Testen Corona steekproef
#1
Goedemiddag,

wat zijn jullie ervaringen met het steekproefsgewijs testen bij aankomst op de vliegvelden?

Ik hoor dat dat op sommige kleine eilanden helemaal niet (meer)  gebeurt.

Goed weekend
Patrick
Quote
#2
We zagen op 10 juni bij aankomst op Samos dat ongeveer 1 op de 5 passagiers apert werd genomen voor een sneltest en op 13 juli bij aankomst op Preveza airport, ongeveer 1 op de 10.
Quote
#3
Bedankt voor je reactie Pieter! Het zou fijn zijn als Patrick ook zou reageren op je terugkoppeling..
Quote
#4
(31 July 2021, 17:13)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zagen op 10 juni bij aankomst op Samos dat ongeveer 1 op de 5 passagiers apert werd genomen voor een sneltest en op 13 juli bij aankomst op Preveza airport, ongeveer 1 op de 10.

Pieter, heb je enig idee of de passagiers, die apart genomen werden voor een test, enkel passagiers waren die niet of onvolledig gevaccineerd waren? Of zou het kunnen dat de douane zomaar lukraak passagiers uit de rij plukt, ongeacht of die volledig gevaccineerd zijn of niet? Dat laatste geval zou mij zeer onrealistisch lijken... maar je weet maar nooit of de douane er geen rekening mee houdt of iemand al dan niet gevaccineerd zou zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
(05 August 2021, 20:14)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2021, 17:13)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zagen op 10 juni bij aankomst op Samos dat ongeveer 1 op de 5 passagiers apert werd genomen voor een sneltest en op 13 juli bij aankomst op Preveza airport, ongeveer 1 op de 10.

Pieter, heb je enig idee of de passagiers, die apart genomen werden voor een test, enkel passagiers waren die niet of onvolledig gevaccineerd waren? Of zou het kunnen dat de douane zomaar lukraak passagiers uit de rij plukt, ongeacht of die volledig gevaccineerd zijn of niet? Dat laatste geval zou mij zeer onrealistisch lijken... maar je weet maar nooit of de douane er geen rekening mee houdt of iemand al dan niet gevaccineerd zou zijn.

Het PLF formulier bepaalt dat, niet de douane. En de code op het PLF formuluer wordt bepaald door het EVA systeem wat hiervoor speciaal is ontwikkeld.Het is dus random en zowel mensen met vaccinatie en zonder vaccinatie worden geselecteerd.
Quote
#6
Passagiers worden getest op grond van de gegevens in hun plf. Is een jwestie van hoe oud ben je, waar kom je vandaan en nog wat dingen. Er ontstaat een zg. Algoritme. Uiteindelijk levert dat een qr code op met een getal daaronder. Ik heb me laten vertellen dat het laatste cijfer bepaalt of je getestcwirdt of niet. Persoonlijk ben ik twee keer getest,een keer vanaf d3 Ferry in igoumenitsa en een keer op het vliegveld van Chania. Fluitje van een cent,zo gebeurd.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aan het testen Choreftis 5 6.715 04 September 2009, 13:48
Laatste bericht: Choreftis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)