Helaas geen vakantie naar Griekenland
#1
Tja, misschien krijg ik nu veel reacties op mijn schrijven. Graag had ik weer een fijne vakantie gevierd in het fijne Griekenland. Maar zonder PCR test of vaccinaties mag dit niet! Ik heb Corona gehad in oktober en dit is voor de zomer te lang geleden en bovendien wil ik niet met QR codes of stempels meedoen! Eigen keus zullen we maar zeggen. Binnen ons NL, democratisch landje mag ik wel reizen zonder QR code of PCR test! Als ik een meter de grens overga ben ik levensgevaarlijk en een dreiging voor de volksgezondheid van mede Europeanen. Ons mooi Europa, helaas met gesloten grenzen voor niet ongesteste (niet gevaccineerden). Wat ben ik trots op onze leiders die er zo van overtuigd zijn dat ze goed werk verrichten en de juiste maatregelen nemen.
Beste mensen geniet van het mooie Griekenland en ik hoop dat ik hier in  vrije Nederland wat van de Griekse zon kan gaan genieten.
Allemaal fijne vakanties toegewenst.
Ik hoop dat de vrijheid van bewegen voor mij ooit terugkomt.
Quote
#2
U geeft het al zelf aan, het is uw eigen vrije keuze om niet gevaccineerd te zijn. Dat dit de nodige beperkingen oplevert in uw reiskeuze is een feit, hoe jammer dat ook is. Vergelijkbaar met een bezoek aan vele tropische landen, waar een vaccinatie tegen diverse ziektes ook verplicht is. U zult zeker geen gevaar zijn voor de volksgezondheid van mede Europeanen, maar u loopt als ongevaccineerde wel meer risico om een variant van het covidvirus op te lopen dan degenen die wel hun prikjes hebben gehaald.
Ikzelf heb twee jaar geleden aan het begin van de pandemie met corona in het ziekenhuis gelegen, ben gelukkig op wat minder longinhoud na weer helemaal de oude en ga dit jaar 2x naar Griekenland. Daarom krijg ik volgende week mijn tweede boosterprik en neem ik de bijverschijnselen die ik ook bij de vorige drie prikken geb gehad, voor lief (dagje 39 gr. verhoging en geen eetlust). Ik hoop voor u dat de Nederlandse zomer kan wedijveren met de Griekse en dat de coronamaatregelen wereldwijd op termijn worden afgeschaft.
Quote
#3
"u loopt als ongevaccineerde wel meer risico om een variant van het covidvirus op te lopen dan degenen die wel hun prikjes hebben gehaald"
Maar is mijn keuze in dan Nederland risicovoller om het covidvirus op te lopen dan in Europa?
Zou het ook kunnen dat ons eigen immuumsysteem prima werkt?
Dan wil ik een recent geplaats artikel laten lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoeveel spuitjes gaan we per jaar geven of nemen?
Quote
#4
(06 April 2022, 14:10)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"u loopt als ongevaccineerde wel meer risico om een variant van het covidvirus op te lopen dan degenen die wel hun prikjes hebben gehaald"
Maar is mijn keuze in dan Nederland risicovoller om het covidvirus op te lopen dan in Europa?
Zou het ook kunnen dat ons eigen immuumsysteem prima werkt?
Dan wil ik een recent geplaats artikel laten lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoeveel spuitjes gaan we per jaar geven of nemen?

Ik heb deze week mijn 2e booster gehaald. Ik merk er één dagje nauwelijks iets van, hele milde klachten, daarna geen problemen meer. 
Indien ik de booster elke 3 maanden moet halen, voor mijn en andermans gezondheid, dan doe ik dat dat met alle plezier en zonder enige twijfel.
Ik ga dit jaar 2x naar Griekenland nadat het er zolang niet inzat omdat we voorzichtig waren.
Quote
#5
Een minderheid kiest er vrijwillig voor om niet gevaccineerd te worden tegen Covid. Maar ik vraag mij dan af of ze ook ALLE andere vaccinaties weigeren zoals daar zijn polio, rode hond, bof, hepatitis en andere.
Want wat is het verschil tenslotte?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(06 April 2022, 14:10)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"u loopt als ongevaccineerde wel meer risico om een variant van het covidvirus op te lopen dan degenen die wel hun prikjes hebben gehaald"
Maar is mijn keuze in dan Nederland risicovoller om het covidvirus op te lopen dan in Europa?
Zou het ook kunnen dat ons eigen immuumsysteem prima werkt?
Dan wil ik een recent geplaats artikel laten lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoeveel spuitjes gaan we per jaar geven of nemen?

