportscholen in. Mitsotakis maakte ook bekend dat zestigplussers binnen zeven maanden na hun laatste inenting een boosterprik moeten halen, als ze willen dat hun coronabewijs geldig blijft. De premier zei dat hij in Brussel gaat voorstellen die maatregel EU-breed in te stellen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
hmmm om met de Grieken te spreken : kala krasia
Daar gaat mijn corona paspoort dan en dus ook het bezoeken van de Dalaras concerten
:-( grrrr
anyway thx Patrick
Quote
#95
(18 November 2021, 23:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf maandag mogen niet-geprikte Grieken niet langer zaken als bioscopen, bars, restaurants, kappers en sportscholen in. Mitsotakis maakte ook bekend dat zestigplussers binnen zeven maanden na hun laatste inenting een boosterprik moeten halen, als ze willen dat hun coronabewijs geldig blijft. De premier zei dat hij in Brussel gaat voorstellen die maatregel EU-breed in te stellen.

Goede zaak! Hier ook asap invoeren! Zal alleen Europees breed bijna onmogelijk zijn, ieder zit daar om zijn eigen "stoel" warm te houden en durft niets te ondernemen. Stel je voor dat een kleine minderheid hun mond opentrekt, kost je kiezers.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#96
Volgende stap zal wellicht worden dat dit voor alle 60 plussers opgelegd word om Griekenland binnen te reizen.
Probleem wordt het als je dan nog niet bent uitgenodigd voor je 3de prik,
België maakt net bekend dat de algemene bevolking allen hun 3de prik hebben eind April.
Mijn bedenking hierbij, er gaan stemmen op voor een algemene vaccinatieplicht in te voeren ipv enkel het zorgpersoneel te viseren.
Onze premier moet 1 dag later reeds zijn uitspraak betreuren dat geen enkel Europees Land eraan denkt om een vaccinatieplicht in te voeren.
Dan moet 25% van de bevolking nog hun 2 prikken krijgen. Dit zou de planning wellicht drastisch beïnvloeden.
Quote
#97
Vandaag kwam ik hier op Kos een winkel binnen om een koffer te kopen. Inmiddels ben ik al gewend aan t feit dat je gecheckt wordt op je qr en paspoort, dus ik heb masker op en kom met mobiel en paspoort vrolijk die winkel binnen.Kalimera....
Mijn idee om t de ondernemers zo makkelijk mogelijk te maken, ze hoeven me niet te vragen....ik bied t ze al aan.
Maar meneer vd kofferwinkel weigerde t te checken hij wilde t beslist niet zien, speelt geen politieagent, en volgens hem moest ik verstandiger zijn en ook niet meewerken aan die toestanden etc etc....
Ok meneer, ik heb n totaal ander idee hierover, en wil uw koffers niet meer. Hartelijk dank en kali sas
mera....Hij had dit duidelijk niet verwacht.....bleef verbrouwereerd achter.....
Gelukkig meer winkels die koffers verkopen, die wel checken en mij niet hun mening opdringen.
Quote
#98
(19 November 2021, 00:27)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 November 2021, 23:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf maandag mogen niet-geprikte Grieken niet langer zaken als bioscopen, bars, restaurants, kappers en sportscholen in. Mitsotakis maakte ook bekend dat zestigplussers binnen zeven maanden na hun laatste inenting een boosterprik moeten halen, als ze willen dat hun coronabewijs geldig blijft. De premier zei dat hij in Brussel gaat voorstellen die maatregel EU-breed in te stellen.

