Grieksegids nieuws     
MAX Vakantieman: In quarantaine op Samos
#1
Afgelopen maandag was er bij MAX Vakantieman een item over een gezin dat bij Corendon een vakantie naar Samos had geboekt.
Voor vertrek in Nederland hadden ze alle drie een negatieve corona test. Bij een steekproef op het vliegveld van Samos testte de dochter positief. 
Ze werden naar een quarantaine hotel gebracht, waar ze 10 dagen moesten blijven. Alle gezinsleden op een aparte kamer. 
Slecht hotel, het hotel was sinds 2016 niet meer in gebruik geweest, alleen na half tien 's avonds hadden ze warm water, slecht eten. 
De lokale autoriteiten bepalen alles. Reisleiding Corendon kon niet veel doen. 
Elk Grieks eiland schijnt een eigen quarantaine beleid te hebben.
Het beleid van verzekeringsmaatschappijen is ook verschillend wat betreft bijstand en vergoedingen. 
Het item over Samos begint om ± 11.30 minuten

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Het zal je maar gebeuren!
Quote
#2
gedetineerden worden beter behandeld, mischien kort door de bocht, maar uiteindelijk hebben deze mensen niets misdaan, allleen besmet geraakt met een virus.
Quote
#3
(12 August 2021, 09:11)Fani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen maandag was er bij MAX Vakantieman een item over een gezin dat bij Corendon een vakantie naar Samos had geboekt.
Voor vertrek in Nederland hadden ze alle drie een negatieve corona test. Bij een steekproef op het vliegveld van Samos testte de dochter positief. 
Ze werden naar een quarantaine hotel gebracht, waar ze 10 dagen moesten blijven. Alle gezinsleden op een aparte kamer. 
Slecht hotel, het hotel was sinds 2016 niet meer in gebruik geweest, alleen na half tien 's avonds hadden ze warm water, slecht eten. 
De lokale autoriteiten bepalen alles. Reisleiding Corendon kon niet veel doen. 
Elk Grieks eiland schijnt een eigen quarantaine beleid te hebben.
Het beleid van verzekeringsmaatschappijen is ook verschillend wat betreft bijstand en vergoedingen. 
Het item over Samos begint om ± 11.30 minuten

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Het zal je maar gebeuren!

Logisch dat de Griekse autoriteiten alles bepalen. Zij betalen ook voor dat verblijf.
Je kan natuurlijk pech hebben qua hotelkeuze van de Griekse overheid maar dat hangt ook af van welke hoteleigenaars bereid zijn om de vergoeding van de Griekse regering te aanvaarden. Maar op Rhodos was het "quarantaine hotel" vorig jaar een 4 sterren hotel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik heb het ook gezien en dit is toch wel een beetje mijn grote angst als ik in september weer ga. Maar in juni ben ik ook probleemloos geweest dus misschien moet ik er niet teveel over in zitten.
Quote
#5
Als je bent ingeënt zou ik nergens over inzitten Vito.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#6
Dit weekend met de viering van Maria Hemelvaart waar duizenden mensen aan deelnemen kan wel eens van
grote  invloed zijn  op de corona besmettingen ,hopelijk treffen ze de nodige maatregelingen en valt het allemaal mee
Quote
#7
Wij willen ook in September, naar Corfu. Ook al zijn we beiden gevaccineerd, ik denk dat we de week tevoren een paar zelftests gaan doen. Wil niet het risico lopen om bij een steekproef positief te zijn, en naar zo'n fijn quarantaine hotel te moeten....

Groetjes Willem
Quote
#8
Willem stel dat je uit een zelftest positief bent. Wat dan. Wordt dat gedekt door je verzekering? Ik heb geen idee.
Laten we maar met zijn allen ‘voor elkaar hopen’ dat de vakantie waar iedereen lang naar heeft uitgekeken zonder problemen door gaat.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#9
Goedas, ik heb geen idee.....
Maar stel dat ik dus thuis positief test, dan gaan we gewoon niet.
Dat is voor mij het belangrijkste.
Kans is erg klein, maar ik kom nu eenmaal op mijn werk met veel mensen in contact, en mijn vrouw ook.

Maar idd, wat jij zegt, hopen op een soort van normale vakantie voor iedereen, en voor de Grieken ook natuurlijk!
Quote
#10
(14 August 2021, 12:56)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Willem stel dat je uit een zelftest positief bent. Wat dan. Wordt dat gedekt door je verzekering? Ik heb geen idee.
Laten we maar met zijn allen ‘voor elkaar hopen’ dat de vakantie waar iedereen lang naar heeft uitgekeken zonder problemen door gaat.