Het risico om het covidvirus op te lopen lijkt me in welk West-Europees land dan ook, even groot. Maar mocht het zover komen, dan word ik om praktische redenen liever in Nederland ziek dan in het buitenland, zeker wanneer er een ziekenhuis aan te pas zou komen. Ik ga er wel van uit dat mijn immuusysteem goed werkt, maar deze aanname is helaas geen garantie.
Quote
#7
Tja, eigen keuzes zijn misschien niet altijd de beste...en al een geluk dat we hier nog in een (schijn)democratisch Europa wonen feitelijk, mocht dit niet zo geweest zijn hadden de Corona-gevolgen helemaal niet te overzien zijn geweest denk ik dan maar.
Nu, als ik Nederland vergelijk met België is het al twee jaar zo dat Nederlanders veel meer op hun vrijheid (was ook al zo vóór Covid-toestanden natuurlijk) staan dan Belgen en geen tot weinig verplichtingen kunnen aanvaarden. Een doorsnee Belg (lees dit als Vlaming) zal meer een ja-knikker zijn dan onze noorderbuur.
Dat jij vrij kan reizen en gaan in Nederland waar je wil...tja zowel de gevaccineerden als de niet-gevaccineerden zullen je toch niet komen bedanken denk ik.
Gelukkig is iedereen vrij van te doen en te laten wat je wil, zolang je er niemand anders mee in gevaar brengt.
Al dat vaccinatie-gebeuren was goed om niet ziek(er) te worden dan nodig. Of je nu jong of oud bent/was, dankzij de vaccinaties zijn er honderdduizenden mensen wereldwijd uit hospitalen geweerd.
Als het niet nodig is gaan wij onze 1° boosterprik proberen om niet te nemen. (Dat gaan we binnen 11 dagen weten). We vinden ook dat het ondertussen wel "goed" heeft geweest met al die vaccinaties.
Ik ken nogal redelijk wat mensen die hun boosterprik wel gehad hebben en toch corona gehad maar zo goed als geen symptomen. Sommige van hen wilde zich niet meer laten testen en weten waarschijnlijk niet dat ze corona hebben gehad maar...(en dat is net het jammere) ondertussen wel doorgegeven hebben.
Héél die toestand van Covid-19/Corona zal ook nog niet zo direct de wereld zijn uitgeholpen. (kijk maar wat we nu weer terug zien in China).
Hou de moet erin zou ik zeggen, ooit komt het allemaal wel weer goed en zal je pas echt vrij als een vogeltje kunnen leven en reizen naar het aangename en mooie Griekenland.
Quote
#8
(06 April 2022, 14:43)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hou de moed erin zou ik zeggen, ooit komt het allemaal wel weer goed en zal je pas echt vrij als een vogeltje kunnen leven en reizen naar het aangename en mooie Griekenland.
Zolang je niet echt ziek wordt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Jammer dat er nu naar aanleiding van de post van Mir111 toch een soort van discussie op gang komt.
Ik vind het persoonlijk de discussie niet (meer) waard, vooral niet hier op het Griekenlandforum.
Die hele discussie over wel of niet vaccineren hebben we nu wel genoeg gehad.
Laat iedereen maar doen wat hij of zij (voor zichzelf) het beste acht, maar accepteer de gevolgen/beperkingen die uit die beslissingen voortkomen.
Ga lekker door met leven en genieten van de mooie dingen (zoals vakantie in Griekenland), en neem je eigen verantwoordelijkhed.
Quote
#10
(06 April 2022, 15:29)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laat iedereen maar doen wat hij of zij (voor zichzelf) het beste acht, maar accepteer de gevolgen/beperkingen die uit die beslissingen voortkomen.
Ga lekker door met leven en genieten van de mooie dingen (zoals vakantie in Griekenland), en neem je eigen verantwoordelijkheid.

En dat is net een probleem als ik ook reacties lees op andere fora: De gevolgen/beperkingen die het gevolg zijn van hun eigen beslissingen kunnen sommigen blijkbaar niet/moeilijk aanvaarden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
@patrick "De gevolgen/beperkingen die het gevolg zijn van hun eigen beslissingen kunnen sommigen blijkbaar niet/moeilijk aanvaarden. " Ik kan het wel aanvaarden maar vind het niet kloppen. Mijn vrijheid wordt beperkt en dat vind jij dan een eigen beslissing? Afgelopen zomer sprak ik Grieken, die min of meer gedwongen zijn zich te laten vaccineren en anders hun baan kwijt raakten. Heel erg vind ik dit! Maar ook eigen beslissing dat je bij niet vaccineren je baan kwijt raakt? Gelukkig mag ik nog wel werken en dan ook nog in de zorg! Totaal geen angst om corona op te lopen. Patrick ik gun iedereen zijn vrijheid en een fijn leven zonder dwangmaatregelen en beperkingen.
Quote
#12
(06 April 2022, 18:48)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@patrick "De gevolgen/beperkingen die het gevolg zijn van hun eigen beslissingen kunnen sommigen blijkbaar niet/moeilijk aanvaarden. " Ik kan het wel aanvaarden maar vind het niet kloppen. Mijn vrijheid wordt beperkt en dat vind jij dan een eigen beslissing? Afgelopen zomer sprak ik Grieken, die min of meer gedwongen zijn  zich te laten vaccineren en anders hun baan kwijt raakten. Heel erg vind ik dit! Maar ook eigen beslissing dat je bij niet vaccineren je baan kwijt raakt? Gelukkig mag ik nog wel werken en dan ook nog in de zorg! Totaal geen angst om corona op te lopen. Patrick ik gun iedereen zijn vrijheid en een fijn leven zonder dwangmaatregelen en beperkingen.

@ Mir111, ik respecteer absoluut jouw keuze om je niet te laten vaccineren. Echt. En ook ik wens hier op dit leuk forum geenszins een polemiek op te starten met een welles-nietes, over wie al dan niet gelijk zou hebben in deze overigens trieste covid-historie.
Dat als groot en belangrijk uitgangspunt.

Wel kan ik Patrick goed volgen als hij schrijft:
"Maar ik vraag mij dan af of ze ook ALLE andere vaccinaties weigeren zoals daar zijn polio, rode hond, bof, hepatitis en andere. Want wat is het verschil tenslotte?"

Waarom dus alle andere bovenvermelde vaccinaties wel, en het coronavaccin niet? Ik vraag me trouwens af of er ouders zijn die de vaccins tegen poliomyelitis (kinderverlamming), difterie (kroep), bof (dikoor), rubella (rodehond), mazelen, pneumokokken,... (dikwijls in de basisvaccinatie bij jonge kindjes) weigeren? Ik weet het gewoon niet, en ik heb er eigenlijk ook nog niets over vernomen in de pers. Ik vermoed dat de overgrote meerderheid van de ouders hun kindje maar al te graag laten vaccineren tegen toch wel aanzienlijke aandoeningen. Een inenting tegen polio is trouwens verplicht, en daar kraait - volgens mijn beperkte kennis - geen haan naar. 

Je schrijft dat je in de zorg werkt, en dat je totaal geen angst hebt om corona op te lopen. Petje af dat je in de zorg werkt, of, anders gezegd: dat je in de zorg wíl werken. En misschien heb je inderdaad geen angst om corona op te lopen. Dat is moedig van jou. Eerlijk gezegd ben ikzelf er wel wat bang voor, en mijn vrouw nog meer aangezien haar immuungehalte wat verminderde na de 'grote K-ziekte'. 
Maar het is wellicht ook niet echt nodig om tegelijk te stellen dat bijvoorbeeld veel ouderen, die wegens een andere reden dan corona in de zorg belanden, misschien wél bevreesd zijn om corona op te lopen? 
Begrijp me goed: zowel gevaccineerden (ook 'geboosterden') als niet-gevaccineerden kunnen de besmetting oplopen. Maar zou het kunnen dat sommige zwakke patiënten een beetje hun spreekwoordelijke adem inhouden als ze zouden weten dat ze op minder dan 1 meter verzorgd worden door een weliswaar lieve maar niet-gevaccineerde zorgkundige? 
Ik wil maar zeggen: probeer het van beide kanten te zien. 

