Grieksegids nieuws
In november naar Kreta
#1
Goedemiddag
Wij willen medio november nog even naar Kreta
Is er in Kalyves dan nog iets open, restaurants b.v.
Of is het slimmer om richting Chersonisos te gaan?
Quote
#2
Over slim ga ik niet, maar wij zijn eens eind oktober (jaar voor Corona) naar Kreta geweest en wel naar Rethymnon. Heerlijk weer, veel eettentjes nog open. Lagen mensen nog op het strand. En... leuke stad en veel te zien.
Quote
#3
In de zomer is het in Chersonissos al 3 x niks, in het najaar wil je er nog niet dood gevonden worden.
Hoe het in Kalives weet ik niet( dat weten de bewoners van het westen beter) maar in de grotere plaatsen is alles nog open en vol levendigheid
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Kalyves heeft een regionale functie en daarom is er ook buiten het zomerseizoen wel leven in de brouwerij. De winkels zijn open. Er zijn zeker taverna's en kafenions open, maar een flink aantal is ook dicht.
In de kleine dorpen rondom Kalyves (zoals Vamos, Gavalochori, Plaka, Kalamitsi Agmidalou en Kalamitsi Alexandrou, Tsikoliana, Kefalas, Stylos, etc) zijn de kafenions (waar je vaak ook kan eten) veelal open. Ook in Georgioupoli is er een enkele open.
In Rethymno en Chania zijn heel veel zaken het hele jaar open, daar gaat het leven gewoon het hele jaar door.

Je kan zeker aan je trekken komen, maar je zal wel bereid moeten zijn wat kilometers te maken om de gezelligheid te vinden. Huur zeker een auto!
Quote
#5
@Xander. Je vergeet mijn mooie dorp Armenoi,vlakbij Kalives. We hebben een fijne kafeneio en een paar restaurants die open zijn. Er zijn eind november nog een paar leukecwoningen te huur voor een kleine prijs.

Deze woningen zijn in de winter beschikbaar voor 600 euro incl. Stroom
Quote
#6
@Chris.
Je hebt gelijk, jouw dorp vergeten. Sorry. En ook een aantal andere dorpen niet genoemd trouwens.
Quote
#7
Dank allemaal voor de reacties.
Ik wacht nog even het weer af.
Quote
#8
Dank allemaal voor de reacties.
Ik wacht nog even het weer af.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zonsondergang in November op Kreta Cornelius 4 3.204 28 November 2013, 20:09
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)