Goede zaak! Hier ook asap invoeren! Zal alleen Europees breed bijna onmogelijk zijn, ieder zit daar om zijn eigen "stoel" warm te houden en durft niets te ondernemen. Stel je voor dat een kleine minderheid hun mond opentrekt, kost je kiezers.
Lekker, als je dat voor 60 plussers eist moet je ook de mogelijkheid bieden die prik te halen op het juiste moment....
Quote
#99
(24 November 2021, 09:42)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2021, 00:27)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 November 2021, 23:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf maandag mogen niet-geprikte Grieken niet langer zaken als bioscopen, bars, restaurants, kappers en sportscholen in. Mitsotakis maakte ook bekend dat zestigplussers binnen zeven maanden na hun laatste inenting een boosterprik moeten halen, als ze willen dat hun coronabewijs geldig blijft. De premier zei dat hij in Brussel gaat voorstellen die maatregel EU-breed in te stellen.

Goede zaak! Hier ook asap invoeren! Zal alleen Europees breed bijna onmogelijk zijn, ieder zit daar om zijn eigen "stoel" warm te houden en durft niets te ondernemen. Stel je voor dat een kleine minderheid hun mond opentrekt, kost je kiezers.
Lekker, als je dat voor 60 plussers eist moet je ook de mogelijkheid bieden die prik te halen op het juiste moment....

Dat zal geen probleem zijn, het probleem ligt bij het weigeren van die prik. Als dit hier ook ingevoerd wordt, zal er meer druk komen te liggen op het sneller vaccineren met deze booster.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Europa wil de geldigheid van coronavaccins voor reizen naar de Europese Unie beperken tot negen maanden.
Dat staat in een document dat het financiële persagentschap Bloomberg kon inkijken.
Europa zou ook willen dat gevaccineerde reizigers voorrang krijgen. De voorstellen zouden later vandaag aangekondigd worden.
De Europese Unie zou voorstellen dat lidstaten alle reizigers blijven toelaten die ingeënt werden met coronavaccins die een Europese goedkeuring kregen.
De invoering van een geldigheidslimiet voor de coronavaccins zou betekenen dat een booster nodig is na de periode van negen maanden.

Dus op tijd je boosterprik halen.
Quote
Enkele bijkomende bedenkingen voor de 60+
Geldigheid vacinatiebewijs Europa max 9 maanden voor de Grieken 7 maanden.
Dus je vertrekt 14 dagen naar Griekenland met een geldig vacinatiebewijs bvb 7,5 maand oud, ok voor te reizen
maar je mag nergens binnen in Griekenland, let wel dit geld enkel voor de +60, als je jonger bent mag je ongestoord
je vacinatiebewijs verder gebruiken tot 9 maanden

Voor de langdurige verblijver houd dit in: voor je vertrekt kan je beter controleren of je bewijs niet vervalt tijdens je verblijf.
Ik ben benieuwd of ik hier in Belgie een vaccin krijg als ik bvb zeg. Ik vertrek voor 3 maanden naar Kreta
Mijn laatste prik is 7 maanden geleden, dus dit zal vervallen 1maand voor mijn terugkeer....

Onze politici maken graag nieuwe regels, eens kijken of zij ook oplossingen aanbieden voor hun burgers die de regels willen respecteren?

Zie volgend bericht, net gepubliceerd

Eenduidigheid is essentieel'
Jos Vranken, algemeen directeur van het NBTC.
Wat Vranken verrast zijn de extra reisbeperkingen die sommige landen momenteel opleggen. "Een gezamenlijke en uniforme aanpak van de lidstaten is essentieel voor onze bezoekerseconomie".
Het toerismebureau dringt dus aan op meer eenduidigheid van de maatregelen en hoopt op meer afstemming van beleid en aanpak tussen de Europese lidstaten, "gekoppeld aan de inzetbaarheid en geldigheid van het Digitale Corona Certificaat". "Eenduidigheid op dit punt is essentieel om nog meer onzekerheid onder consumenten te voorkomen", stelt Vranken.
Quote
(25 November 2021, 13:25)Cretenzer schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Enkele bijkomende bedenkingen voor de 60+
Geldigheid vacinatiebewijs Europa max 9 maanden voor de Grieken 7 maanden.
Dus je vertrekt 14 dagen naar Griekenland met een geldig vacinatiebewijs bvb 7,5 maand oud, ok voor te reizen
maar je mag nergens binnen in Griekenland, let wel dit geld enkel voor de +60, als je jonger bent mag je ongestoord
je vacinatiebewijs verder gebruiken tot 9 maanden

