Grieksegids nieuws     
Container - Transport
#1
Ik wil vanuit België een container laten transporteren naar Lesvos.
Kent iemand me een betrouwbaar transporteur?
Enig idee van een richtprijs?
Quote
#2
Even vcontact opnemen met speedy con salis
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
(10 November 2021, 08:50)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even vcontact opnemen met speedy con salis
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt. Zal eens wat zoekwerk doen op internet...
Quote
#4
Je kunt ie speedy zo berichtje sturen, hij geeft je gelijk prijs etc. Heel simpel, klein bedrijfje, denkt met je mee.
Quote
#5
Ik heb reeds een mail gestuurd en ze reageerden zeer snel.
Probleem is echter dat ze vooral met vervoer via pallets werken. Vermits het hier ook meubilair betreft, zal een container nodig zijn voor het transport.
Ik heb de gevraagde elementen aan hen overgemaakt en wacht op hun antwoord.
Alvast bedankt voor je snelle reactie. Hopelijk kunnen ze mij verder helpen.
Ik ben ook bezig met mijn Griekse "broer" om terplaatse op Lesvos een oplossing te zoeken. Moet mogelijk zijn vermits er dagelijks massa's containers verscheept worden en ik niet ver van de haven van Antwerpen en Gent woon.
Het is enkel het juiste contact vast krijgen en het verloop/procedure uitwerken.

Tja, Grieken, alles kan maar op een ander ritme en een ander systeem... Smile
Gelukkig kennen we ze al jarenlang en weten hoe ze in elkaar zitten, maar ze blijven steeds verrassen.
Heb ik ook ondervonden met mijn recente verbouwingswerken. Alles komt goed maar het is anders dan hier in de noorderstreken en zeker tegen een ander prijskaartje Smile
Quote
#6
Denk er wel aan dat door een tekort aan zee containers het transport behoorlijk duur is geworden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
(10 November 2021, 16:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk er wel aan dat door een tekort aan zee containers het transport behoorlijk duur is geworden.

Het tekort aan zeecontainers blijf ik een vreemd verhaal vinden. In iedere (grote) haven, denk aan Rotterdam, Antwerpen, Le Havre, Felixstowe, ...., staan duizenden containers die al jarenlang niet gebruikt worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(10 November 2021, 16:49)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 November 2021, 16:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk er wel aan dat door een tekort aan zee containers het transport behoorlijk duur is geworden.

Het tekort aan zeecontainers blijf ik een vreemd verhaal vinden. In iedere (grote) haven, denk aan Rotterdam, Antwerpen, Le Havre, Felixstowe, ...., staan duizenden containers die al jarenlang niet gebruikt worden.
Het staat inderdaad overal vol en dat al jaren, denk jij ook aan een of ander kartel dat de prijzen hoog houd en opdrijft?
Jij zit toch vlak bij de bron.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik zou een oude zeecontainer willen opkopen en in mijn achtertuin op Kreta willen plaatsen als brandvrije opslag, gezien ik midden tussen de olijfbomen zit en de omliggend percelen
gedurende de ganse kurkdroge zomer overwoekerd staan met 1,5m uiterst brandbaar onkruid. niemand doet er iets aan, 1 vonkje en alles gaat in de fik. Pas als de eerste regenperiode aankomt komen ze met de bosmaaiers hun percelen kortwieken om hun netten te plaatsen voor de olijvenpluk. ?

Markos : Tja, Grieken, alles kan maar op een ander ritme en een ander systeem... Verbouwingswerken ....

Tja vroeger kon ik ermee lachen, ik zag dat als typisch zuiders.. Sinds ik zelf wat projecten heb lopen heb ik mijn deel van de frustraties al gehad.
Er bestaat maar één remedie. zelf aanpakken en steeds aanwezig zijn anders ben je 2x bezig..
Quote
#10
Voor een groot deel komt er doordat er in China meerdere havens dicht waren en/of zijn. Als dat elders in de wereld ook het geval is...

Nog niet heel lang geleden was R'dam de grootste haven ter wereld.
Momenteel komt deze niet voor bij de grootste tien.
Een keer raden in welk land die allemaal liggen.








Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Ondertussen heb ik nog geen oplossing... Enige suggesties?
Heb al contact opgenomen met diverse transportbedrijven maar heb nog geen concreet voorstel gekregen.
Quote
#12
(16 November 2021, 16:00)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen heb ik nog geen oplossing... Enige suggesties?
Heb al contact opgenomen met diverse transportbedrijven maar heb nog geen concreet voorstel gekregen.

