eind mei Kreta
#1
Na jaren steeds in augustus naar Griekenland te reizen, heb ik eindelijk eens de toestemming gekregen op mijn werk om een week vakantie te nemen in Mei. 
Vanaf 21 mei dachten we dus een weekje griekenland te boeken , ik vermoed dat we best een groter eiland als kreta nemen, onze voorkeur gaat naar zuid kreta.
Is er dan al genoeg leven en  horeca open in de kleinere plaatsen ? zoals bv Agia Gallini
Drukte hoeft voor ons niet, maar toch leuk als er wat gezelligheid is.

Alle tips zijn welkom ,ook van andere bestemmingen.

Het is de allereerste keer dat we in het voorjaar gaan , ik kijk er echt naar uit om griekenland in de lente te ontdekken.
Quote
#2
Er is dan genoeg open en is een heerlijke tijd van het jaar, ook Plakias is het dan goed vertoeven,
Quote
#3
Plakias en Agia Galini zijn wel leuk maar niet mijn ding, als je pech hebt waai je een week lang uit je broek in Plakias en telkens weer door die kloof om ergens te komen.
Mijn tip is natuurlijk Agios Nikolaos, de temperatuur is bijna het zelfde, er is veel meer levendigheid en alles is open, je kunt leuke uitstapjes doen zoals Spinalonga bezoeken, rondje Lassithi maken even naar Ierapetra, enz.
Een tip, als je gaat uit eten nergens rond het meertje gaan zitten behalve bij Karnagio bij de trappen.
Jammer dat ik er niet meer ben, anders had ik je op mijn kaik meegenomen op een rondje Mirambello.
Grz Arthur.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Na 24 April (Grieks Orthodoxe Pasen) is alles zeker terug open. Mei is één van de beste maanden hier maar waar je niet zeker van bent tegenwoordig, is van het weer. Big Grin

Mensen die voor het eerst naar Kreta komen raad ik altijd Agia Galini aan. Kan je normaal niets verkeerd mee doen als je niet in juli of augustus gaat tenminste. 

Makry-Gialos is misschien ook nog een mogelijkheid maar ligt wel op 2h+ rijden van de luchthaven in Heraklion. Prachtige natuur hier en zéér veel wandelroutes. 

Succes met je keuze!
Quote
#5
Plakias zou ik inderdaad mijden ivm wind zijn er ooit in augustus 2 weken uitgewaaid.
Agia Gallini ooit langs geweest tijdens rondrit en zag er tof uit.
A. Nikolaos lijkt mij ook een goed idee , de zuid -oostelijke kant van Kreta hebben we nog niet veel bezocht en zou van hieruit beter doenbaar zijn.
Quote
#6
(11 January 2022, 21:45)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Plakias zou ik inderdaad mijden ivm  wind zijn er ooit in augustus 2 weken uitgewaaid.
Agia Gallini ooit langs geweest tijdens rondrit en zag er tof uit.
A. Nikolaos lijkt mij ook een goed idee  ,  de zuid -oostelijke kant van Kreta hebben we nog niet veel bezocht en zou van hieruit beter doenbaar zijn.

Afgelopen jaar in September 15 dagen in Agia Galini vertoeft, geboekt bij de Griekse Gids alles prima verzorgd. Het is een heel gezellige
locatie met volop goede tavernes aan de gezellige haven. Dit jaar gaan wij naar Elounda, vlak bij A.Nikolaas en ook nu weer geboekt bij
de Griekse Gids. Wij hebben ons prima vermaakt in Agia Galini.  Er zijn enkele leuke wandelingen o.a naar Agios Georgios is een aanrader.
Quote
#7
Denk ook aan Paleochora in het zuidwesten van Kreta. Heel leuk dorp, gezellig, mooi ruim strand. Gezien de ligging voor het maken van tripjes wat minder geschikt.

Ik onderschrijf de opmerkingen wat betreft Plakias. De keren dat ik er was, altijd op doorreis, stormde het er altijd. Agia Galini ook prettig. Agios Nikolaos vind ik veel te toeristisch en teveel kermis.
Quote
#8
(11 January 2022, 20:03)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 21 mei dachten we dus een weekje griekenland te boeken , ik vermoed dat we best een groter eiland als kreta nemen, onze voorkeur gaat naar zuid kreta.
Is er dan al genoeg leven en  horeca open in de kleinere plaatsen ? 
Het is de allereerste keer dat we in het voorjaar gaan , ik kijk er echt naar uit om griekenland in de lente te ontdekken.

Dan is de rest van Griekenland toch ook al ontwaakt? Karpathos is dan bv op zijn mooist en er is voldoende reuring, maar wij zijn in dezelfde periode ook op andere Griekse bestemmingen geweest.
Quote
#9
(12 January 2022, 17:02)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 January 2022, 20:03)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 21 mei dachten we dus een weekje griekenland te boeken , ik vermoed dat we best een groter eiland als kreta nemen, onze voorkeur gaat naar zuid kreta.
Is er dan al genoeg leven en  horeca open in de kleinere plaatsen ? 
Het is de allereerste keer dat we in het voorjaar gaan , ik kijk er echt naar uit om griekenland in de lente te ontdekken.

