corfu en testlocatie+kosten
#1
Wie kan me vertellen waar je je op Corfu kunt laten testen voor onze terugreis a.s. 31/8 en wat de kosten zijn. Ik begrijp uit het nieuws na de persconferentie van vandaag dat we deze pcr testkosten zelf moeten betalen.
Quote
#2
Kijk hier eens:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Ik denk dat hostess of mensen in hotel/appartement je dat vast kunnen vertellen.
Vraag mij wel af; als je positief getest wordt, wat dan?
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#4
Als je via een touroperator gaat, verwijzen zij je naar de juiste locatie om te testen. Als je positief test voor de terugreis, zal je ter plekke in quarantaine moeten.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Dat zal je maar gebeuren. Denk niet dat een verzekering dat dekt. Langer blijven, opnieuw testen, andere vlucht regelen. Dat scenario moet je toch niet aandenken. Denk dat veel mensen zich nu alsnog laten vaccineren.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#6
Griekenland neemt quarantainehotel en kosten voor zijn rekening. En zolang het land op geel staat springt je reisverzekering gewoon bij.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
(27 July 2021, 00:09)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenland neemt quarantainehotel en kosten voor zijn rekening. En zolang het land op geel staat springt je reisverzekering gewoon bij.  Wink

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, hangt lijkt me van je polisvoorwaarden af want Corona is officieel nog steeds een Pandemie en zou me ook niet verbazen als verzekeraars voorwaarden nu (weer) gaan aanpassen want deze gewijzigde strategie vanuit Brussel ten aanzien van de reisadviezen/“kleurtjes” willen zij lijkt me niet voor hun rekening nemen.

(26 July 2021, 20:41)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan me vertellen waar je je op Corfu kunt laten testen voor onze terugreis a.s. 31/8 en wat de kosten zijn. Ik begrijp uit het nieuws na de persconferentie van vandaag dat we deze pcr testkosten zelf moeten betalen.

Ik meen te hebben begrepen dat de kosten voor de test door de GR overheid zijn vastgesteld op € 60 voor PCR en € 20 voor antigeen. In elk geval gelukkig stuk goedkoper dan hier wanneer het je zelf zou moeten betalen bij comm. lab.
Quote
#8
(27 July 2021, 06:34)TineJ schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 July 2021, 00:09)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenland neemt quarantainehotel en kosten voor zijn rekening. En zolang het land op geel staat springt je reisverzekering gewoon bij.  Wink

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, hangt lijkt me van je polisvoorwaarden af want Corona is officieel nog steeds een Pandemie en zou me ook niet verbazen als verzekeraars voorwaarden nu (weer) gaan aanpassen want deze gewijzigde strategie vanuit Brussel ten aanzien van de reisadviezen/“kleurtjes” willen zij lijkt me niet voor hun rekening nemen.

(26 July 2021, 20:41)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan me vertellen waar je je op Corfu kunt laten testen voor onze terugreis a.s. 31/8 en wat de kosten zijn. Ik begrijp uit het nieuws na de persconferentie van vandaag dat we deze pcr testkosten zelf moeten betalen.

Ik meen te hebben begrepen dat de kosten voor de test door de GR overheid zijn vastgesteld op € 60 voor PCR en € 20 voor antigeen. In elk geval gelukkig stuk goedkoper dan hier wanneer het je zelf zou moeten betalen bij comm. lab.

Nu is er nog niks verandert in de verzekeringsvoorwaarden, dus heb je dekking aangezien er nu geen negatief reisadvies is. Staat duidelijk omschreven in de voorwaarden bij mijn reis en annuleringsverzekering. Ik heb daar in dit draadje ook al wat over geschreven. Overigens komen de gewijzigde "kleurtjes" die Nederland nu toepast niet uit Brussel maar uit eigen koker. Het is afwachten wat de verzekeraars straks gaan doen, houden ze het Nederlandse kleurplaatje aan of gaan ze zich conformeren aan het kleurboekje van de ECDC. Gewoon goed je eigen verzekeraar controleren en gaan genieten van de vakantie in Griekenland!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Johan, ik had anders wel begrepen dat dit beleid in lijn is met andere EU landen. Misschien dan niet persé vanuit Brussel, wat overigens wel logischer zou zijn want nu hanteert ieder land eigen beleid en zelfs andere betekenis voor de kleuren.

NB goed dat jouw verzekeraar dekking biedt maar dat geldt niet voor alle verzekeraars.
Quote
#10
(27 July 2021, 08:51)TineJ schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, ik had anders wel begrepen dat dit beleid in lijn is met andere EU landen. Misschien dan niet persé vanuit Brussel, wat overigens wel logischer zou zijn want nu hanteert ieder land eigen  beleid en zelfs andere betekenis voor de kleuren.

NB goed dat jouw verzekeraar dekking biedt maar dat geldt niet voor alle verzekeraars.

90% van de verzekeraars vergoed indien er geen negatief reisadvies is. Moet je natuurlijk niet nu pas een reisverzekering afsluiten, want dan vragen ze onder welke steen de aanvrager heeft gelegen  Big Grin
Vwb het in lijn zijn met andere EU landen, dat is natuurlijk niet zo, zie mijn eerdere opmerking hierover. Dat gaat puur over het accepteren van de corona-pas. Ieder land mag zijn eigen regels hier weer aan koppelen en we zien ook dat dat gebeurt.
Maar laten we profiteren van het feit dat we heerlijk op reis kunnen en dat, voor degenen die twee maal gevaccineerd zijn, het allemaal een stuk eenvoudiger is geworden. En risico op besmetting is er helaas altijd, zowel hier in NL als op vakantie. Dat zal de komende jaren nog niet veranderen. Dus: Hou je minimaal aan de maatregelen die je gastland hanteert en geniet van de vakantie!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Net gelezen op Luchtvaartnieuws:

Sunweb gaat de testkosten vergoeden voor ongevaccineerde vakantiegangers die terug naar Nederland reizen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Dit stimuleert niet om te vaccineren.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#13
Ik hoop dat dit alleen geldt voor degenen die nog niet aan de beurt zijn geweest en niet voor de notoire weigeraars, de wappies of coronagekkies dus.
Quote
#14
Dat denk ik wel Pieter. 12 jarigen kunnen zelfs al vaccineren.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#15
Ik had begrepen dat je bij terugkomst moet laten testen in Nederland. Dat is een advies, geen plicht.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#16
(27 July 2021, 14:35)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had begrepen dat je bij terugkomst moet laten testen in Nederland. Dat is een advies, geen plicht.

Je moet je voor terugkomst laten testen indien je niet volledig gevaccineerd bent of niet hersteld bent van covid19 besmetting. Beiden aan te tonen dmv de app. Luchtvaartmaatschappij moet dit checken. Voldoe je niet aan één van deze voorwaarden, kom je het vliegtuig niet in. Wordt je gecontroleerd door de mobiele brigades op de weg, kost het je € 95,00 pp en mag je gewoon daarna doorrijden  Huh  Wat Sunweb vergoed, is de test in het buitenland voor terugkeer. Dan wil onze regering ook graag dat je je na terugkeer in Nederland vrijwillig laat testen. Alleen het probleem is, dat besmetting soms pas 10 dagen daarna bij een test naar buiten komt. Bij mij was de eerste test na zes dagen ook negatief, maar vijf dagen later ineens positief.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
Oké duidelijk Johan.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kosten olijfolie Cornelius 22 4.223 23 December 2018, 19:25
Laatste bericht: Martino
  Gekke kosten? Patrick 2 2.317 01 March 2013, 08:58
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)