Discussies: 500
Waarderingen:
80
Ik woon in: Zeeland
Ik ben momenteel in:
Het laagste minimumloon heeft Bulgarije met 332 euro per maand
het hoogste heeft Luxenburg met 2257 uero per maand
Griekenland 774 euro per maand Belgie 1658 en Nederland 1725
verschil is wel groot in ons verenigd Europa
Discussies: 1
Waarderingen:
9
Ik woon in: Amsterdam
Ik ben momenteel in:
Ja schandalig! Als voormalige rooie rat, vind
ik dit niet kunnen.
Discussies: 42
Waarderingen:
41
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:
Ja verschil tussen de landen zal er voorlopig blijven. Bulgarije is ook het armste land van de EU en Luxemburg het rijkste.
Het is niet voor niets dat het merendeel van de Bulgaren hun heil zoeken in het rijkere deel van de EU.
Maar er zit verbetering in het minimum loon in Duitsland gaat naar €12,00 en dat zal men aan de Asperge prijzen gaan merken want die worden door de hardwerkende Oost-Europeanen
geoogst in weer en wind.
Anderzijds moeten we ook niet vergeten dat de West-Europeaan er ook tien tallen jaren over heeft gedaan om op een beetje redelijk niveau te komen.
Fijne zondag,
Dick
Discussies: 500
Waarderingen:
80
Ik woon in: Zeeland
Ik ben momenteel in:
Griekenland gaat fooien belasten ,van elke 10 euro gaat 4 euro naar de overheid,dus een reden om de fooi
niet met de bank kaart te betalen ,maar cash in het handje van het personeel
Discussies: 35
Waarderingen:
26
Ik woon in: NL
Ik ben momenteel in:
Dat is sowieso aan te bevelen: cash in het handje. Vorige maand vroeg ik aan een jongen die in een heel goed draaiend (familie)restaurant werkt waar ik vaak eet hoe bij hen het gaat met fooien. (Aan het eind van mijn vakantie gaf ik altijd een bedrag aan degenen die bedienen.) Betreffende jongen is het enige niet familielid in de bediening.
Als gasten fooi in de hand geven wordt dat niet verzameld en evenredig verdeeld. Als er fooi wordt achtergelaten is dat voor degene die het tegenkomt. Het kan dus zo zijn dat als de eigenaar langsloopt het in zijn zak verdwijnt.
Het keukenpersoneel deelt niet mee.
Dit keer gaf ik betreffende jongen het hele bedrag aan fooi op de laatste dag dat ik er at. Ik liet het aan hem over of hij het al dan niet geheel in zijn zak stopte. Dat zou hij niet doen zo vertelde hij.
Ik ga er vanuit dat zijn inkomen minder is dan dat van de dochters en de nicht die er werken, maar zeker weet ik het niet.
In ieder geval heeft de familie een bovengemiddeld Grieks inkomen.
Hoe het fooienbeleid in het algemeen wordt geregeld heb ik geen weet van.