Chalki wordt het eerste "ECO"-eiland
#1
Eerder deze week werd het park met zonnepanelen geopend dat er voor gaat zorgen dat Chalki het eerste Griekse ECO-eiland wordt. Qua energie wordt Chalki volledig zelfbedruipend.
Toen ik er afgelopen oktober was had ik al bemerkt dat aan het politiekantoor er ook 2 laadpalen waren voor elektrische wagens. En ik zag er toen ook dit wagentje aan de haven:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ondertussen zijn er nog 4 van dergelijke voertuigjes (geschonken door Citroën) op Chalki aangekomen. 2 voor de Kustwacht en 2 voor de politie

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Door de sigarettenfabrikant Papastratos is er ook een elektrische boot geschonken. Die kan 8-10 personen overbrengen naar de afgelegen strandjes van Chalki en de onbewoonde eilanden nabij Chalki. Concurrentie dus voor Giannis met zijn Giannis Express die je voor 10 euro heen en terug vaart naar Kania Beach.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De nieuwe elektrische boot (gebouwd in Patmos).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik vind het net grote trapauto’s. Verder wel een mooi initiatief.
Quote
#3
(14 November 2021, 01:04)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het net grote trapauto’s.

Big Grin  Inderdaad. Max snelheid van die wagentjes zou 45km/uur zijn en bereik als ze volledig opgeladen zijn 70 Km (= 2 x de omtrek van het eiland)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Die kaik vind ik prachtig, gebouwd volgens aloude traditie en dan ook nog met een electro motor erin, het enige wat ik zou missen is het takke takke takke geluid wat bij elke kaik hoort.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Goede publiciteit van Citroën, cq hun moederconcern Stellantis. Helemaal niemand schijnt zich nog te herinneren dat net een jaar geleden (....!) Volkswagen eenzelfde initiatief startte. Maar dan op het eiland Astypalia. Elektrische auto's zenden, oplaadgelegenheid bouwen, groene stroom opwekken enzovoort.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




NederGriek's signatuur zwaaivlag NederGriek Peter
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het wordt heet in Griekenland Arthur 83 7.548 11 August 2021, 16:56
Laatste bericht: Beems
  Speciale maatregelen afgekondigd voor het eiland Poros Patrick 17 3.216 17 August 2020, 20:38
Laatste bericht: chris
  Wordt dit het einde van illegale grensoverschrijdingen? Ernst 0 1.045 15 February 2020, 20:21
Laatste bericht: Ernst
  Het wordt heftig weer in Griekenland Arthur 98 25.608 03 October 2018, 11:39
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  het weer wordt slecht op Kreta Arthur 20 12.199 27 October 2015, 00:11
Laatste bericht: Vasili
  Welk grieks eiland is het minst toeristisch? Japio 46 27.703 12 March 2015, 13:29
Laatste bericht: Costas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)