Mogelijks heeft het wel te maken met de absoluut niet rooskleurige financiële situatie van ANEK Lines. In oktober waren al geruchten dat het wel eens zou kunnen ophouden voor ANEK. Op dat ogenblik had ANEK zo'n 255 mlj € aan leningen open staan en ook nog ongeveer 50 mlj schulden aan anderen.
Het wordt sindsdien bekeken door Attica Group en ANEK of ANEK volledig kan opgenomen worden in de Attica Group en dat dan alle vaartuigen van ANEK, Superfast, Hellenic Seaways en Blue Star Ferries onder 1 management kunnen opereren. Als dat kan is het doel dit voor de zomer te realiseren. Het grote struikelblok is evenwel dat Piraeus Bank moet akkoord gaan met een herziening van de leningen van zowel ANEK als Attica Group. En dat lijkt nog altijd niet het geval.
Voorlopig lijken voor april enkel afvaarten vanuit Brindisi met Grimaldi Lines en vanuit Ancona met Minoan Lines gepland.
Het wordt sindsdien bekeken door Attica Group en ANEK of ANEK volledig kan opgenomen worden in de Attica Group en dat dan alle vaartuigen van ANEK, Superfast, Hellenic Seaways en Blue Star Ferries onder 1 management kunnen opereren. Als dat kan is het doel dit voor de zomer te realiseren. Het grote struikelblok is evenwel dat Piraeus Bank moet akkoord gaan met een herziening van de leningen van zowel ANEK als Attica Group. En dat lijkt nog altijd niet het geval.
Voorlopig lijken voor april enkel afvaarten vanuit Brindisi met Grimaldi Lines en vanuit Ancona met Minoan Lines gepland.