Buienradar in Griekenland.
#1
Het zal vast al (veel?) langer bestaan, maar ik ontdekte het pas gister. Er zijn veel plaatsen in te voeren als je op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




pagina naar beneden scrollt.
In hoeverre de site betrouwbaar is kan ik dus niet zeggen. Had ik hem twee dagen eerder gevonden had ik zeker ervaring gehad, want het heeft op Kreta de laatste twee dagen plaatselijk (veel) geregend.
Ook via een telefoonapp werkt de site. Ik neem aan dus ook op tablets e.d.
Quote
#2
Ik gebruikt de app al enige tijd. Werkt tamelijk precieze.
Quote
#3
Dank; goed te weten. In NL vaak handig i.v.m. fietsen. Als dat hier ook zo werkt zou dat fijn zijn. Het enige vergezicht dat ik heb is over zee. Dat maakt het op bewolkte dagen soms lastig om te besluiten wel/niet te gaan fietsen. Tot nu heb ik telkens goed gegokt. Fietsen met regen doe ik sowieso niet graag, maar hier al helemaal niet. De wegen worden spekglad. Naar boven is dat geen probleem. Omgekeerd wel.
Quote
#4
Heb ik wel een tip voor je als je van varen houd, een stevige kaik kopen en elke dag even de zee op en vooral naar de bergen en de wolken kijken, zo leer je in no time hoe het weer zich gaat ontwikkelen.
Bij mij was het zo, als de wolken langzaam over het Tripti gebergte zakte was het tijd om naar binnen te gaan, ik heb het een keer genegeerd en moest ik met hevige regen en 5/6 beaufort de kaik ergens op het strand laten lopen.
Tussen Pachia Amos en Agios Nikolaos is nergens een vlucht haven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Bedankt voor de tip van deze buienradar. Ik wist niet dat er een buitenlandversie van bestond. Komt nu helemaal goed van pas, omdat we over twee weken gaan nazomeren op Samos!
Quote
#6
Bedankt voor de tip, Buurman ! Ik heb meteo.gr op mijn tablet, accuraat maar niet voor veel dagen vooruit een voorspelling. Zit de internationale buienradar ergens verstopt in de Nederlandse ?
Quote
#7
Ik zoek altijd gewoon op plaats in de Nl buienradar. En dan komt de plaats ook tevoorschijn. Ik gebruik het al jaren.
Quote
#8
(10 September 2021, 11:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb ik wel een tip voor je als je van varen houd, een stevige kaik kopen en elke dag even de zee op en vooral naar de bergen en de wolken kijken, zo leer je in no time hoe het weer zich gaat ontwikkelen.
Bij mij was het zo, als de wolken langzaam over het Tripti gebergte zakte was het tijd om naar binnen te gaan, ik heb het een keer genegeerd en moest ik met hevige regen en 5/6 beaufort de kaik ergens op het strand laten lopen.
Tussen Pachia Amos en Agios Nikolaos is nergens een vlucht haven.

Grapjas....  Big Grin. Niet dat ik je niet geloof, maar niet echt handig voor als je wil gaan fietsen om ± 8-9 uur in de ochtend.


(10 September 2021, 15:41)maria kaptein schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de tip, Buurman ! Ik heb    meteo.gr op mijn tablet, accuraat maar niet voor veel dagen vooruit een voorspelling. Zit de internationale buienradar ergens verstopt in de Nederlandse ?

Ja Maria, maar als je in mijn bericht #1 op het blauwe woord 'deze' klikt kom je direct waar je moet zijn.


Er ging iets niet goed. Ik had het bericht voor Maria apart gequote maar, ook na een bewerking, komt het niet anders tevoorschijn dan wat je hierboven ziet.
Ik zie dat het mijn fout was: ik koos voor snelle reactie. Dan komt het blijkbaar direct onder de tekst.
De boodschap zal wel aankomen en anders zoekt ze vast wel @ de site zelf, dan kom je er ook makkelijk uit.
Quote
#9
Klopt jij gaat fietsen en ik varen, maar als je langer op Kreta bent kun je heel goed het weer uit de wolken lezen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Wij gebruiken op Kreta meestal de windy app. Gebruikt ook webcams in de buurt en geeft ook apart de golven en wind
Quote
#11
(11 September 2021, 12:41)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gebruiken op Kreta meestal de windy app. Gebruikt ook webcams in de buurt en geeft ook apart de golven en wind
Die is heel goed zeker als je ook nog het water opgaat.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Daar is die app special
voor gemaakt, gebruik door varenden.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)