Voor het overige wens ik je, welgemeend, veel Griekse-sfeer-momenten, al zijn die dan voorlopig in Nederland. Met een hoopvol vooruitzicht naar vakanties in Hellas, met al het moois dat het te bieden heeft.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
(06 April 2022, 18:48)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kan het wel aanvaarden maar vind het niet kloppen. Mijn vrijheid wordt beperkt en dat vind jij dan een eigen beslissing?

Ja, dat vind ik een eigen beslissing. Zelfs als daarmee je vrijheid beperkt wordt. Tenslotte neem je die beslissing wetende welke consequenties er aan vasthangen.

Mir111 schreef:Gelukkig mag ik nog wel werken en dan ook nog in de zorg! Totaal geen angst om corona op te lopen.

Jij mag dan misschien wel geen angst hebben om corona op te lopen maar degene die naast je staat of werkt heeft misschien wel die angst. En er zijn ondertussen al tig wetenschappelijke studies die aantonen dat vaccinatie:
1. De kans op ernstig ziek worden vermindert
2. De kans op besmetting verkleint
3. De kans op doorgeven van het virus verkleint.
En vooral dat laatste punt is de aanzet waardoor in sommige landen er een verplichting kwam voor bepaalde beroepen om zich te laten vaccineren.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een zorgpatiënt sterft omdat hij via mij besmet geraakt is doordat ik geen vaccin wilde.
En ik wil nog even aanhalen wat ik hoger ook al plaatste: Ik vraag mij af of mensen die het corona vaccin weigeren ook ALLE andere vaccinaties weigeren zoals daar zijn polio, rode hond, bof, hepatitis en andere.

Mir111 schreef:ik gun iedereen zijn vrijheid en een fijn leven zonder dwangmaatregelen en beperkingen.

Een simpel voorbeeld: De verplichting om een autogordel te gebruiken is ook een dwangmaatregel. Een maatschappij zonder dwangmaatregelen en beperkingen bestaat niet want dan zou er totale chaos heersen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(06 April 2022, 16:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 April 2022, 15:29)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laat iedereen maar doen wat hij of zij (voor zichzelf) het beste acht, maar accepteer de gevolgen/beperkingen die uit die beslissingen voortkomen.
Ga lekker door met leven en genieten van de mooie dingen (zoals vakantie in Griekenland), en neem je eigen verantwoordelijkheid.

En dat is net een probleem als ik ook reacties lees op andere fora: De gevolgen/beperkingen die het gevolg zijn van hun eigen beslissingen kunnen sommigen blijkbaar niet/moeilijk aanvaarden.

Ok, mijn echtgenote werkt ook in de zorg en was bij de allereerste vaccinatie ronde in Belgie, we hebben plichtsgetrouw dadelijk onze 3 vaccins verworven om netje vrij te gaan reizen.
Maken plannen om met de jaarwisseling naar Kreta te vliegen, en worden last minute geconfronteerd met de extra maatregel van de verplichte 72uren PCR test zogenaamd om de ondermaatse zorg in Griekenland te beschermen. Ok als dit ernstig is en je wil bovendien 60plus op leeftijd discrimineren door ze een boete op te leggen ( Iets wat hier in Belgie en zeker in Nederland nooit aanvaard zou worden ). Waarom liet je ongevaccineerde dan enkel met een PCR test Griekenland binnen reizen, die zouden dan na 72 uur geen gevaar zijn voor de Griekse gezondheidszorg.
Ik persoonlijk heb geen enkele moeite om alle opgelegde maatregelingen netjes te volgen. Maar zo een willekeurig pestmaatregelingen gaan mijn petje te boven.
Als de heer Mitsotakis zo bezorgd is om de bedroevende staat van zijn gezondheidszorg waar zijn eigen partij decennia lang verantwoordelijk is voor geweest. Dan moet je het lef hebben om te zeggen. Enkel met een geldig vaccinatiebewijs kom je erin, ongevaccineerd kom je er niet in, ook niet met een geldige PCR test, want dat is maar voor 72 uren. Zeker als je een groep die het financieel moeilijk heeft op leeftijd gaat discrimineren.
De logica van sommige maatregelingen ontgaat mij soms, maar hebben wel gevolgen voor onze geplande reizen. 
Ondertussen zijn de meeste maatregelingen zoals voorspeld opgeheven van nu moeten de centjes van de toeristen binnenkomen. Ik ben benieuwd wat voor onzin er weer aangekondigd word als de toeristen vloed in het najaar voorbij is. (Ps: dezelfde Premier is tijdens de eerste grote lockdown betrapt op verboden Fiets uitstapjes en een feestje met zijn hele gevolg). 
De gewone bevolking kreeg een forse boete als ze zich te ver van hun woning begaven. streng maar rechtvaardig ???     Smile)
Ik aanvaard mijn verantwoordelijkheid, maar dat blijkt niet altijd voldoende.
Quote
#15
Ik/Wij  hebben ook besloten  na veel nadenken om te stoppen na 2 inentingen en een booster! Je kan je wel lek  blijven prikken... elke 3 maanden weer opnieuw en dat alleen maar voor de eventuele vakanie.s
Dan moet je ook de Consequenties  accepteren  zonder te morren !!want dat weet je als je deze beslissing neemt!!
We wachten wel af tot alles ,,Normaal,,  kan gaan  ....
Quote
#16
(06 April 2022, 18:48)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@patrick "De gevolgen/beperkingen die het gevolg zijn van hun eigen beslissingen kunnen sommigen blijkbaar niet/moeilijk aanvaarden. " Ik kan het wel aanvaarden maar vind het niet kloppen. Mijn vrijheid wordt beperkt en dat vind jij dan een eigen beslissing? Afgelopen zomer sprak ik Grieken, die min of meer gedwongen zijn  zich te laten vaccineren en anders hun baan kwijt raakten. Heel erg vind ik dit! Maar ook eigen beslissing dat je bij niet vaccineren je baan kwijt raakt? Gelukkig mag ik nog wel werken en dan ook nog in de zorg! Totaal geen angst om corona op te lopen. Patrick ik gun iedereen zijn vrijheid en een fijn leven zonder dwangmaatregelen en beperkingen.
Dat was/ is nou het grote probleem in de streng gelovige  dorpen hier in Zeeland ,het niet gevaccineerde personeel 
in de rusthuizen Scholen  e.d besmetten bewoners en kinderen ,onder de noemer ,dat is Gods wil ,maar de cijfers liegen
niet ,daar zijn wel de meeste  besmettingen van heel Zeeland
Quote
#17
Cretenzer schreef:Ok, mijn echtgenote werkt ook in de zorg en was bij de allereerste vaccinatie ronde in Belgie, we hebben plichtsgetrouw dadelijk onze 3 vaccins verworven om netje vrij te gaan reizen.
Maken plannen om met de jaarwisseling naar Kreta te vliegen, en worden last minute geconfronteerd met de extra maatregel van de verplichte 72uren PCR test zogenaamd om de ondermaatse zorg in Griekenland te beschermen. Ok als dit ernstig is en je wil bovendien 60plus op leeftijd discrimineren door ze een boete op te leggen ( Iets wat hier in Belgie en zeker in Nederland nooit aanvaard zou worden ). Waarom liet je ongevaccineerde dan enkel met een PCR test Griekenland binnen reizen, die zouden dan na 72 uur geen gevaar zijn voor de Griekse gezondheidszorg.
Ik persoonlijk heb geen enkele moeite om alle opgelegde maatregelingen netjes te volgen. Maar zo een willekeurig pestmaatregelingen gaan mijn petje te boven.
Als de heer Mitsotakis zo bezorgd is om de bedroevende staat van zijn gezondheidszorg waar zijn eigen partij decennia lang verantwoordelijk is voor geweest. Dan moet je het lef hebben om te zeggen. Enkel met een geldig vaccinatiebewijs kom je erin, ongevaccineerd kom je er niet in, ook niet met een geldige PCR test, want dat is maar voor 72 uren. Zeker als je een groep die het financieel moeilijk heeft op leeftijd gaat discrimineren.
De logica van sommige maatregelingen ontgaat mij soms, maar hebben wel gevolgen voor onze geplande reizen. 
Ondertussen zijn de meeste maatregelingen zoals voorspeld opgeheven van nu moeten de centjes van de toeristen binnenkomen. Ik ben benieuwd wat voor onzin er weer aangekondigd word als de toeristen vloed in het najaar voorbij is. (Ps: dezelfde Premier is tijdens de eerste grote lockdown betrapt op verboden Fiets uitstapjes en een feestje met zijn hele gevolg). 
De gewone bevolking kreeg een forse boete als ze zich te ver van hun woning begaven. streng maar rechtvaardig ???     Smile)
Ik aanvaard mijn verantwoordelijkheid, maar dat blijkt niet altijd voldoende.

