Vanavond Docu, Kreta op TV (belgie Canvas1)
#1
Lightbulb 
[*]22:29
Greek Island Odyssey with Bettany Hughes
[Afbeelding: a08c3e1e-0274-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg]

Haar tocht in het spoor van Odysseus brengt Bettany Hughes vandaag op Kreta, de thuisbasis van legendarische helden en schurken, machtige oude beschavingen en een macabere geschiedenis. 
Ze trekt van Chania langs Knossos naar Eleftherna, waar ze de replica ontdekt van een boot uit Odysseus' tijd en ze de verhalen van de Minotaurus en Achilles opnieuw vertelt. 
Bettany staat ook stil bij een recenter dramatisch hoofdstuk in de geschiedenis van het eiland: de Duitse bezetting tijdens WO II. Daarvoor ontmoet ze een 95-jarige inwoner die als tiener ternauwernood aan een Duits vuurpeloton wist te ontsnappen
Quote
#2
Leuk dat je het hier meldt, Wilma.
Maar eigenlijk werd over dit programma ook al gewag gemaakt in het draadje "tv-tip", en meer bepaald in de reacties vanaf 08/08/2021.

Misschien een oproep om voortaan te proberen ietsje duidelijker of gedetailleerder te zijn in de titel van een draadje? Want Wilma had misschien niet kunnen weten dat er over het programma "Greek Island Odyssey" al een en ander vermeld werd, als ze het draadje "tv-tip" niet geopend heeft...

In elk geval: ik zal vanavond zeker kijken!
NB: de uitzending is op TV1.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Wat een afgang, zoals gewoonlijk heel veel Bettany en weinig Kreta, en als diepte punt een nagemaakte, Epifanie (drie koningen) alleen voor de kijkcijfers. Rodekaart
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(29 August 2021, 18:52)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk dat je het hier meldt, Wilma.
Maar eigenlijk werd over dit programma ook al gewag gemaakt in het draadje "tv-tip", en meer bepaald in de reacties vanaf 08/08/2021.

Misschien een oproep om voortaan te proberen ietsje duidelijker of gedetailleerder te zijn in de titel van een draadje? Want Wilma had misschien niet kunnen weten dat er over het programma "Greek Island Odyssey" al een en ander vermeld werd, als ze het draadje "tv-tip" niet geopend heeft...

In elk geval: ik zal vanavond zeker kijken!
NB: de uitzending is op TV1.

Ik was de starter van die tvtip, die ging over de serie "My greek life", ik had ook een daaropvolgende tv tip geplaatst over "Greek island odyssey" in een nieuw draadje en toen had ik ook bedacht om dat in de titel te vermelden omdat er anders misschien verwarring zou ontstaan. Dat ontstond blijkbaar toch  Big Grin , want er werd op beide draadjes gereageerd op "Greek island odyssey". Mocht ik nog eens een tv tip posten zal ik proberen er aan te denken standaard de naam van het programma in de titel op te nemen. Ger mag ook e.e.a. samenvoegen als dat duidelijker is.
Quote
#5
(30 August 2021, 15:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een afgang, zoals gewoonlijk heel veel Bettany en weinig Kreta, en als diepte punt een nagemaakte, Epifanie (drie koningen) alleen voor de kijkcijfers. Rodekaart

Inderdaad wat te veel Bettany in de spotlights. Met een paar woordjes Grieks (die iedereen gemakkelijk kan aanleren, zoals "Efcharisto") geeft ze de indruk dat ze heel veel Griekse contacten heeft. 
Naar mijn aanvoelen bleef ze ook veel te lang stilstaan bij de gruwelijkheden van 3.500 jaar geleden. Op de duur voelde het wat onprettig aan, om telkens op die restanten van skeletten zitten te kijken. 

Ik had ook wel wat meer Kreta willen zien.
Maar tja, beter dan niks.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
(30 August 2021, 16:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 August 2021, 15:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een afgang, zoals gewoonlijk heel veel Bettany en weinig Kreta, en als diepte punt een nagemaakte, Epifanie (drie koningen) alleen voor de kijkcijfers. Rodekaart

Inderdaad wat te veel Bettany in de spotlights. Met een paar woordjes Grieks (die iedereen gemakkelijk kan aanleren, zoals "Efcharisto") geeft ze de indruk dat ze heel veel Griekse contacten heeft. 
Naar mijn aanvoelen bleef ze ook veel te lang stilstaan bij de gruwelijkheden van 3.500 jaar geleden. Op de duur voelde het wat onprettig aan, om telkens op die restanten van skeletten zitten te kijken. 

Ik had ook wel wat meer Kreta willen zien.
Maar tja, beter dan niks.

Dat heb je wel meer met dergelijke series. De maker is meer in beeld dan het onderwerp. Confused
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik had het opgenomen en toen ik het de volgende dag s:avonds bekeek was ik  tijdens het bekijken ervan  in slaap gevallen uit verveling ... De volgende dag nog een poging gedaan...
Ik vond er geen reet aan... kortom, het viel behoorlijk tegen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Heart Docu, Kreta op TV Wilma 1 1.392 01 August 2021, 07:32
Laatste bericht: Lex Sengers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)