Een goede kruiwagen in Griekenland
#1
Toen wij op Kreta leefden zag ik weer hoe makkelijk het was om een goede kruiwagen te hebben, bijv. ik heb een kaik, de baas van de DEH ook, de baas van de waterleiding, de baas van cosmote, de huisdokter, verschillende winkel eigenaren enz.
En we waren allemaal lid van de amateur fishingclub, was er een probleemje werd dat in no time opgelost
Als je dan weer iemand tegen kwam was het eerst wat ze vroegen, hoe is met de kaik, heb je nog vissen gevangen en dan pas hoe is het met de familie. Al met al toch wel een onbezorgd leven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ja inderdaad, wij hebben zulke contacten op Kreta ook gebruikt, alhoewel ik een koele minnaar van zulke metode ben, maar wegens tijdsgebrek en fustratie hebben wij ook al
gebruik gemaakt van deze locale kring, bvb. toevallig had de burgemeester een landelijk tuintje net naast ons eigendom 2x daags kwam hij polshoogte nemen en water geven. De grote hotelhouders hadden hun eigen kliekje en we mochten mee aanschuiven, dat bood soms spontane perspectieven, zeker als deze samen met je familie locaal opgegroeid waren
Waar ons kent ons een grote meerwaarde is, en dan krijg je soms spontaan hulp en tips aangeboden om de zaken wat vlotter te laten lopen.
Dat loopt veel vlotter als via je eigen Makelaar, notaris, advocaat en boekhouder deze zijn onmisbaar maar je passert meestal via de kassa.

Als grote liefhebber van visvangst, ben ik uiteraard zeer geboeid om al de ervaring van zulk een fishingclub te leren kennen.
een activiteit waar ik mijn de toekomt aan wil begeven.
Kreta op zijn mooist vanuit het perspectief van een kaik ongetwijfeld een topper.
Quote
#3
(26 November 2021, 22:17)Cretenzer schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja inderdaad, wij hebben zulke contacten op Kreta ook gebruikt, alhoewel ik een koele minnaar van zulke metode ben, maar wegens tijdsgebrek en fustratie hebben wij ook al
gebruik gemaakt van deze locale kring, bvb. toevallig had de burgemeester een landelijk tuintje net naast ons eigendom 2x daags kwam hij polshoogte nemen en water geven. De grote hotelhouders hadden hun eigen kliekje en we mochten mee aanschuiven, dat bood soms spontane perspectieven, zeker als deze samen met je familie locaal opgegroeid waren
Waar ons kent ons een grote meerwaarde is, en dan krijg je soms spontaan hulp en tips aangeboden om de zaken wat vlotter te laten lopen.
Dat loopt veel vlotter als via je eigen Makelaar, notaris, advocaat en boekhouder deze zijn onmisbaar maar je passert meestal via de kassa.

Als grote liefhebber van visvangst, ben ik uiteraard zeer geboeid om al de ervaring van zulk een fishingclub te leren kennen.
een activiteit waar ik mijn de toekomt aan wil begeven.
Kreta op zijn mooist vanuit het perspectief van een kaik ongetwijfeld een topper.
Er staan een paar op YouTube kijk eens op Arthuros LAN 753 en zo heb ik nog wel 50.
Dit was hem van schrot tot dit op gebouwd van hout, mis hem nog vaak, maar de memories blijven gelukkig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als je ooit zoiets wilt kopen om op te knappen contracteer mij, ik ken alle in en outs en natuurlijk de valkuilen, er liggen overal kaiks weg te rotten omdat de eigenaar ze niet meer kan onderhouden en ze willen verkopen. Je weet wel , your my friend, you get best price.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
En ik denk dat dat ons kent ons gebeuren op de eilanden nog  veel meer werkt dan bijv in Athene. Het kringetje mensen is daar gewoon kleiner, dus je komt elkaar ook vaker tegen. Of dat nu bij n bruiloft, je visclub, een begrafenis, of in de kafeneio  is.
Quote
#5
Een prachtige Kaik Arthur, een ervaring die uniek is en niemand je kan afpakken. ?
Heb dadelijk de Arthuros LAN 753 video's bekeken, leuk hoe je hem te water laat.
Zo vlug al deze reisbeperkingen wat praktiser worden wil is telkens het grootste deel van het jaar op Kreta gaan verbrengen.
Eerst een voertuig aanschaffen, want Babis van Athencars is top maar kost mij een hele hap uit een budjet dat ik liever anders investeer.
De zee op om te vissen staat als mijn ultieme doel om mij daar volledig te integreren, Verse vis en groenten zijn de culinaire top op Kreta.
Zal zeker dankbaar gebruik maken van jou ervaring en tips en jou contacteren. Alvast mijn dank voor het aanbod.
Ik denk dat dit ook de essentie weergeeft van dit toffe forum waar Ger veel tijd insteekt, nl uitwisselen van ervaring en tips.
Tijd om zelf een donatie te doen zodat Ger dit forum kan blijven voortstuwen. ?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dochter Will Smith geeft goede voorbeeld op Antipaxos Ger 12 4.472 30 June 2017, 11:58
Laatste bericht: Patrick
  NL-Koninklijk paar geeft goede voorbeeld Ger 3 2.612 15 July 2016, 19:09
Laatste bericht: Arthur
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.455 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Gaat het dan toch langzaam de goede richting op??? Damiaatje 18 11.430 09 May 2013, 23:12
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)