beleving
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoe anders beleven wij de poort tijdens de coronacrisis. De poort die eerst zo'n gevoel van vrijheid gaf om te doen en laten op het terrein wat je zelf wilde en nu een teken is van gevangen zitten in een kleine wereld. Gelukkig heeft onze geest die beperking niet. En kunnen wij genieten van mooie Griekse films, boeken, eten en even afdwalen naar wat wij hopen voor een volgend jaar. Mag de poort dan weer helemaal open? Laten wij in elk geval hopen dat hij weer op een ruime kierstand staat....
Quote
#2
Een mooie symbolische foto die naadloos past bij de aanvullende toch erg sombere beschouwing. Ikzelf ben een andere mening toegedaan en zie die crisis niet als beklemmend en allesbepalend in. Voor mij staat de poort op een flinke kier en voel ik me niet beperkt in mijn doen en laten. Als ervaringsdeskundige met ruim een corona-ziekenhuisopname in 2020, twee vaccinaties en de derde binnenkort, geniet ik van het leven als altijd. Zo zijn we dit jaar drie keer naar Griekenland op vakantie geweest en hebben met inachtneming van de voorschriften en niet hinderlijke beperkingen daar een prachtig mooie tijd gehad. De volgende vakantie voor mei 2022 staat al geboekt bij de Griekse Gids Reizen en we zijn onze najaarsvakantie al aan het plannen bij Ross of nogmaals Gr.Gids. We laten ons niet klein krijgen door het coronavirus en zorgen dat het glas altijd half vol is en niet half leeg. Die poort van de foto is voor ons geen belemmering om te blijven genieten van de vrijheden en mogelijkheden die we als pensionados hebben gekregen.
Quote
#3
Oh. Maar, maak je geen zorgen. Ik laat me ook niet beperken. Wij zijn niet somber, wij zijn blij.
Volgend jaar voorgoed naar Griekenland. We zijn al aan het praten met de verhuizer. 

De coronacrisis heeft ons juist over de streep getrokken.
Wij willen niet elke keer kijken of t wel kan...
Het ging om een beeld, niet om mijn gevangenschap. 
Mensen die mij heel goed kennen noemen mij een nomade. En niet voor een gat gevangen. 
Ik schreef: gelukkig heeft onze geest die niet.... : en kunnen wij dus steeds nieuwe beslissingen nemen. 

In 2018/2019 dachten wij uiteindelijk beter af te zijn met een huis in NL en een huurhuis in GR. 
Daar kwam de coronacrisis tussen die maakt dat wij nu een andere keuze maken. 

Juist omdat de poort de afgelopen 2 jaar dicht was voor ons. 
Mijn man heeft veel te stellen gehad met een van zijn ogen en raakte het zicht in een van zijn ogen vrijwel geheel kwijt door lange wachttijden, uitgestelde afspraken en afgeraffelde afspraken van de kant van het ziekenhuis. Begrijpelijk maar toch vervelend. Nu ziet hij afdoende door een matig oog en in een oog een lens + een bril op te zetten. Omdat we zelf toch zijn blijven zoeken naar een oplossing. Met een blinde hond die niet bij anderen blijven kan en niet meer mag vliegen en een man die "ver" rijden niet meer kan doe je dan iets wat wel kan....en dat is verhuizen.
Quote
#4
Wat dapper Marian. Waar ga je naar toe in Griekenland en zeg je huis in Nederland op?
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)