Heb je al contact gehad met 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 mensen?
Quote
#13
(16 November 2021, 18:46)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2021, 16:00)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen heb ik nog geen oplossing... Enige suggesties?
Heb al contact opgenomen met diverse transportbedrijven maar heb nog geen concreet voorstel gekregen.

Heb je al contact gehad met 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 mensen?

Thanks, juist een mail verstuurd...
Quote
#14
en Nomad uit kreta? die rijden op dit moment eens per drie weken op Griekenland vanuit Engeland. Maar zij laden ook in NL. e-mail: enquiries@nomad-inernational.com zij doen ook andere vracht, dus rijden altijd.
Quote
#15
Goede middag Markos

Wil even wat toelichten over het container gedoe.
Het klopt dat er heel veel containers in en rond de havens staan dat zijn veelal verouderde types
Ook speelt een protectie van eigen markt en merk een rol. 
Rij veel van deze dozen, zelfs maatschappijen willen NIET dat je hun container gebruiken voor de een of andere dienst.
Dus altijd leeg terug, of als het kan, commissie betalen, zoveel dat het soms niet interresant is om terug te laden.
Dan komt nog om de hoek kijken de boycot van bedrijven, op het midden oosten is dat heel erg, ze gebruiken gehuurde
schepen en containers zodat hun eigen naam NIET voorkomt.
Het gebruik van grote schepen geeft ook het probleem dat er veel spullen uit het verre oosten komt, en weinig terug gaat
om de prijzen hoog te maken en te houden, hebben ze veel schepen er uit het schema gehaald, dus een tekort kweken aan laadruimte.
Ook het corona heeft geholpen dat hele havens gewoon voor weken dicht gaan, er liggen meer als 400 schepen te wachten op behandeling.

zelf ben ik 20 jaar geleden naar Kreta verhuisd, met het zelfde idee, container kopen, huisraad erin en weg ermee.
Nou je krijg 50 euro korting op de zeevracht, dus niet interresant, container kopen was toen al 1500 euro.
Nou voor dat geld heb ik zelf een schuur gebouwd.
Dan komt het probleem van na transport, auto met kraan, berijkbaarheid,  denk niet dat het zeker naar Lesvos geen optie is om een container te gebruiken.
Weet niet of je zelf handig bent, maar een idee is om bij een pallet handelaar te kijken, of kijk eens in de buurt, wie import doet van grote spullen.
Er zijn rek pallets te krijgen, gaan meestal naar de verbranding, daar kan je een bankstel op kwijt, of stoelen.
Cubkisten, standaard waar aardappels e.d. ingaan, kan je soms ook kopen.  wat heel goed te doen is,  heb ik zelf ook gebruikt,  europallets, daar zijn
speciale ringen voor te  krijgen van 22 cm hoog, die kan je tot wel 2 meter hoog stapelen, en dan is alles veilig verpakt.
want naar Lesvos gaat alles in overlading, dus goed verpakken EN op pallet formaat, maak je de meeste kans.
Er zijn genoeg bedrijven die dat WEL kunnen regelen, met overlading ergens.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie,  en mocht je nog meer willen weten,  lees ik het wel,
succes ermee.
Dik
Quote
#16
Beste Markos,

Ik ben kort geleden vanuit Duitsland naar de Peloponnesos verhuisd en ik heb KAE International Movers gebruikt. In het hele proces van voorbereiden, plannen en uitvoeren hebben ze gestructureerd en zeer zorgvuldig gewerkt zowel bij het ophalen en het afleveren. De transit tijd tussen ophalen en afleveren was 2 weken. KAE is gevestigd in Athene, hebben een netwerk in en buiten Griekenland. Het is een verhuisbedrijf waar ouderwets alles zo praktisch en ruimtebesparend geladen gaat worden. Zij kunnen eventueel ook per zeevracht regelen als ik het goed gelezen heb. Link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes!!
Rene
Quote
#17
Hoi, wij verhuizen in april 2021 van NL naar zuid Kreta, onze inboedel wordt verscheept World Freight Relocations BV tel: 078-8907777. Zij komen met een 20ft container bij ons voor de deur, hierin kunnen wij onze spullen laden , hierna wordt de container verzegeld en naar Rotterdam gebracht alwaar vandaan deze worden verscheept naar Athene of Heraklion. Bij ons adres op Kreta worden de spullen voor de deur afgeleverd voor ongeveer € 3000,=
Quote
#18
(24 November 2021, 19:38)DIMIKA schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi, wij verhuizen in april 2021 van NL naar zuid Kreta, onze inboedel wordt verscheept World Freight Relocations BV tel: 078-8907777. Zij komen met een 20ft container bij ons voor de deur, hierin kunnen wij onze spullen laden , hierna wordt de container verzegeld en naar Rotterdam gebracht alwaar vandaan deze worden verscheept naar Athene of Heraklion. Bij ons adres op Kreta worden de spullen voor de deur afgeleverd voor ongeveer € 3000,=

