Chersonissos
#1
Volgend jaar zouden we met de paasvakantie voor een week naar kreta gaan Chersonissos, na meer dan 25 keer naar kos geweest te zijn, is het eens tijd om andere plekken te ontdekken, al blijft kos wel mijn thuisbasis. 
Nu we zouden van 9 april tot 16 april gaan naar
Eri beach & village. 
Is wat vroeg in het jaar maar kunnen niet anders 
Iemand ervaring voor deze periode en het hotel? 
Is meer voor de kinderen. 4 en 5 jaar. 

Hoor graag alle ervaringen. 
Omgeving,hotel,bezienswaardigheden 
Grtz
Quote
#2
Dan heb je het slechtste uitgekozen wat er op vakantie gebied te vinden is, zelfs op de maan is het nog gezelliger.
In die tijd kan het soms ook nog knap koel zijn, de helft is nog niet open en het is in de strook Chersonissos, Stalis, Malia een dooie boel, kijk eens of je wat in het oosten of westen kunt vinden, ik ga voor Agios Nikolaos wat heel lang mijn thuis is geweest, alles is open en altijd wat te doen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Er staat nog niets vast, zijn vollop aan het kijken, willen natuurlijk willen we wel het 1 en andere doen,
Zijn ook nog aan het kijken voor corfu en rhodos.
Maar zou wel van 9 april tot 16 april moeten zijn.
Tips zijn welkom.
Quote
#4
Beste Ringo,
Ik heb Kreta van uiterst oost tot West meermaals doorkruist met de wagen, Ik ben er 1x geweest en nooit meer, totaal geen Kreta gevoel, zeer commercieel en voor de party jeugd
opgezet. ik kan de stelling van Arthur enkel bevestigen. alles is beter Agios Nikolaos, Rethymno, tot Chania. De rest begint pas stilaan op te leven na de orthodoxe Pasen.
Het weer is zeker de laatste jaren niet te voorspellen dat kan alle kanten uit, meestal is het zo als wij hier een goed voorjaar hebben, is het daar omgekeerd.
Als je zeker wilt zijn over wat bezienswaardigheden, huur een kleine auto +/- 15€/dag all-in als je hem voor een weekje huurt. in deze periode. in het hoogseizoen betaal je tot 3x meer.
Alvast een fijne vakantie voor jou gezin....
Quote
#5
PEARL BEACH HOTEL
in Rethymnon zou dan een betere keuzen zijn?
Of AQUILA RITHYMNA BEACH
In Rethymnon
Quote
#6
Al die “beach” hotels zijn leuk in het hoogseizoen. In april zit je daar in je eentje aan een koud strand waar de meeste accomodaties nog gesloten zijn. Vanaf eind april komt er wat leven in de brouwerij. Zoek een kleinere plaats,al dan niet aan zee,waar ook winterleven is. Kijk eens naar airbandb of booking.com. Kijk ook eens naar de zuidkust. Scheelt in temp. In zuid-west kreta is paleochora bijv. Altijd leuk. Neem eens niet een piepklein autootje,maar ga voor iets groter. Beetje duurder,veel relaxter vooral met kleine kinderen aan boord.
Maar goed, ik ga er van uit dat je zelf tickets boekt en account regelt en dat is misschien niet zo. Maar valt te overwegen toch?
Quote
#7
Ringo ik woon op Kos, door t werk kan ik ook alleen buiten t seizoen naar andere eilanden. Paar jaar geleden begin november naar Chania geweest. Ik gok dat t weer en wat er open/gesloten is in die periode vergelijkbaar imet april.
Wij hebben dagelijks uitstapjes met de auto gemaakt, vond t helemaal prima. Als je dat 'kneuterige' van Kos stad zoekt, met obers die je in t nl aanspreken, tig toeristenwinkeltjes etc gaat t  je tegenvallen
Quote
#8
Zijn voor rhodos ook aan het kijken, zou dit een betere keuze zijn voor deze periode?
Quote
#9
(12 November 2021, 11:41)Ringo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn voor rhodos ook aan het kijken, zou dit een betere keuze zijn voor deze periode?