De bevolking van Griekenland is het meest eigenwijze volk van Europa en hebben maling aan welke maatregel dan ook pas als je ze duidelijk in de portemonnee pakt verandert er iets. 
Maatregen zoals een autogordel die doen we niet om en om van dat irritante geklingel van het gordel alarm af te komen steken we de gordel eerst in zijn houder. Dat er rond de jaarwisseling ieder die het land binnen komt een test moet hebben is logisch als het water je aan de lippen staat als het gaat om het aantal Corona besmettingen. Naast de test moest iedereen die het land binnen wilde ingeënt zijn ook dat zat in de maatregel. 
De zorg in Griekenland is in vergelijking met de rest van west Europa minder en heeft niet de faciliteiten als een land als Duitsland waar ook maatregelen genomen zijn om de gezondheidszorg te beschermen. Om de verantwoording van de slechte staat af te schuiven op Nea Demokratia is wel heel kort door de bocht ook PASOK heeft niets gedaan om de ziekenhuizen op een hoger plan te tillen. Pas in de nadagen van Sireza werden er eindelijk nieuwe ambulances ingezet om te voorkomen dat patiënten alsnog sterven door te lange aanrij tijden. Nu zijn er projecten gestart om ziekenhuizen op een beter plan te brengen maar ook hier geld dat daar de nodige tijd mee heen gaat.
Dat de premier ook op een feestje is betrapt geeft maar weer aan dat ook hij een echte Griek is!
Ook nu nog sterven er in Griekenland nog veel mensen per dag, gisteren 70 stuks, in vergelijking met de dag er voor weer een stijgende lijn.
Mijn buurvrouw heeft ook eindelijk haar prik gehaald omdat de korting van € 100,00 teveel was en mij buurman aan de andere zijde heeft het met de dood moeten bekopen omdat hij te stoer was om een vaccinatie halen. Ondanks dat zijn broer, een gerenommeerd Arts in Thessaloniki, het dorp had opgeroepen om zich te laten vaccineren laten velen die nog over zijn het erbij zitten en zien wel wat er gebeurt. 

Mijn mening is let op je gezondheid en zorg dat anderen ook gezond blijven. 

Ik wens iedereen veel gezondheid en wijsheid toe,

Dick
Quote
#18
(07 April 2022, 11:27)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote pid="96839" dateline="1649287645"]

Ok, mijn echtgenote werkt ook in de zorg en was bij de allereerste vaccinatie ronde in Belgie, we hebben plichtsgetrouw dadelijk onze 3 vaccins verworven om netje vrij te gaan reizen.
Maken plannen om met de jaarwisseling naar Kreta te vliegen, en worden last minute geconfronteerd met de extra maatregel van de verplichte 72uren PCR test zogenaamd om de ondermaatse zorg in Griekenland te beschermen. Ok als dit ernstig is en je wil bovendien 60plus op leeftijd discrimineren door ze een boete op te leggen ( Iets wat hier in Belgie en zeker in Nederland nooit aanvaard zou worden ). Waarom liet je ongevaccineerde dan enkel met een PCR test Griekenland binnen reizen, die zouden dan na 72 uur geen gevaar zijn voor de Griekse gezondheidszorg.
Ik persoonlijk heb geen enkele moeite om alle opgelegde maatregelingen netjes te volgen. Maar zo een willekeurig pestmaatregelingen gaan mijn petje te boven.
Als de heer Mitsotakis zo bezorgd is om de bedroevende staat van zijn gezondheidszorg waar zijn eigen partij decennia lang verantwoordelijk is voor geweest. Dan moet je het lef hebben om te zeggen. Enkel met een geldig vaccinatiebewijs kom je erin, ongevaccineerd kom je er niet in, ook niet met een geldige PCR test, want dat is maar voor 72 uren. Zeker als je een groep die het financieel moeilijk heeft op leeftijd gaat discrimineren.
De logica van sommige maatregelingen ontgaat mij soms, maar hebben wel gevolgen voor onze geplande reizen. 
Ondertussen zijn de meeste maatregelingen zoals voorspeld opgeheven van nu moeten de centjes van de toeristen binnenkomen. Ik ben benieuwd wat voor onzin er weer aangekondigd word als de toeristen vloed in het najaar voorbij is. (Ps: dezelfde Premier is tijdens de eerste grote lockdown betrapt op verboden Fiets uitstapjes en een feestje met zijn hele gevolg). 
De gewone bevolking kreeg een forse boete als ze zich te ver van hun woning begaven. streng maar rechtvaardig ???     Smile)
Ik aanvaard mijn verantwoordelijkheid, maar dat blijkt niet altijd voldoende.