Om dit van deur tot deur te krijgen is dit wel een héél scherpe prijs!  groet
Quote
#19
Ik heb via via een bedrijf gevonden die alles regelt. En toevallig nog een Griek ook die hier op 10km van mijn woonst een transportbedrijf heeft en ook eentje in Athene. Kent dus het reilen en zeilen, en spreekt nog de taal ook... voordeel dus...
Alles wordt correct geregeld (papieren, douane, ...) en dit voor € 3.000. Bedrag spreekt groot uit maar als je alles rekent... transport tot woning, vervolgens transport tot haven Antwerpen, laden containerschip, afladen container in Athene, vrachtwagen laden, dan op ferry naar Lesvos en uiteindelijk transport van ongeveer 50km naar mijn woonst op Lesvos. Valt dus (naar mijn mening) mee voor een volle container van 20 inch.
Aankomst ongeveer 10 dagen tot Pireas en dan nog een 2-tal dagen voor de ferry.
"The boss" maakt alle papieren op en stuurt via mail een afschrift. Hij belt ook met informatie.
Hieronder zijn gegevens mocht iemand dit ooit nodig hebben:
Konstantinos Georgakopoulos
Tel BE +32 (0)3 2798873
Tel GR +30 (211) 1989829
Mobile +32 478 841924
@ konstantinos@seafw.com
Quote
#20
>>Valt dus (naar mijn mening) mee voor een volle container van 20 inch.<<

Dat is wel een heel kleine container: 51cm. Ik denk dat het een TEU is van 20 voet Wink 

In ieder geval goed dat je transport gevonden hebt, dicht bij huis en degelijke prijs. Succes!!!
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Marcus,

Gefeliciteerd, 
Fijn dat je het kan regelen tegen een redelijke prijs.
Mag ik je tips geven,  wie gaat de container bij jullie laden, jullie zelf ?
hou er rekening mee, dat je meestal maar 2 uur de tijd heb om dat te doen, en hij staat OP een chassis, dus zorg voor goed materiaal
Zelf heb ik iedere doos / pak of voorwerp genummerd, dan kan de douane in één opslag zien, wat ze willen weten en controleren.
Hou voor je zelf OOK bij waar die staan, maar een schema,  komt profensioneel over, des te minder kans dat ze visitati gaan doen.
Je zal ook een fictifeve waarde moeten opgeven, want je gaat exporteren naar een ander land via internationale wateren.
Dus er zal een T2L Document opgemaakt moeten worden.
Wil je zonder invoerkosten OOK je auto meesturen, zal je wel een 40 ft container nodig hebben, maar die keuze moet je zelf maken.
Als bij emigratie de auto daar deel vanuitmaakt,  betaal je die kosten NIET.
Bij die van mij, heb ik het verlies genomen en een gebruikte in Griekenland gekocht, omdat ik toen NIET goed op de hoogte was.

Helaas werkt de Maersk line NIET meer met expediteurs, alleen grote eigen klanten.
Denk dat hij dan met de MSC meegaat en die nemen het niet zo nauw, er is een tekort aan scheepsruimte en voor laten nog al snel
een container staan,  geluk, de kosten in de haven hoef je dan NIET te betalen.
Wereldwijd varen er nog geen 38 % van de schepen op tijd.  zij hebben het monopolie, je doet er niks aan.
Vraag ook om een rederij zegel die je erop doet na belading, en doe hem ONDERSTE BOVEN.  is wel zo veilig
Koop ook nog een  speciaal containerslot,  die zijn ROND, en kan niemand open knippen, zorg alleen dat de sleutel wel op tijd
in Pireus is,mocht de douane het willen openmaken.

De kuisheid van containers laten nogal te wensen over,  koop een pakje custard poeder, nog geen EURO,  strooi die op de vloer
en alle luchtjes worden geneutraliseerd.
Die van mij , daar waren potten met augurken uit Turkey verscheept, verschillende waren kapot en die stonk naar het zuur,
na 6 weken onderweg geweest te zijn en in de brandende zon gestaan te hebben, rook je nergens iets ervan bij het openen van de container.