Nee, wordt niet gedekt. Covid is geen "plotseling van buitenkomend onheil" meer. Is dus geen grond om je reis te annuleren met teruggave van kosten door je verzekering.

Axa heeft wel een kortlopende All-risk annuleringsverzekering, maar de voorwaarden zijn voor veel uitleg vatbaar  Big Grin :

2.4.1. Waarvoor bent u verzekerd?
U bent verzekerd als u uw reis wilt annuleren of
vervroegd wilt afbreken om een aantoonbare reden die
voor u persoonlijk belangrijk is. Deze reden moet buiten
uw schuld en onvoorzien zijn.

2.4.2. Wat is niet verzekerd?
U heeft geen recht op een uitkering, als u de reis wilt
annuleren of vervroegd wilt afbreken omdat:
• u geen zin meer heeft;
• de weersomstandigheden niet goed zijn. Bijvoorbeeld
te veel regen of te weinig zon;
• de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij failliet is;
• zich een calamiteit voordoet waarvoor het
Calamiteitenfonds een vergoeding biedt.

Mag je gaan vechten of jouw reden "onvoorzien" was. Ik geef je niet eens een kleine kans van slagen!  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Wij gaan ons voor de reis -niet- zelf testen. Zijn alle twee gevaccineerd. Je moet ook een beetje vertrouwen hebben. Misschien dat we het wel bij thuiskomst doen.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#12
Ja, is ook een optie.
Het is een gedoe allemaal.......
Quote
#13
(14 August 2021, 13:25)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 August 2021, 12:56)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Willem stel dat je uit een zelftest positief bent. Wat dan. Wordt dat gedekt door je verzekering? Ik heb geen idee.
Laten we maar met zijn allen ‘voor elkaar hopen’ dat de vakantie waar iedereen lang naar heeft uitgekeken zonder problemen door gaat.

Nee, wordt niet gedekt. Covid is geen "plotseling van buitenkomend onheil" meer. Is dus geen grond om je reis te annuleren met teruggave van kosten door je verzekering.

Axa heeft wel een kortlopende All-risk annuleringsverzekering, maar de voorwaarden zijn voor veel uitleg vatbaar  Big Grin :

2.4.1. Waarvoor bent u verzekerd?
U bent verzekerd als u uw reis wilt annuleren of
vervroegd wilt afbreken om een aantoonbare reden die
voor u persoonlijk belangrijk is. Deze reden moet buiten
uw schuld en onvoorzien zijn.

2.4.2. Wat is niet verzekerd?
U heeft geen recht op een uitkering, als u de reis wilt
annuleren of vervroegd wilt afbreken omdat:
• u geen zin meer heeft;
• de weersomstandigheden niet goed zijn. Bijvoorbeeld
te veel regen of te weinig zon;
• de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij failliet is;
• zich een calamiteit voordoet waarvoor het
Calamiteitenfonds een vergoeding biedt.

Mag je gaan vechten of jouw reden "onvoorzien" was. Ik geef je niet eens een kleine kans van slagen!  Wink

Als je voor begin van de reis Corona krijgt moet de verzekering wel uitkeren. Het valt dan onder ziek zijn. Je zal een medische verklaring moeten overleggen.
Als eens eerder meldde ik dat ANWB pandemie nog wel in het doorlopende reisverzekeringpakket heeft. Of dat voor andere pakketten ook geldt weet ik niet.
Quote
#14
Het is per maatschappij verschillend. ANWB dekt het niet. Ik heb mijn nieuwe reisverzekering erop uitgekozen, die dekt het dus wel. Ook ik ga zelftesten. Mocht daar uitkomen dat ik positief ben, ga ik naar de GGD en blijf ik thuis. Ik zit liever thuis dan in een quarantainehotel.
Quote
#15
(14 August 2021, 14:10)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan ons voor de reis -niet- zelf testen. Zijn alle twee gevaccineerd. Je moet ook een beetje vertrouwen hebben.

Inderdaad.
Nu nog even extra voorzichtig zijn, de laatste 2,5 week voor vertrek. Niet te veel contact hebben en in de eigen bubbel blijven. En overal daarbuiten mondkapje op. Dat is een kleine moeite.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Ja Patrick, juist dat niet teveel contact hebben is in ons werk lastig. Ik werk in een supermarkt en mijn vrouw in een bejaardentehuis.
Dat is dus een dingetje.
Tot nu toe zijn we er prima doorheen gevlogen, en nu dus ook gevaccineerd. Echt bang ben ik dan ook niet.

Wat Vito zegt is precies wat ik bedoel. En of het nu wel of niet gedekt is, kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
Maar dat quarantaine hotel van de uitzending van omroep Max, daar pas ik voor.