De bevolking van Griekenland is het meest eigenwijze volk van Europa en hebben maling aan welke maatregel dan ook pas als je ze duidelijk in de portemonnee pakt verandert er iets. 
Maatregen zoals een autogordel die doen we niet om en om van dat irritante geklingel van het gordel alarm af te komen steken we de gordel eerst in zijn houder. Dat er rond de jaarwisseling ieder die het land binnen komt een test moet hebben is logisch als het water je aan de lippen staat als het gaat om het aantal Corona besmettingen. Naast de test moest iedereen die het land binnen wilde ingeënt zijn ook dat zat in de maatregel. 
De zorg in Griekenland is in vergelijking met de rest van west Europa minder en heeft niet de faciliteiten als een land als Duitsland waar ook maatregelen genomen zijn om de gezondheidszorg te beschermen. Om de verantwoording van de slechte staat af te schuiven op Nea Demokratia is wel heel kort door de bocht ook PASOK heeft niets gedaan om de ziekenhuizen op een hoger plan te tillen. Pas in de nadagen van Sireza werden er eindelijk nieuwe ambulances ingezet om te voorkomen dat patiënten alsnog sterven door te lange aanrij tijden. Nu zijn er projecten gestart om ziekenhuizen op een beter plan te brengen maar ook hier geld dat daar de nodige tijd mee heen gaat.
Dat de premier ook op een feestje is betrapt geeft maar weer aan dat ook hij een echte Griek is!
Ook nu nog sterven er in Griekenland nog veel mensen per dag, gisteren 70 stuks, in vergelijking met de dag er voor weer een stijgende lijn.
Mijn buurvrouw heeft ook eindelijk haar prik gehaald omdat de korting van € 100,00 teveel was en mij buurman aan de andere zijde heeft het met de dood moeten bekopen omdat hij te stoer was om een vaccinatie halen. Ondanks dat zijn broer, een gerenommeerd Arts in Thessaloniki, het dorp had opgeroepen om zich te laten vaccineren laten velen die nog over zijn het erbij zitten en zien wel wat er gebeurt. 

Mijn mening is let op je gezondheid en zorg dat anderen ook gezond blijven. 

Ik wens iedereen veel gezondheid en wijsheid toe,

Dick
[/quote]

Beste Dick, Ik sluit mij volledig achter jou mening, Evenwel heb ik Pasok niet vernoemd maar zij hebben evenveel boter aan hun hoofd. De minister van volksgezondheid die de nieuwe ambulances inzette behoort trouwens tot de familie. Een bedenking heb ik evenwel, men mocht wel degelijk ongevaccineerd met een 72u PCR test Griekenland binnen. Je had evenwel een grote beperking in je bewegingsvrijheid binnen Griekenland. De familie waarvan ik voor enkele maanden berichte hebben rigoureus geweigerd hun te vaccineren, de meesten zijn inmiddels allen besmet en wachten nu netjes op hun status van hersteld.

Ik wens iedereen veel gezondheid en wijsheid toe,
Quote
#19
Met alle respect voor de mening van Mir 111 maar diegene is wel met deze post begonnen. Dan weet je dat er reacties komen.

Het komt bij mij een beetje over van: Ik wil wel naar Griekenland maar ik kan niet, ondanks de mededeling dat het 'eigen keuze is'

Soms gebeuren er in het leven dingen die niet leuk zijn en de gevolgen nog minder. Iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.

Het valt mij wel vaak op dat de 'ongevaccineerden' zich veel agressiever opstellen tegen de 'andere' partij. Dat zegt ook wel wat.
Quote
#20
Ik hoor regelmatig het woord discriminatie opduiken als ongevaccineerden ergens niet binnen mogen.

Tja, als ik geen zin heb om mijn rijbewijs te halen, mag ik ook niet met mijn auto deelenemen aan het verkeer omdat ik zo mijn medeweggebruikers in gevaar kan brengen.
Dus volledig mijn eigen keuze en beslissing wetende welke beperkingen hieruit voortvloeien.
Quote
#21
Eerste-wereld-problemen: "ik laat me lekker niet vaccineren".
In de derde wereld wonen zeker miljarden mensen, die smeken om een prik, maar er geen geld voor hebben.
Las net
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:
"BioNTech boekt 10 miljard winst met coronavaccin"
Deze firma zou toch gedwongen moeten worden gratis corona-geneesmiddel voor een paar miljard van die winst
naar de armere gebieden te sturen; ook al voordat er daar weer een "coronavariant" opduikt.
Quote
#22
Ik vraag me ook met welk doel topicstarter dit topic begonnen is.
Medelijdende reacties van ‘O, wat zielig’ of bijvallende reacties ‘wat stom van Griekenland’?
Wat is je bedoeling met dit topic?
Quote
#23
Doel van topic is geen medelijden te hebben, maar wel na te denken waar overheden mee bezig zijn en onze vrijheden steeds meer beperken. En ja ook zo voor mij. Het makkelijkste is inderdaad om mee te werken met het lichte dwangsysteem. Ik pas! En ja ik houd enorm van Griekenland en geef er graag mijn geld uit. Veel mensen hebben zich ook laten vaccineren of laten besmetten om  een QR code te krijgen. Spijtig maar snap soms deze keuze wel!
Quote
#24
(09 April 2022, 12:03)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doel van topic is geen medelijden te hebben, maar wel na te denken waar overheden mee bezig zijn en onze vrijheden steeds meer beperken. En ja ook zo voor mij. Het makkelijkste is inderdaad om mee te werken met het lichte dwangsysteem. Ik pas! En ja ik houd enorm van Griekenland en geef er graag mijn geld uit. Veel mensen hebben zich ook laten vaccineren of laten besmetten om  een QR code te krijgen. Spijtig maar snap soms deze keuze wel!