Weet niet of je er veel waarde in stopt, maar doe hem wel verzekeren, ook voor avery gros, want als de boot schade heeft, 
ga je er mooi aan meebetalen. Kijk maar wat er gebeurd is met de "ever Given" en dat kan in de papieren lopen.
Heb je nog vragen,  stel ze maar,  ik weet ook niet alles, maar kan je misschien wel helpen.
succes ermee.
Dik
Quote
#22
Interessante- en vast bruikbare info gaf je Dik.

Ik begrijp niet wat je met een rond slot bedoelt. Toevallig had ik er laats mee te maken. Ze hebben wel rondingen, maar rond zijn ze niet.

Google helpt goed Marcus. Klik na het zoekwoord "containerslot" op "afbeeldingen" (direct onder het door jou ingevoerde woord) en je ziet precies hoe een dergelijk slot er uitziet.
Er zijn veel degelijke uitvoeringen. Je heb een slijptol nodig om ze zonder sleutel te openen. Zeker als je er een koopt van gehard staal waar het slot is "ingebouwd" zoals bij onderstaande.



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Buurman  en andere

Ik ken dat soort sloten, bij mij hebben ze ondanks dit slot, met grote koevoet EN 2 mtr buis, hem toch open kunnen buigen Angry
Sinds dien gebruik ik dit soort, alleen moeten de lippen op de container WEL goed zijn, niet gebogen, dan heb je geen ruimte om hem te sluiten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hier kom je zeker ook met een slijptol niet bij de beugel, en doordat de rest rond is, loopt de tol weg,
als ze willen komen ze overal in, heb ook al meegemaakt dat ze gewoon het DAK open knippen  Huh
maar dat alleen bij hele waardevolle ladingen, waarvan ze weten dat het erin zit.
Heb je met een verhuizing geen last van. Big Grin  hoop ik,  of gaat de goud voorraad mee Rolleyes Tongue
Quote
#24
(10 December 2021, 14:02)TreinopStad schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Buurman  en andere

Ik ken dat soort sloten, bij mij hebben ze ondanks dit slot, met grote koevoet EN 2 mtr buis, hem toch open kunnen buigen Angry
Sinds dien gebruik ik dit soort, alleen moeten de lippen op de container WEL goed zijn, niet gebogen, dan heb je geen ruimte om hem te sluiten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hier kom je zeker ook met een slijptol niet bij de beugel, en doordat de rest rond is, loopt de tol weg,
als ze willen komen ze overal in, heb ook al meegemaakt dat ze gewoon het DAK open knippen  Huh
maar dat alleen bij hele waardevolle ladingen, waarvan ze weten dat het erin zit.
Heb je met een verhuizing geen last van. Big Grin  hoop ik,  of gaat de goud voorraad mee Rolleyes Tongue
Die slotjes die je bij bol koopt is chinese meuk, die maak ik met een wattenstaafje open, een echt slot van gehard staal kost wel iets meer.
Maar met een goede flex slijp ik de sluitingen boven en onder los, weg lading.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Hoi Arthur

Ja, je heb gelijk, dat goedkope spul is niet van DIE kwaliteit, mij ging het er alleen om, dat de VORM te zien was. Idea
Dit model, van goede kwaliteit krijg je met een betonschaar NIET open, de gewone reederij zegels wel, peuleschil.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transport aantal dozen e.a. naar Thessaloniki DIMIKA 5 1.835 22 October 2021, 11:54
Laatste bericht: Nanny
  Vervoer,transport naar/van Kreta chris 12 5.643 06 September 2020, 16:50
Laatste bericht: chris
  container naar Kreta hpkuipers 0 4.437 07 January 2017, 08:17
Laatste bericht: hpkuipers
  Van Duuren Districenters - Geregeld transport tussen Griekenland en Nederland en v.v. ADO 0 6.697 23 April 2014, 10:51
Laatste bericht: ADO
  Transport Athene naar Amsterdam vlassada 6 9.361 15 May 2013, 19:00
Laatste bericht: chris
  Transport naar Lefkas i.v.m lege bus. Alex 0 6.536 04 October 2012, 20:50
Laatste bericht: Alex
  Transport Dick Gerrits 3 8.466 12 February 2011, 17:57
Laatste bericht: Dick Gerrits

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)