Groetjes Willem
Quote
#17
Ik begrijp je situatie Willem. Maar wat ik beschreef is wat wij gaan doen met vertrek op 2 september.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
O Dat is al bijna, heerlijk!

Veel plezier gewenst alvast, en hopelijk gaat alles goed!
Quote
#19
Een groot deel van onze eilandhopping route is eigenlijk bewust opgebouwd met veel kleine eilandjes waar minder toerisme is en waar alle bewoners gevaccineerd zijn (Agathonissi, Patmos, Lipsi, Tilos, Chalki).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Wist je dat al Patrick toen je de reis ging opbouwen van de vaccinatie graad? Dacht dat dit die reis was van vorige keer die niet door ging.
Dat schiet al op 2 september. Wordt vast mooi.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#21
Ik vind dat testen op de luchthaven en bij een positieve test in quarantaine op Kreta wel een heel lastig stressvol item. Deze mensen die naar Samos gingen waren negatief getest bij vertrek… hoe kan dat ? Wij zijn beiden gevaccineerd zijn 60 plus en gaan in september naar Kreta, hopen maar dat alles goed gaat op Heraklion en de stress voor lief nemen. Weer een jaar thuisblijven is ook wat.
Quote
#22
(14 August 2021, 21:00)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wist je dat al Patrick toen je de reis ging opbouwen? Dacht dat dit die reis was van vorige keer die niet door ging.
Dat schiet al op 2 september. Wordt vast mooi.

Neen, het is niet de trip die vorig jaar niet doorging. Ben begonnen met de planning in mei toen duidelijk werd dat in eerste instantie op de kleinere eilanden voor 100% vaccinatie geopteerd werd. En ook toen duidelijk werd dat wijzelf voor de zomer volledig gevaccineerd zouden zijn en niet 3 maanden zouden moeten wachten tussen 1ste en 2de prik.
We hebben ook bewust niet geopteerd voor grote complexen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Ik ga morgen weer naar huis, na een heerlijke vakantie van vier weken op Kimolos, Anafi, Astypalea en nu op Corfu. Heb geen corona problemen ervaren onderweg. Moest nog wel een pcr-test doen voor vertrek, maar na een paar dagen was mijn tweede vaccinatie 2 weken geleden, en hoefde ik bij ferries en vluchten alleen mijn QR-code in de app te laten zien, dat ging allemaal prima. Bij de ferries moest je van tevoren zo'n gezondheidsverklaring invullen, maar geen enkele keer werd daar naar gevraagd bij het aan boord gaan. Ook ter plekke was er weinig van corona te merken, alleen in de bus, op de boot en in winkels een mondkapje op.
De enige 'problemen' die ik ervaren heb, waren van niet-corona-aard, zoals koffer die niet mee kon naar Milos, maar de volgende morgen met de 1e vlucht meekwam, bankpasje dat ingeslikt werd door de ATM op Anafi, en in mijn voet gebeten door een zwerfhond op Corfu, tijdens het fietsen, terugvlucht van Aegean geannuleerd. Alles weer opgelost, heerlijke vakantie gehad, lekker warm ? en lekker tot rust gekomen.
Ga lekker naar Griekenland allemaal, de Grieken zijn blij met de toeristen, en laten je zeer welkom voelen!
Quote
#24
(14 August 2021, 18:27)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is per maatschappij verschillend. ANWB dekt het niet. Ik heb mijn nieuwe reisverzekering erop uitgekozen, die dekt het dus wel. Ook ik ga zelftesten. Mocht daar uitkomen dat ik positief ben, ga ik naar de GGD en blijf ik thuis. Ik zit liever thuis dan in een quarantainehotel.

Ik weet niet naar welke ANWB verzekering je keek.
Deze heb ik:  

Voorwaarden ANWB Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering DRA ANI

Verzekerde annulerings- redenen: 
 (Deelcitaat)
"Je kunt de reis annuleren of tussentijds beëindigen als onderstaande situaties onvoorzien waren: 
  1. Er is sprake van een ernstig ongeval, ernstige ziekte of overlijden van:
    a. Een verzekerde.
    b. Een familielid in de 1e en 2e graad of een huisgenoot."

Afgelopen juni heb ik vanwege symptomen die op Corona leken bij de apotheek een zelftest gekocht. Nadien bleek bij doktersbezoek dat er iets anders aan de hand was en kreeg ik o.m. antibiotica en er werd nogmaals een sneltest gedaan. 
Vanwege de antibiotica mocht ik niet meer in de zon.
ANWB heeft de test die ik zelf kocht èn het aantal verblijfsdagen van de accommodatie die ik niet in de zon mocht doorbrengen vergoed.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Max Verstappen naar Griekenland? Bruja 0 1.293 27 August 2014, 18:28
Laatste bericht: Bruja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)