Lesbos okt/nov 2021
#1
Net als de laatste jaren, eind van t seizoen weer een soort herfstvakantie gevierd. Deze keer gekozen voor Lesbos. 
Van Kos naar Athene gevlogen en dor naar Mitilini. Hotel geboekt in Mitilini, autootje gehuurd en 9 dagen rondgetourd, zo n 1200 km. Superweer gehad. 
 *Prachtige stranden, al vond ik t te fris om te gaan zwemmen, anderen deden dat nog wel.
* Perfect wegdek i.v.m . Kos, ook de borden allemaal duidelijk te lezen.
*In elk dorpje wel n kafenio of een restaurantje te vinden, er is duidelijk ook leven in de winter.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hebben we ook niet een paar leden op oriste die op.Lesbos wonen?
Quote
#2
Blijkbaar leuke herfstvakantie gehad Nanny.

Dat cafeetje op de 1ste foto ken ik wel. Ben daar ook geweest in Agiasos. Moest daar toen aan "Jimmy" de groeten gaan doen van een kennis die in Athene woont. Schitterende kerel trouwens die uren kan vertellen. Als je niet naar To Stavri geweest bent ben je niet in Agiasos geweest zeggen sommigen Big Grin 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik had t idee dat ik bij Stavries terug in de tijd ging, op alle gebieden.....De aankleding van de zaak,rokend personeel binnen, geen maskers, geen desinfectie, tafeltjes dicht bij elkaar, geen ingepakt bestek, zout en peper en olie azijn setjes op tafel......al dat soort dingen gebbik hier op kos hele zomer niet een keer gezien.....daar was t allemaal tegelijk. Maar heerlijk gezeten,  en gegeten. 
De volgende dag hoorden we van de 80 besmettingen op.Lesbos. We waren net thuis toen we hoorden over de papas die met agios dimitrios besmet was en tig mensen aan t avondmaal had....?
DieJimmy zal die leraar zijn die daar helpt? Inderdaad een maakt hij makkelijk n praatje. Hoorde aan t tafeltje naast ons dat hij ook goed engels spreekt.

En ja inderdaad wat je zegt 'je moet bij Stavri geweest zijn' vonden wij ook opvallend. Meerdere mensen die ons er naar toestuurden.
Quote
#4
Hij spreekt inderdaad erg goed Engels. Hij is een paar jaar terug wel ernstig ziek geweest en velen vreesden/dachten toen dat hij het niet zou overleven. Maar blijkbaar is dat toch goed gekomen.

Dit zijn echt de zaken waar ik erg graag kom. Vorige maand ook zo'n (klein) café in de agora in Rhodos stad ontdekt: Café Stathis. De ouwe baas (Stathis) is dik in de 70 (of zelfs al 80) en spreekt de klanten aan. Zijn dochter doet de bediening.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Stathis is ook n 'praatjesmaker'  blijkbaar,  positief bedoeld. Ik heb zelf n gruwelijke hekel aan van die
 zaakjes waar je zo ongeveer maar binnen getrokken wordt, te joviaal, tevveel aan je zitten, te glad praatje etcetc. Daarentegen vind ik n praatje wel.leuk.
Quote
#6
In de agora in Rhodos gingen we ook 2 maal eten in dezelfde zaak (Aphrodite). Op ons appartement had ik mijn ouzoglas gebroken (neem ik altijd mee omdat je niet in iedere acco een degelijk ouzoglas vindt). We waren aan de praat geraakt met de eigenaar en vroegen hem of hij enkele winkels in de buurt wist waar ik een dergelijk glas kon vinden. Kregen enkele plaatsen aangewezen. De volgende dag kwam hij met een ouzoglas naar onze tafel en vroeg of ik een glas gevonden had. Ik antwoordde positief en zijn antwoord (met een brede glimlach) was: "Dan heb je er nu 2." Mijn echtgenote wou een pizza bestellen maar kon moeilijk een keuze maken en toen was het: "Zeg wat je op de pizza wil en dan maken we die. Geen probleem."
Kijk, dat zijn de zaken waar ik graag heen ga en dan ook terugga.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik denk inderdaad dat dat stukje persoonlijke aandacht t allerbelangrijkste is om te verkopen. Of jr nou n koffietent hebt of pizzas verkoopt of souvenirs verkoopt. Het gaat noet alleen om wat je koopt, of wat je eet. De atmosfeer is zeker zo belangrijk.

Wij werden door t hotel en de taxichauffeur naar een bep taverna in mitilini gestuurd. Prima eten, echt lekker. De ober was echter totaal niet sociaal. Niet onaardig, maar echt geen woord meer dan nodig. Ja en nee antwoorden. Mijn man ging m echt expres 'uitvragen' over de beste ouzos, en kazen, etc. Ik zat al met gekromde tenen. Maar in zo n beroep moet je in mijn ogen toch n beetje n praatje hebben.
Quote
#8
Wat leuk die foto’s van Lesbos, Nanny en fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Ik vertrek maandag ook naar Lesbos, lekker een weekje wandelen met m’n broer. We logeren in Skala Polichnitos. Drie jaar geleden in dezelfde tijd ook daar een weekje geweest en dat is hartstikke goed bevallen. Prima wandelweer, 1 dag wat buien en volop genoten van het fantastische eiland!
Quote
#9
Leuk vooruitzicht Marieke, hoop dat jullie t ook zo treffen als wij wat weer betreft. Wij hebben in Skala Polichnotos vis gegeten bij Jiottis. Heerlijk gegeten,de tonijnsalade is me bijgebleven als een van de betere tonijnsalades ever....
Quote
#10
Dat klinkt goed Nanny! We zullen daar ongetwijfeld ook een keer gaan eten!
Quote
#11
Keuze is beperkt nu,wat tavernes etc betreft....dus kans groot dat je bij Jiottis terecht komt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)