Kritharaki bij Aldi
#1
Ik lees zojuist in de folder van Aldi dat er vanaf maandag 14 feb 2022 enkele Griekse artikelen in de aanbieding zijn, waaronder Kritharaki.

Misschien handig om de voorraad weer op peil te brengen.

Zie hier de folder (pagina 9)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
En de "Yigantes", hadden ze laatst niet bij de Lidl. Maak het altijd zelf, maar voor onverwachte aanvulling altijd handig!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Het "gemene" voor de NLers en Belgen; bij de Aldi-Nord in Duitsland, vanaf vrijdag: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





hetzelfde spul, andere (merk)naam voor 0,79€ per pond.
Het "heimatfront" wordt goedkoper beleverd Wink .
N.b. De olijfolie wordt zelfs een Euro/fles goedkoper aangeboden.
Quote
#4
(12 February 2022, 14:09)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het "gemene" voor de NLers en Belgen; bij de Aldi-Nord in Duitsland, vanaf vrijdag: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





hetzelfde spul, andere (merk)naam voor 0,79€ per pond.
Het "heimatfront" wordt goedkoper beleverd Wink .
N.b. De olijfolie wordt zelfs een Euro/fles goedkoper aangeboden.

Het verschil is te klein om daarvoor naar Duitsland te rijden  Big Grin  Zal voortaan mijn klantenbezoek toch beter moeten inplannen, zodat ik snel even de grens over kan! Ook de Nemea scheelt een hele euro met de Lidl Griekse week hier in NL. De Plomari is in de aktie een hele euro goedkoper dan bij de Rewe, waar ik ze meestal meeneem. Wel leuk om te zien dat de Aldi in DUI er meer aan doet dan de Aldi in NL. Zal mijn zoon eens er op aanspreken, werkt bij die firma  Big Grin Bij de Lidl is het juist andersom, meer producten in NL dan in DUI.
Aldi in Nl heeft eigenlijk nooit een echte Griekse week, met drie of vier producten houdt het al snel op. Olijfolie krijg ik rechtstreeks uit Kreta, in blikken van 5L, van zonlicht afgesloten, neem ik dus ook nooit bij welke supermarkt dan ook mee  Wink Opslag in koele kelderkast, vloeibaar goud!  Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Dat aan de Duitse grens wonen heeft wel zijn voordelen, goedkoop tanken en boodschappen doen, scheelt toch honderden euries per jaar.
Over de kritharaki, zorg wel dat je de goede krijgt van harde tarwe, de durum ook verkrijgbaar bij elke turk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Wink 
Even off-topic, voor de mensen dicht bij de Belgische grens met Limburg, hier in Genk in de Griekse winkel is het elke week Griekse week  Big Grin

En bij de Turkse bakker haal ik de lekkerste verse baklava, spanakopita (börek), koulouri (simit)...
Quote
#7
(12 February 2022, 17:20)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even off-topic, voor de mensen dicht bij de Belgische grens met Limburg, hier in Genk in de Griekse winkel is het elke week Griekse week  Big Grin

En bij de Turkse bakker haal ik de lekkerste verse baklava, spanakopita (börek), koulouri (simit)...

En wij wonen ongeveer in het midden, kunnen alle kanten op Tongue
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
In Duitsland vanaf morgen 12.2. weer GR-evdomada bij Aldi(noord?)
Quote
#9
(11 February 2024, 17:13)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Duitsland vanaf morgen 12.2. weer GR-evdomada bij Aldi(noord?)

In NL ook. Goede kritharaki, maar gebruik hem niet om bv een yiouvetsi te maken. De mate van het opzuigen van vocht is wat minder bij deze. Ik adviseer voor zulk soort gerechten de Makvel.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Tot zo'n vijf jaar geleden kocht ik een Turks merk (Ankara: Makarnasi Arpa Sehriye) bij een Turkse winkel. Ik kocht altijd 10 zakken tegelijk en kreeg daar ongevraagd korting op. (± Vier dubbeltjes per pak.) Dat zal ook daar vast wel duurder zijn geworden.
Ik zie het nu online aangeboden voor dezelfde Aldi aanbiedingsprijs.
Het zal vrijwel identiek zijn aan de andere merken lijkt me. Het gaat om pasta, maar daar zijn blijkbaar ook verschillende toevoegingen op losgelaten als ik je goed begrijp Johan.
Weet jij daar meer van?
Quote
#11
(11 February 2024, 21:12)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot zo'n vijf jaar geleden kocht ik een Turks merk (Ankara: Makarnasi Arpa Sehriye) bij een Turkse winkel. Ik kocht altijd 10 zakken tegelijk en kreeg daar ongevraagd korting op. (± Vier dubbeltjes per pak.) Dat zal ook daar vast wel duurder zijn geworden.
Ik zie het nu online aangeboden voor dezelfde Aldi aanbiedingsprijs.
Het zal vrijwel identiek zijn aan de andere merken lijkt me. Het gaat om pasta, maar daar zijn blijkbaar ook verschillende toevoegingen op losgelaten als ik je goed begrijp Johan.
Weet jij daar meer van?

Ik heb nooit echt naar de ingrediënten gekeken bij de verschillende varianten. Wat ik wel weet is dat er verschillende formaten zijn en dat, hoe groter het formaat, hoe beter de kritharaki in staat is om vloeistof (dus smaak) op te nemen. Vaak zijn de wat goedkopere varianten ook wat kleiner dan die ik van Makvel gebruik, vandaar mijn voorkeur voor dat merk. Ook wel eens een yiouvetsi gemaakt met de kritharaki van de Aldi, maar aan het eind van de kooktijd heb je dan nog vloeistof over, in tegenstelling tot bij Makvel. De kritharaki is bij de goedkopere variant dan ook niet zo romig en zacht en dus ook wat minder smaakvol. Voor een gewone bereiding van de kritharaki, dus als bijgerecht is die goedkopere wel oké, gewoon wat langer laten doorkoken dan op de verpakking staat.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Het is logisch dat een groter formaat meer vocht opneemt. Wat er verandert is waarschijnlijk de hoeveelheid (gewicht) dat je moet toevoegen ten opzichte van de kleine variant.
Wat dit met buikomvang doet hangt van innemer/ster af.

Gaat het echt om romigere smaak of lijkt dat zo. Het gaat om water dat is geabsorbeerd lijkt me.
Quote
#13
(12 February 2024, 11:27)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is logisch dat een groter formaat meer vocht opneemt. Wat er verandert is waarschijnlijk de hoeveelheid (gewicht) dat je moet toevoegen ten opzichte van de kleine variant.
Wat dit met buikomvang doet hangt van innemer/ster af.

Gaat het echt om romigere smaak of lijkt dat zo. Het gaat om water dat is geabsorbeerd lijkt me.

De hoeveelheid vocht maakt niet uit, het gaat echt om de kwaliteit van de pasta hoeveel er opgenomen wordt. Bij de kleinere (goedkopere in dit geval) variant blijft er gewoon vloeistof over, het wordt niet opgenomen. Kritharaki kook ik ook nooit in gewoon water, altijd in een bouillon of in een mengsel van tomaten. Hoe meer de pasta kan opnemen, hoe meer smaak er natuurlijk in komt. Zachtere pasta geeft een romiger mondgevoel en smaak.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aldi verlaat Griekenland Ger 1 2.986 26 July 2010, 13:45
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)