De meeste mensen laten zich vaccineren omdat ze niet ziek willen worden ! Ooit bij stilgestaan ?
Quote
#25
(09 April 2022, 12:13)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste mensen laten zich vaccineren omdat ze niet ziek willen worden ! Ooit bij stilgestaan ?

Precies Kosta! En natuurlijk óók om anderen niet te besmetten. Maar voor sommigen is dat blijkbaar niet te begrijpen  Confused
In plaats daarvan zien ze alleen maar de beperkingen waaraan zij persoonlijk worden blootgesteld. Aan de voordelen voor henzelf én hun omgeving denken ze totaal niet.
Ik kan die denkwijze helaas niet volgen. Maar dat zal vast wel aan mij liggen  Rolleyes

Maar heeft deze topic nog wel iets met Griekenland te maken?
Ik verplaats het maar naar de 'off-topic'-rubriek voordat het weer een 'welles/nietes' cq 'voor/tegen vaccinatie' - discussie wordt.
Quote
#26
(09 April 2022, 12:03)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doel van topic is geen medelijden te hebben, maar wel na te denken waar overheden mee bezig zijn en onze vrijheden steeds meer beperken. En ja ook zo voor mij. Het makkelijkste is inderdaad om mee te werken met het lichte dwangsysteem. Ik pas! En ja ik houd enorm van Griekenland en geef er graag mijn geld uit. Veel mensen hebben zich ook laten vaccineren of laten besmetten om  een QR code te krijgen. Spijtig maar snap soms deze keuze wel!

Kun je je dan niet beter in een meer algemeen forum melden?

Overigens voel ik het totaal niet als’dwangsysteem’. Net wat Ger zegt: je doet het voor kwetsbare mensen en ook voor jezelf. Ik allereerst voor mijn omgeving, want zelf zit ik niet in een risicogroep.

En de volgende booster haal ik gewoon weer. Kleine moeite, groot plezier, zo’n prikkie.
Quote
#27
(09 April 2022, 13:15)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens voel ik het totaal niet als’dwangsysteem’. Net wat Ger zegt: je doet het voor kwetsbare mensen en ook voor jezelf. Ik allereerst voor mijn omgeving, want zelf zit ik niet in een risicogroep.

En de volgende booster haal ik gewoon weer. Kleine moeite, groot plezier, zo’n prikkie.
Helemaal me eens Vito, ik heb ondertussen al zoveel spuitjes met chemo in mijn lichaam gehad dat die 2 spuitjes en die booster aanvoelen als een dagje uit,  als het moet kan ik elk jaar een serie van die spuitjes hebben.
Moet er wel bij schrijven dat ik totaal geen bijverschijnselen van die corona spuiten heb wat bij sommigen vaak wel anders is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
(09 April 2022, 12:22)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2022, 12:13)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste mensen laten zich vaccineren omdat ze niet ziek willen worden ! Ooit bij stilgestaan ?

Precies Kosta! En natuurlijk óók om anderen niet te besmetten. Maar voor sommigen is dat blijkbaar niet te begrijpen  Confused
In plaats daarvan zien ze alleen maar de beperkingen waaraan zij persoonlijk worden blootgesteld. Aan de voordelen voor henzelf én hun omgeving denken ze totaal niet.
Ik kan die denkwijze echt niet volgen. Maar dat zal vast wel aan mij liggen  Rolleyes

Maar heeft deze topic nog wel iets met Griekenland te maken?
Ik verplaats het maar naar de 'off-topic'-rubriek voordat het weer een 'welles/nietes' cq 'voor/tegen vaccinatie' - discussie wordt.

Dit is een beladen thema, maar ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid juist handelt en bereid is om verregaande regels te volgen om onszelf en onze naasten te beschermen. Een kleine groep heeft voor zichzelf uitgemaakt dat zij dit anders betrachten, dat heeft spijtig tot gevolg dat zij beperkt kunnen reizen. 
Maar wat onbegrijpelijk is dat er soms een opbod ontstaat door bepaalde regeringen om de meest onlogische extra maatregelen op te leggen aan de reiziger die volledig geboosterd is. 

Dat riep wel even de bedenking op, waarom heb ik in hemelsnaam al die moeite gedaan om maar volledig in te zijn zodat ik gezond voor mezelf en anderen kan reizen. Ik heb er geen enkele moeite mee dat ik ieder ogenblik alsnog aan een sneltest kan onderworpen worden en alle maatregelingen moet volgen ook al heb ik alle prikken netjes gehad.

Dan nog een opmerking, ik heb het al meermaals aangehaald uit solidariteit met een oudere bevolking. Wie haalt het in hemelsnaam in zijn hoofd om enkel 60 plussers die het financieel moeilijk hebben een zware boete op te leggen met als reden, het is voor hun eigen welzijn. 
Alle reacties hierop liepen bovendien in de richting, Tja terecht, want de Grieken zijn stoere stijfkoppen, je moet hun eerst een boete geven. Jawel maar dit geld voor alle Grieken ongeacht hun leeftijd niet enkel voor de 60 plussers. dus behandel ze dan ook gelijkmatig (een 20-59 jarige ongevaccineerde is ook een potentiele superverspreider) 

Men had ook kunnen kiezen voor extra ondersteunende maatregelingen voor deze oudere bevolking het makkelijker te maken, men kies ervoor om onder grote media aandacht een boot te sturen om de enige bejaarde op een afgelegen eiland te vaccineren, de rest gaan we beboeten voor hun welzijn.  
Het argument dat hierboven terecht aangehaald word dat wij een maatschappelijke plicht hebben tegenover elkaar geld voor iedereen, ook de Jongere.
Behandel ze dan ook gelijk dan pas wordt het geloofwaardig. 
Mijn echtgenote die in de zorg werkt heeft gedurende de ganse Corona crisis elke nacht klaar gestaan op de patiënten te verzorgen zonder onderscheid van leeftijd. en jawel er zijn ook vele jonge ongevaccineerde verzorgd zonder onderscheid of boete. 
Ofwel leg je een vaccinatieplicht of boete op voor alle meerderjarige of wel laat je het. Iedereen gelijk voor de wet of de gezondheid.
Ik hoop dat als reizende openstaan voor iedereen gelijk te behandelen en te beoordelen ongeacht leeftijd, nationaliteit, etc.. anders kunnen we best in onze achtertuin blijven zitten.