Wij zijn in april 2018 naar Rhodos stad geweest. Het was best gezellig. 
Er waren wel toeristen overal op het eiland maar het was toch rustig waardoor het nergens druk was.
Wel was de temperatuur van lucht en zee nog wat laag en moesten veel stranden nog opgebouwd worden.
Wij zaten in het Mitsis Grand in de stad. Voor ons de 1e keer in zo'n hotel (huwelijks jubileum) en met kinderen kan ik dat aanbevelen .
Quote
#10
Corfu zou ik in ieder geval niet doen. Ik denk dat de kans op goed weer aan de Ionische kant en zo noordelijk toch minder is dan op Rhodos of Kreta. En daarbij zeg ik altijd: Corfu is niet voor niets zo groen Big Grin
Quote
#11
(12 November 2021, 11:57)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 November 2021, 11:41)Ringo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn voor rhodos ook aan het kijken, zou dit een betere keuze zijn voor deze periode?

Wij zijn in april 2018 naar Rhodos stad geweest. Het was best gezellig. 
Er waren wel toeristen overal op het eiland maar het was toch rustig waardoor het nergens druk was.
Wel was de temperatuur van lucht en zee nog wat laag en moesten veel stranden nog opgebouwd worden.
Wij zaten in het Mitsis Grand in de stad. Voor ons de 1e keer in zo'n hotel (huwelijks jubileum) en met kinderen kan ik dat aanbevelen .

Hey, bedankt voor de tip, was het zwembad in hotel goed in deze periode? Druk moet het niet zijn, is de eerste keer met kids op reis.
Quote
#12
(12 November 2021, 12:17)Ringo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 November 2021, 11:57)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 November 2021, 11:41)Ringo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn voor rhodos ook aan het kijken, zou dit een betere keuze zijn voor deze periode?

Wij zijn in april 2018 naar Rhodos stad geweest. Het was best gezellig. 
Er waren wel toeristen overal op het eiland maar het was toch rustig waardoor het nergens druk was.
Wel was de temperatuur van lucht en zee nog wat laag en moesten veel stranden nog opgebouwd worden.
Wij zaten in het Mitsis Grand in de stad. Voor ons de 1e keer in zo'n hotel (huwelijks jubileum) en met kinderen kan ik dat aanbevelen .

Hey, bedankt voor de tip, was het zwembad in hotel goed in deze periode? Druk moet het niet zijn, is de eerste keer met kids op reis.

Dit hotel heeft 2 zwembaden en die waren goed. Er werden ook leuke dingen voor de kids georganiseerd.
Quote
#13
Maar als je dit soort vakantie zoekt, dus hotel met zwembaden, (kinder)entertainment  zal er ook allicht iets op Kreta open zijn.
Quote
#14
Als, Je een rustige vakantie zoekt, met zwembaden en entertainment zit je zeker aan de Noordkant van Kreta Goed, het Oosten is was neerslag vriendelijk dan het Westen Je hebt ook vele alternatieve locaties die goed bereikbaar zijn. Bus verbinding voor een goede prijs, Je kunt ook vlug over het eiland van Bvb Chania naar Paleochora waar soms een totaal ander klimaat is.
Pas op zekerheden bestaan niet betreffende het weer in April, om jezelf een goed beeld te geven kijk dan even op de vele webcams op Kreta en ook op de jaarverslagen per stad en regio op Kreta. In deze periode heb je een live beeld hoe het buiten seizoen toegaat. Kijk ook eventueel op de all-in charters. dat zijn meestal grote hotels die al vroeg open gaan en je kunt er ook rechtstreeks boeken. Ps: Druk zul je het nergens vinden in April behalve op 24 en 25 april voor de orthodoxe Pasen, ook een hele belevenis. zeker in Chania stapt het leger mee op.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hier vind U de cijfers per regio : Neerslag, Min & Max Temp van 2006 tem 2019 per maand in XLS tabel.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Smile Hulp gevraagd in Chersonissos!!! Grace 5 3.791 14 April 2014, 20:52
Laatste bericht: Grace

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)