Fodelianakis olijfolie                 
01 januari 2022
#1
Oudejaarsavond 2021 was een echte oudejaarsavond van voor het tijdperk televisie en niet zoals nu waarbij men de hele avond geëntertaind dient te worden door allerlei cabaretiers.
Geen tv maar spelletjes avond.
Oliebollen uiteraard en voor we het wisten waren we bijna te laat met de champagne.
Uitslapen was het devies voor nieuwjaarsdag maar ik kwam niet echt ver en om 12.30 stonden er alweer twee man op ons te wachten.
Kastrisianika is het dorp waar we starten en dat ik in de haast gewoon voorbij rijd.
Even terug en linksaf richting het dorpspleintje waar ik de auto parkeer.
Het is stil in alle opzichten, er waait totaal geen wind en de zon schijnt onbelemmerd, 16 graden maar de gevoelstemperatuur met een te dikke fleecetrui is al gauw veel te warm.
We lopen het dorp door waar ondanks de aangename temperatuur de houtkachels volop in actie zijn, de mensen hebben het hier al heel gauw koud gezien de stapels hout die naast de voordeuren ligt opgeslagen.
Voorbij het laatste huis verandert de weg in een onverhard pad wat verraderlijk langzaam naar beneden daalt.
Het lijkt wel zomer en even twijfel ik om gewoon in mijn t shirt te gaan wandelen.
Het pad is mooi en voert over een van de bergruggen die richting het oosten gaat.
Rechts uitzicht op het vliegveld en voor ons de blauwe zee met daarachter duidelijk zichtbaar de Peloponnesos.
Nadat het pad voor de tweede maal gekruist wordt door een droge rivier gaan we inspannend omhoog en wordt het echt warm.
Weer op hoogte draaien we iets naar het noorden en krijgen zo uitzicht op de spookstad Paleochora.
Om nog mooier alles op camera te krijgen steken we even het veld door en daar ligt prachtig in de zon de voormalige vesting.
Vanaf deze zuidelijke kant ziet men nog meer van de vroegere bebouwing aan de onderzijde van de heuvel, bouwwerken die vanaf de bovenzijde niet zichtbaar zijn.
Na een korte break gaan we terug, kruisen de eerste beek bedding en bij de tweede gaan we rechts een klein stukje de kloof in.
Niet ver ik schat een honderd meter over de keien om daarna een steil pad op te gaan, een verraderlijk pad want elk keer als je denkt boven te zijn word je in de maling genomen door nog een beklimming.
De zon wordt inmiddels bedekt door wat wolken, wat het wandelen wel wat aangenamer maakt.
We blijven net onder de 10 kilometer van opnieuw een leuke wandeling.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  03 januari 2022 Japio 1 971 06 January 2022, 11:31
Laatste bericht: Marieke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)