Dan is de rest van Griekenland toch ook al ontwaakt? Karpathos is dan bv op zijn mooist en er is voldoende reuring, maar wij zijn in dezelfde periode ook op andere Griekse bestemmingen geweest.

Half april gaat alles open ,en is de natuur op zijn mooist ,wij zaten toen in Plakias
Quote
#10
(11 January 2022, 20:03)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 21 mei dachten we dus een weekje griekenland te boeken , ik vermoed dat we best een groter eiland als kreta nemen, onze voorkeur gaat naar zuid kreta.
Is er dan al genoeg leven en  horeca open in de kleinere plaatsen ? zoals bv Agia Gallini
Drukte hoeft voor ons niet, maar toch leuk als er wat gezelligheid is.

Alle tips zijn welkom ,ook van andere bestemmingen.

Na de Paasperiode dit jaar het laatste weekend van april is in Griekenland zal het overal weer gaan openen. Je hoeft daarvoor niet specifiek naar de grotere eilanden te gaan. Meestal ga ik in het voorjaar rond half mei en ook op kleinere eilanden is er dan soms al een gezellige drukte.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
@ Jjohn, Patrick

uiteraard zijn andere eilanden ook een optie, tenminste als er rechtstreekse vluchten zijn vanaf brussel/ eindhoven op zaterdag/zondag , we hebben strikt 1 week van zaterdag tot zondag , daardoor heb ik geen zin in tussenlandingen en wachttijden in Athene.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan de grotere eilanden, maar mischien zie ik andere bestemingen over het hoofd. Nog wat verder uitpluizen dus.

En kijk wat zie ik : Karpathos bij tui op zaterdag  Smile
Quote
#12
(12 January 2022, 18:25)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Jjohn, Patrick

uiteraard zijn andere eilanden ook een optie, tenminste als er rechtstreekse vluchten zijn vanaf brussel/ eindhoven op zaterdag/zondag , we hebben strikt 1 week van zaterdag tot zondag  , daardoor heb ik geen zin in tussenlandingen en wachttijden in Athene.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan de grotere eilanden, maar mischien zie ik andere bestemingen over het hoofd. Nog wat verder uitpluizen dus.

En kijk wat zie ik : Karpathos bij tui op zaterdag  Smile

Natuurlijk moet je uitzien naar bestemmingen waar je rechtstreeks kan vliegen als je maar 1 week hebt. Kan ik volledig begrijpen.
Ik wou enkel aangeven dat je geen zorgen moet hebben dat er weinig open is op grote(re) eilanden als er zelfs op de kleintjes al genoeg zaken hun deuren geopend hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(12 January 2022, 18:25)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Jjohn, Patrick

uiteraard zijn andere eilanden ook een optie, tenminste als er rechtstreekse vluchten zijn vanaf brussel/ eindhoven op zaterdag/zondag , we hebben strikt 1 week van zaterdag tot zondag  , daardoor heb ik geen zin in tussenlandingen en wachttijden in Athene.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan de grotere eilanden, maar mischien zie ik andere bestemingen over het hoofd. Nog wat verder uitpluizen dus.

En kijk wat zie ik : Karpathos bij tui op zaterdag  Smile

Nou, klaar dus.  Big Grin
Quote
#14
(12 January 2022, 16:55)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk ook aan Paleochora in het zuidwesten van Kreta. Heel leuk dorp, gezellig, mooi ruim strand. Gezien de ligging voor het maken van tripjes wat minder geschikt.

Ik onderschrijf de opmerkingen wat betreft Plakias. De keren dat ik er was,  altijd op doorreis, stormde het er altijd. Agia Galini ook prettig. Agios Nikolaos vind ik veel te toeristisch en teveel kermis.
Jij en sommige andere hebben een vooroordeel wat betreft Agios Nikolaos, in mei is daar heerlijk rustig.
En @metaxa half april worden ze op meeste kleine eilanden langzaam wakker, op de grotere is dan het meeste wel open
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
(12 January 2022, 18:25)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Jjohn, Patrick

uiteraard zijn andere eilanden ook een optie, tenminste als er rechtstreekse vluchten zijn vanaf brussel/ eindhoven op zaterdag/zondag , we hebben strikt 1 week van zaterdag tot zondag  , daardoor heb ik geen zin in tussenlandingen en wachttijden in Athene.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan de grotere eilanden, maar mischien zie ik andere bestemingen over het hoofd. Nog wat verder uitpluizen dus.

En kijk wat zie ik : Karpathos bij tui op zaterdag  Smile

Een tip Hotel Electra Beach in Pigadia, wij zijn hier enkele jaren geleden geweest super locatie met ligging 
aan het strand.
Quote
#16
Ik zag net Corendon vanaf Maastricht, zaterdag en zondag vluchten, en natuurlijk gratis parkeren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(12 January 2022, 22:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag net Corendon vanaf Maastricht, zaterdag en zondag vluchten, en natuurlijk gratis parkeren. 

uiteraard maastricht is ook een optie , dat ik daar niet eerder aan dacht   up
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste regen sinds eind Mei Cornelius 6 3.937 04 September 2014, 08:29
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Óók dit is Kreta eind februari.... Bart0riste 6 4.122 27 February 2013, 18:16
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)