03 januari 2022
#1
Na de schitterende dag met de mooie kloof wandeling was het vandaag even rustig aan.
Geen uitgebreide wandeling dus.
Ik had heerlijk geslapen en gedroomd van de mooie wandeling, vreemd genoeg werd ik s nachts wel even wakker om te voelen waar de zijkant van het bed ophield.
Was het goed weer vandaag, ja schitterend opnieuw met een graad of zeventien en een milde wind.
Ik wilde vandaag nog even een mogelijkheid bekijken in een kloof maar had daar bij voorbaat geen enkele verwachting van.
Als ik het dorp uitrij kom ik inmiddels 3 keer dezelfde auto tegen die rondjes om de kerk rijdt.
Lui zijn ze, ze verdommen het gewoon om de grote parkeerplaats te gebruiken en rijden net zolang door tot ze een plekje voor de deur van de desbetreffende winkel hebben.
We gaan door, voor het vliegveld neem ik de afslag naar het zuiden, de mooie brede, nu verlaten asfaltweg eindigt net als wij in Diakofti.
De Norland, die wilde ik even bekijken, hij zou verder gezonken zijn.
Het beroemde schip wat naast de aanlokkelijke mooie stranden en het kristal heldere water Diakofti zo bekend maakt is inderdaad iets gekanteld en steekt minder boven het water uit.
Ook lijkt het wel of hij iets verschoven is ten opzichte van de rots waar hij tegen lag.
Goed verder laten wij  Diakofti voor wat het is.
O nee we doen nog even een kleine kloof wandeling, niet ver want na twee minuten ben ik klaar, het is de kleinste kloof die ik hier op het eiland belopen heb.
We gaan terug het dorp uit en via de stijgende en slingerende weg gaan we via het strand van Paleopoli richting het kerkje van de Agios Nicolaas.
Dat is tenminste wat Google als naam aan het kerkje toeschrijft.
Het kerkje met de losse klokkentoren staat rechts hoog boven een kloof die wij ooit deels belopen hebben.
Dat deel wat ik nog niet belopen heb wordt inmiddels een obsessie.
Vanuit de zeekant, vanuit de zijkant alsmede de langzijde blijft er nog steeds een stuk onbereikbaar en ik weet dat het in dat deel bijzonder mooi is en volstaat met onbereikbare watermolens.
Ooit kon ik met moeite vanuit de zee zijde een stuk belopen maar het werd toen te laat en moest ik terug, die optie gaat vandaag echter niet op omdat ik weet dat de kloof op sommige plekken vol staat met water als gevolg van de vele regen van de afgelopen tijd.
Ik parkeer de auto bij het kerkje waar het vol staat met bloeiende bloempjes, ik doe een poging om orchideeën te vinden maar helaas.
Vanuit het kerkje lopen we omlaag richting de kloof daar komen we niet verder dan in een boomgaard, de afstand tot de kloof is te groot.
Dus maar terug en een eerder pad proberen, twee keer eerder heb ik hier gelopen en twee keer eerder was er geen mogelijkheid om door te komen.
Via een andere boomgaard laten we ons zakken in de dichtbegroeide kloof.
Scherpe bramen struiken kruisen ons pad en het is opletten dus.
De smalle doorgang door het riet en de bossages gaat stroomopwaarts, niet de kant die ik op wil dus.
Ik bekijk diverse mogelijkheden om de andere kant op te gaan maar er is er geen.
In het midden van de kloof stroomt een kleine beek die we oversteken en daarna uitkomen bij de restanten van een imposante watermolen.
Hij ziet er nog slechter uit dan de vorige keer, verder ingestort en dicht begroeit.
Het is een mooie molen die met wat onderhoud een prachtige bezienswaardigheid zou kunnen worden.
Je vraagt je dan gelijk af voor wie dan?
Ja dat klopt en dat is jammer, die ene verdwaalde wandelaar die al weet dat hier een molen staat, zijn te tellen op de vingers van één hand, vingers hè! Ik laat de duim buiten beschouwing.
En de Grieken zelf, nee als ze er niet op 5 meter vanaf met de auto kunnen komen…. Dan ho maar.
We lopen nog iets verder stroomopwaarts maar hier is eigenlijk niets te zien dus gaan we terug naar de auto.
Het eerdere Paleopoli waar we langs reden en de zon zo heerlijk scheen lokt, daar in de luwte van de mooie gele rotsen moet het aangenaam vertoeven zijn.
Ik zet de auto bij het strand en als we het strand oplopen staan daar nog steeds de voetafdrukken van 2e kerstdag, ik zet mijn schoen in een afdruk en ja hoor t klopt.
We lopen langs het daar smalle strand en kiezen een plekje daar onder de hoge rotsen.
Het is er heerlijk en warm en even krijg ik zin om een duik te nemen in zee.
Goed ik heb geen zwembroek mee en geen handdoek maar er is hier verder geen mens toch.
Net als ik de gedachte kracht wil bijzetten verschijnt er om de hoek een dame met een kleine hond.
“Kalimera” … ik denk pfffff.
Voldaan van de luie namiddag keren we huiswaarts…. Nog een paar dagen te gaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
03 januari 2022 - door Japio - 04 January 2022, 17:33
RE: 03 januari 2022 - door Marieke - 06 January 2022, 11:31

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  01 januari 2022 Japio 0 625 02 January 2022, 10:17
Laatste bericht: Japio

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)