Laat ons alvast met positieve vooruitzichten aan een nieuw seizoen beginnen, en hopelijk is dit verleden tijd.
Quote
#29
(09 April 2022, 12:03)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doel van topic is geen medelijden te hebben, maar wel na te denken waar overheden mee bezig zijn en onze vrijheden steeds meer beperken. En ja ook zo voor mij. Het makkelijkste is inderdaad om mee te werken met het lichte dwangsysteem. Ik pas! En ja ik houd enorm van Griekenland en geef er graag mijn geld uit. Veel mensen hebben zich ook laten vaccineren of laten besmetten om  een QR code te krijgen. Spijtig maar snap soms deze keuze wel!

"Na te denken waar overheden mee bezig zijn en onze vrijheden steeds meer beperken":
-> Tijdens de ergste periode van de corona crisis heb ik heel wat actua duidingsprogramma's gevolgd. Tijdens die gesprekken, waarin tal van experten (o.a. gerenommeerde medisch deskundigen) aan bod kwamen, werd het mij vrij duidelijk dat de adviezen - om maatregelen in te voeren - tot doel hadden om de zwaksten in onze samenleving te beschermen, maar niet om "onze vrijheden steeds meer te beperken". 
Integendeel zelfs, met de beperkende maatregelen (afstand houden, mondmasker, vaccinatie) konden we ons wat veiliger voelen om bijvoorbeeld in een winkel de nodige voeding aan te kopen, of om bijvoorbeeld onze job te kunnen verder zetten, of om basiscontact met onze oudste familieleden te kunnen vrijwaren. Dat was geen vrijheidsbeperking, maar een gezondheidsvrijwaring. Waarmee ik bedoel: met die maatregelen werd belet dat er nog méér doden zouden vallen, vooral bij de zwaksten in de samenleving.
En, eerlijk gezegd, de gezondheid van mijn vrouw en van mezelf was me meer waard dan àlle mogelijke en denkbare vrijheden te kunnen benutten. Ook wij zijn helaas (!) niet naar Griekenland kunnen/willen reizen, omdat we de risico's tot besmetting te hoog achtten. Soms moet een mens maar eens de eigen gezondheid, en de gezondheid van je naasten, hoger stellen dan vakantiepleziertjes. Heb ik Griekenland gemist? Ja, enorm. Eén van de Griekse vakanties die ik compleet in mekaar gepuzzeld had (een combinatie Athene-Syros-Mykonos-Tinos-Andros-Rafina) heb ik toen met veel spijt geannuleerd, met enkele niet-terugbetaalbare voorschotten tot gevolg. Dat was een zure pil, maar onze gezondheid was ons meer waard dan dat beetje geld. Geen beperking van onze vrijheid, maar wel een veilig stellen van onze gezondheid en die van anderen. 

"Dwangsysteem":
Althans in België werd niemand gedwongen om zich te laten vaccineren. Er was wel een groot verschil in vaccinatiegraad tussen Vlaanderen (hoogste vaccinatiepercentage), Brussel (laagste vaccinatiegraad) en Wallonië (gemiddelde vaccinatiegraad). Het merendeel van de maatregelen (behalve beperkte lokale verschillen) gold echter voor het hele land. 
Het overgrote deel van de bevolking ondervond de vaccinatie niet als een dwang. Integendeel, velen keken er naar uit om zo snel mogelijk gevaccineerd te geraken. Sommigen probeerden zelfs een prioriteit te bemachtigen; we hebben daar zelfs lelijke 'voorbeelden' van gezien. 
De vaccinatie werd beschouwd als een "poort naar de vrijheid". En dus helemaal niet als een dwangsysteem. Oké, we weten intussen wel dat de vaccinatie niet echt geleid heeft naar een 100 % rijk van de vrijheid, maar de druk op intensive care - én het hoge sterftecijfer - werd er mee ingedijkt.
NB: "Veel mensen hebben zich ook laten vaccineren of laten besmetten om  een QR code te krijgen." -> dat waren vooral een aantal jongeren die op die manier op café, naar fuiven of op vakantie wilden; maar procentueel echt een kleine minderheid op het totale bevolkingsaantal.

Probeer dus asjeblief deze keerzijde van de medaille te zien...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
Juist geformuleerd dit stemt tot nadenken, het ging om onze collectieve gezondheid, wij hebben er gelukkig niet voor gekozen om selectief leeftijds groepen te beboeten. Daarom hadden wij er geen enkel probleem meer om ons zonder aarzelen te laten vaccineren. Als onze regering hier had besloten mij als 60 plusser te beboeten en de jongere generatie te vrijwaren had ik als extreem onrechtvaardig ervaren. Voor de rest heb ik alle maatregelingen voluit ondersteund, het was voor ons algemeen welzijn.
Quote
#31
Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Lappen tekst nog steeds over Corona. De hele wereld staat in brand. Vanmiddag sprak ik met iemand, die zei de wijze woorden; “ik wil alleen nog met iemand een gesprek hebben en geen discussie”. Energie verspilling. Iedereen heeft een mening en wil zijn gelijk…. Aan voorbij lopen, echt.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#32
(09 April 2022, 20:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Lappen tekst nog steeds over Corona. De hele wereld staat in brand. Vanmiddag sprak ik met iemand, die zei de wijze woorden; “ik wil alleen nog met iemand een gesprek hebben en geen discussie”. Energie verspilling. Iedereen heeft een mening en wil zijn gelijk…. Aan voorbij lopen, echt.

