Winterfoto's Griekenland
#1
Nu het ook in Griekenland aan het winteren is zou het misschien leuk zijn een topic te starten met foto's van winterse taferelen uit Griekenland. Daar zijn er niet zoveel van te vinden, zelf kan ik helaas de aftrap niet verrichten; ik ben er nog nooit in de winter geweest (tenminste niet toen er ook nog sneeuw lag). Mochten er lezers zijn die een mooie foto uit een winters Griekenland hebben zou het natuurlijk te gek zijn als ze hier geplaatst worden. Hoeft natuurlijk niet persé van dze winter te zijn, foto's uit voorgaande winters zijn minstens even welkom.

Op vakantie in Pilion heb ik prachtige foto's gezien uit het wintersportgebied aldaar. De in de zomer vrijwel uitgestorven berg Agriolefkes blijkt dan ineens een superdruk skigebied........



Quote
#2
Ik heb even gezocht en heb er toch enkele gevonden:

[Afbeelding: prasoudi1.jpg]

[Afbeelding: prasoudi2.jpg]

[Afbeelding: prasoudi3.jpg]

[Afbeelding: prasoudi4.jpg]

[Afbeelding: prasoudi5.jpg]

[Afbeelding: prasoudi6.jpg]

en dat er in Pilion ook aan wintersport gedaan wordt, zie je aan deze affiche (foto genomen in Hania / Pilion):

[Afbeelding: prasoudi7.jpg]

Quote
#3
Wat een prachtige foto's. Zijn ze afgelopen week gemaakt ?

Leuk om het restaurant te zien waar ik afgelopen september twee keer heerlijk heb gegeten op warme avonden.

groetjes
maria alida
Quote
#4
(14 December 2010, 14:46)maria alida schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een prachtige foto's. Zijn ze afgelopen week gemaakt ?

groetjes
maria alida

Neen, de foto's zijn van twee jaar terug!
Quote
#5
Maakt ook niet, ze zijn gewoon prachtig !!!
maria alida
Quote
#6
Nog even een foto van Votsalakia op Samos in 2009.

[Afbeelding: wick1.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
Inderdaad, wat een schitterende foto's Prasoudi en Wick!
Zo zien we Griekenland niet zo vaak. Ik hoop dat er nog meer lezers zijn die hun Griekenland-winterfoto's met ons willen delen.

Ik heb de foto's maar even op m'n eigen server gezet om te voorkomen dat ze na een poosje niet meer via Tinypic te bekijken zijn (na een tijdje worden ze daar namelijk verwijderd en dat zou jammer zijn, toch?).

Quote
#8
Hé lieve mensen ga in de winter gewoon een week op wintersport in het Parnassos gebergte 15 km voor Delphi ligt Arachova een fantastisch Authentiek dorp met heerlijke streek gerechten en wijnen en het grootste ski gebied van Griekenland.

Vraag mij als gids en we hebben een fantastische tijd hahaha

ik kan hier nog geen plaatjes plaatsen ( 2 linker handen ) maar Google even op Arachova of Parnassos en er is zelfs een webcam op de piste.... ENJOY
Quote
#9
Hier wat plaatjes van besneeuwd Thassos in februari 2006 en de laatste is onze tuin in februari 2008.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het gebeurt niet vaak dat het hier in het zuiden van het eiland tot aan de kust sneeuwt.
Vandaag is een goed voorbeeld van de grote verschillen op ons kleine eilandje: in het noorden is de weg nauwelijks begaanbaar van de sneeuw en hier in het zuiden regent het. Met uitzicht op de besneeuwde bergen achter ons huis, dat dan weer wel ;)
Quote
#10
[Afbeelding: yvon1.jpg]

Kalavryta vandaag

[Afbeelding: yvon2.jpg]

[Afbeelding: yvon3.jpg]

Quote
#11
Hoe komt het dat ik deze foto's niet kan zien?
Quote
#12
Bedoel je alleen de laatste foto's of alle foto's in deze topic?

Hier geen probleem met IE en FF.

Ger
Quote
#13
(20 December 2010, 10:02)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedoel je alleen de laatste foto's of alle foto's in deze topic?

Hier geen probleem met IE en FF.

Ger

Het waren alleen de laatste foto's Ger, maar nu kan ik ze wel zien.


@ Yvon, mooie foto's ! Woon jij in Kalavryta of omgeving?
Ik ken het alleen in de zomer, we zijn er nog nooit in de winter geweest.
Quote
#14
Ik woon meestal op de Pelop maar ben nogal van het rondzwervende type ;)
Quote
#15
Ik woon meestal op de Pelop maar ben nogal van het rondzwervende type

Dus binnenkort kunnen we je op Kreta verwachten, maar wel in het rustige en warme oosten.
Grz uit Aγιος Νικόλαος
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Op de website van de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is ook nog een aantal leuke winterse Griekenland-foto's te zien (even naar het bericht van zondag 19 december scrollen).

Quote
#17
(20 December 2010, 18:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus binnenkort kunnen we je op Kreta verwachten, maar wel in het rustige en warme oosten.
Grz uit Aγιος Νικόλαος
Arthur

Nog geen plannen in die richting, maar mocht het wel zo zijn, dat ben jij de eerste die ik om info vraag ;)

Quote
#18
Sneeuw in Agios Nikolaos aantal jaartjes geleden (2003 dacht ik)


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#19
En het contrast is ook zo mooi, alle 2 gisteren gemaakt
dit is boven op Katharo vanuit Agios gezien
[Afbeelding: 2qxmady.jpg]
en deze is op het werfje naast het Voulosmeni met 22gr
[Afbeelding: 4v1rmg.jpg]
grz uit Aγιος Νικόλαος
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Ook dit is winters Kreta, terugkomend van een proefvaart op zee het meertje in varend met de zon op de rotsen.
[Afbeelding: 2qlbmkn.jpg]
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)