Voor de langdurige verblijver houd dit in: voor je vertrekt kan je beter controleren of je bewijs niet vervalt tijdens je verblijf.
Ik ben benieuwd of ik hier in Belgie een vaccin krijg als ik bvb zeg. Ik vertrek voor 3 maanden naar Kreta
Mijn laatste prik is 7 maanden geleden, dus dit zal vervallen 1maand voor mijn terugkeer....

Onze politici maken graag nieuwe regels, eens kijken of zij ook oplossingen aanbieden voor hun burgers die de regels willen respecteren?

De Europese Commissie stelt een standaard geldigheidsduur van coronacertificaten van negen maanden (na de eerste vaccinatiecyclus) voor. Ze houdt zo rekening met de richtlijnen van het ECDC, die een boostervaccin aanraadt na zes maanden, en voegt er nog drie maanden aan toe om burgers de kans te geven effectief een extra prik te laten zetten. Concreet betekent dit dat lidstaten elkaars certificaten tot negen maanden na de eerste cyclus moeten blijven aanvaarden.
Omdat er nog geen duidelijke wetenschappelijke studies zijn die een aanduiding geven van de mate waarin Covid-19 nog overgedragen kan worden na toediening van een boosterprik, kan de Commissie nog geen voorstel doen voor een concrete periode waarin zulke extra prikken aanvaard worden. "Maar, op basis van steeds meer data ligt het in de lijn der verwachtingen dat de bescherming die boosterprikken bieden, langer kan duren dan de bescherming door de eerste vaccinatie", luidt het.

M.a.w. Griekenland zal zijn 7 maanden moeten aanpassen
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Een 'interessante' kaart van Griekenland (tenzij die al ergens op dit forum geplaatst zou zijn), momenteel met referentiedatum 23/11/2021:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je kan inzoomen, en bij het aanklikken van de regio's kan je zien welke de vaccinatiegraad is, procentueel aantal volledig gevaccineerden, het positiviteitspercentage, enz.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Mitsotakis heeft van de week voorgesteld per 16/1 60 plussers die niet gevaccineerd zijn boetes te geven van 100 euro, per maand.
Quote
Het bericht uit Ekathimerini
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Nog een bericht van Ekathimerini

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
(10 December 2021, 21:11)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog een bericht van Ekathimerini

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors

Dat lijkt me een bende gekken te zijn, die "Guardians of the Constitution". Eerder deze week deed de politie ook al een inval in een winkel die ze uitbaten in Arachova. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Weer aandacht voor niet-gevaccineerden.

Cors
Quote
Bruno Tersago publiceerde daarnet dat er 1.318 covid-gerelateerde overlijdens zijn sinds 01/12/2021 (!) in Griekenland.
1.318... da 's wel enorm, voor een relatief klein land, op amper 14 dagen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
@vlagreco : vanmorgen hoorde ik op de Griekse radiozender Melodía het getal van 120 coronadoden van de vorige dag.... wat een aantallen !
Quote

Dubbele mondkap nodig in Griekse supermarkt

ATHENE (ANP/DPA/RTR) - In navolging van andere landen neemt ook Griekenland strengere coronamaatregelen voor de feestdagen vanwege de omikronvariant. Zo mogen er vanaf vrijdag geen feesten worden georganiseerd en moet op meer plekken verplicht een mondmasker worden gedragen. De Griekse volksgezondheidsminister Thanos Plevris deelde donderdag mee dat in supermarkten en in het openbaar vervoer zelfs zogeheten KN95-mondkapjes in principe noodzakelijk zijn. Als alternatief kunnen ook twee normale mondkapjes op elkaar worden gedragen.