Je hebt gelijk dat iedereen een mening heeft. Maar daarom wil nog niet iedereen zijn grote gelijk. Bovendien denk ik dat de meesten hier op dit forum een gesprek willen voeren, en geen discussie om het eigen gelijk te kunnen bekomen. Trouwens, dit is hier een forum, een kafeneion waar bezoekers met mekaar van mening willen wisselen. 
Zijn de ver uit mekaar gelegen welles-nietes discussies afgezaagd? Ja. Behoren die stilaan tot het verleden? Ja; gelukkig maar. Maar dat belet niet om er nog eens eventjes van gedachten over te wisselen. 

De oostgrens van Europa staat inderdaad in brand. Het ergste zijn de ontelbare slachtoffers. En om het in deze zelfde discussie te houden (waar weinig bij stil gestaan wordt): wat met Oekraïense vluchtelingen, die door omstandigheden niet gevaccineerd zijn, en nu door massale volksverhuizingen ook nog in de klauwen van het coronabeest terecht komen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#33
(09 April 2022, 20:57)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En om het in deze zelfde discussie te houden (waar weinig bij stil gestaan wordt): wat met Oekraïense vluchtelingen, die door omstandigheden niet gevaccineerd zijn, en nu door massale volksverhuizingen ook nog in de klauwen van het coronabeest terecht komen...

Oekraïne had al 1 van de laagste vaccinatiegraden in Europa, ook zonder deze bijzondere omstandigheden. Corona is nu echter wel het minste van hun zorgen.

Goedas schreef:Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Lappen tekst nog steeds over Corona. De hele wereld staat in brand. Vanmiddag sprak ik met iemand, die zei de wijze woorden; “ik wil alleen nog met iemand een gesprek hebben en geen discussie”. Energie verspilling. Iedereen heeft een mening en wil zijn gelijk…. Aan voorbij lopen, echt.

En waarom zou er over corona niks meer mogen gezegd of geschreven worden? Het is nog steeds een 'big issue' voor velen die naar Griekenland (of elders) willen reizen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Jullie hebben groot gelijk, je kunt schrijven en zeggen wat je wilt. Ik heb de keus om het niet allemaal te lezen…
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#35
(09 April 2022, 22:13)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jullie hebben groot gelijk, je kunt schrijven en zeggen wat je wilt. Ik heb de keus om het niet allemaal te lezen…

... inderdaad, maar dan heb je ook de keuze om er niet op te reageren.  Rolleyes

Hoe je het draait of keert, corona / covid19 blijkt nog een 'springlevend' thema te zijn. Het is immers nog helemaal niet weg.
Mir111 wist bovendien handig de knop in te drukken om een aantal reacties los te weken.
En, o ja, 'Mir' betekent 'vrede' in het Russisch Wink. Voor wat deze vertaling de recentste maand waard zou kunnen zijn...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#36
(09 April 2022, 20:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Lappen tekst nog steeds over Corona. De hele wereld staat in brand. Vanmiddag sprak ik met iemand, die zei de wijze woorden; “ik wil alleen nog met iemand een gesprek hebben en geen discussie”. Energie verspilling. Iedereen heeft een mening en wil zijn gelijk…. Aan voorbij lopen, echt.
Volledig akkoord met jou.
Ik ga ook jouw advies volgen en geen tijd en energie meer steken in discussies met mensen die voornamelijk zinnen schrijven in de ik-vorm en geen rekening houden met de medemens.
Quote
#37
Aan iedereen de vrije keuze om zich te laten vaccineren of niet. Daarom zijn we ook een democratie. Zelf werk ik in de zorg en heb 3x vaccinaties gehad, omdat ik mijn verantwoordelijkheid neem voor mijn medemensen. Doe je dat niet, is het als volwassene normaal je verantwoordelijkheid ook op te nemen en de gekende gevolgen daarvan. Als 1 van de gevolgen daarvan is dat je niet naar Griekenland kan gaan, is dat een eigen vrije keuze, dan leg je jezelf beperkingen op. Het is de overheid haar plicht om in geval van een pandemie te wijzen op de verantwoordelijkheden van elke burger. En dan staat het elke burger vrij om daarmee te doen wat hij wil of niet Wees blij dat er gratis vaccinaties zijn, dat is een voorrecht. En zoals ik met eigen ogen heb gezien en ervaren , vaccineren red mensenlevens
Quote
#38
Ik wou dit nog even kwijt, altijd dat gezever we kunnen niet op vakantie door corona, er zijn miljoenen mensen die gevaccineerd zijn, ze maar hebben net genoeg geld om te leven, zelfs een vakantie in NL zit er niet in en zeker niet een in Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
Zo is dat! Arthur. Vorige week met mijn kleinkinderen (uit Harlingen) met de metro de stad in geweest. Via de Dam naar de Waag, cola en bitterballen. Daarna naar het Rembrandthuis. Ze vonden het een topdag (wij ook) moet toegeven, in Griekenland hebben wij ook nooit een rotdag gehad.
Quote
#40
Hebben jullie het idee dat de landsgrenzen de verspreiding van het covid virus tegenhouden? Beperkt door eigen keuze wordt hier gezegd, onverantwoordelijk niet gevaccineerd te zijn naar medemens etc., een gevaar ben ik? Waar het mij omgaat is dat covid ook de grens over gaat en dus niets met gevaccineerd of ongevaccineerd te maken heeft. Alleen met de regels van nu kan ik niet naar Griekenland. Of ik nu als ongevaccineerde van A naar B in Nederland ga of van A in Nederland naar Y in Griekenland maakt toch eigenlijk niets uit? Of kan iemand dit uitleggen wat het verschil is? Want dit is eignlijk mijn grote vraag in dit opgestarte topic Niet jij deugd niet en ik wel!
Iedere dag zijn er nog veel coronadoden in Griekenland (volg de cijfers), ook gevaccineerden kunnen het virus weer terugbrengen? Moeten we de landsgrenzen niet helemaal dicht gooien? De overheden maken het voor iedereen lastig. Ik werk in de zorg(mag dit) en heb helaas veel gevaccineerden zien overlijden en ze zijn niet door mij besmet en de twee eerste vaccins waren niet voldoende voor hen. Hugo riep dat de booster nog wachten. Dus booster, booster booster je maar voor je vakantie. Allemaal je eigen keus.
Ik wens iedereen een fijne vakantie en allemaal gezond weer terug. De IC's hebben het nu nog druk in Griekenland (8 april 360 patienten)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)