Reizigers die naar Griekenland willen moeten nog altijd een negatieve test kunnen tonen voordat ze het land in mogen. Bij een PCR-test mag de uitslag niet ouder zijn dan 72 uur, bij een sneltest is dat 24 uur. Plevris drukte reizigers op het hart om zich op de tweede en vierde dag na aankomst nogmaals te laten testen.

In Griekenland zijn woensdag ruim 5600 nieuwe besmettingen gemeld. Vorige week waren dat er ongeveer 4800. Tot nog toe zijn 29 gevallen van de omikronvariant in het land ontdekt. Ongeveer 65,7 procent van de Griekse bevolking is volledig gevaccineerd.
Bron ANP
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Intussen kleurt de ECDC-kaart (officiële kaart van de EU) opnieuw bloedrood.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook wat extra uitleg hierbij:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Let wel (en reeds meermaals aan bod gekomen op dit forum): Nederland hanteert andere (lichtere) kleuren dan de EU. Nederland heeft het bijvoorbeeld over een gele zone, terwijl de EU diezelfde zone als oranje (of rood?) benoemt.

Welke kleur dan ook, het ziet er momenteel helemaal niet goed uit. Tenzij je van plan zou zijn om Kerstmis te gaan vieren in regio Oltenië (Roemenië).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
OMG... indien er daar een paar tussen stonden die besmet zouden geweest zijn...  hmmm
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een optreden van Sokratis Malamas, met zangeres Ioulia Karapataki, in Piraeus.  

Zet vooral het geluid tamelijk luid, en kijk naar het opeengepakt publiek dat alle remmen losliet en vooral veel decibels produceerde.
Velen weten wellicht dat ik een groot liefhebber ben van Griekse muziek inclusief sfeervolle optredens, maar hier stel ik me toch wel vrij grote vragen bij...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(23 December 2021, 22:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




OMG... indien er daar een paar tussen stonden die besmet zouden geweest zijn...  hmmm
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een optreden van Sokratis Malamas, met zangeres Ioulia Karapataki, in Piraeus.  

Zet vooral het geluid tamelijk luid, en kijk naar het opeengepakt publiek dat alle remmen losliet en vooral veel decibels produceerde.
Velen weten wellicht dat ik een groot liefhebber ben van Griekse muziek inclusief sfeervolle optredens, maar hier stel ik me toch wel vrij grote vragen bij...

zalig dat enthousiasme , maar corona proof ? denk het niet  Confused
Quote
Aerosoulmuziek - prettige Feestdagen
Quote
Nieuwe recorden in GR:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ece-coronavirus-cases-skyrocket-record-g eographic-distribution/
Quote
Zo staat het op de vaak door mij aangehaalde site, behalve wat ik het 'vet' heb gemaakt.

December 28th

Today’s Covid figures for Greece 28/12/21

21.657 New cases

60 Deaths

635 Intubated

823 New cases on Crete
Chania - 235
Heraklion - 435
Rethymnon 92
Lassithi 61

No - the figures above are not a typo!

apokoronasourhome.com/AOH/Daily_Bulletin.html
Quote
Boete van 300 euro voor politieagent in Patras  die boetes oplegde aan burgers voor het niet dragen van
mondkapje ,maar er zelf geen droeg ,tevens werd hij overgeplaatst naar een ander districk Big Grin
Quote
Skyhigh - nieuwe coronacijfers in GR:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Als bovenstaande verwijzing, maar met de cijfers.
Nog geen week nadat ik meldde dat er 21.657 besmettingen waren gevonden.
Bedenk dat de jaarwisseling nog niet in onderstaande cijfers is opgenomen.

apokoronasourhome.com/AOH/Daily_Bulletin.html

January 4th

Today’s Covid figures for Greece 4/1/22

50.126 New cases

61 Deaths

619 Intubated

2.835 New cases on Crete
Chania - 758
Heraklion - 1395
Rethymnon 420
Lassithi 262
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Corona Kreta Arthur 31 5.427 06 April 2021, 15:37
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 12 gast(en)