Ik vertrek
#1
Zaterdag 16 april op npo 1 Peter en Jolanda gaan voor een luxe b&b in Griekenland 
{21 uur 25 ]
Quote
#2
Heeft iemand nog gekeken? Het was niet een heel sprankelende aflevering vond ik. Pittige prijs vragen ze ook per nacht.
Quote
#3
(16 April 2022, 23:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft iemand nog gekeken? Het was niet een heel sprankelende aflevering vond ik. Pittige prijs vragen ze ook per nacht.

Wij hebben gekeken. 
We hebben eigenlijk geen idee hoe dit nu moet gaan aflopen omdat de opnames gestopt zijn voordat het af was.
Vreemd dat je steeds weer avonturiers ziet welke nauwelijks kunnen communiceren met de aannemers en bevolking waardoor het onnodig lang duurt, veel fout gaat en veel geld verloren gaat.
Quote
#4
Toen ze aan kwamen zag alles er spick en span uit, klein beetje kalk in de water koppelingen, zelfs de gazon sproeiers deden het, daarna even de hoogte van de bak in het zwembad aanpassen ( waar de aannemer een hoop geld verdiend had en hun toch doorberekend als ze het niet meteen opgemerkt hadden) op het einde wat los latend behang, en dat was het.
Die gene die weer eens keken om 2 hollanders op hun bek te zien gaan, waar dan ook, kwamen gelukkig bedrogen uit.
Alleen de taal is in al die uitzendingen een struikelblok.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Ik kijk zelden naar dit programma maar nu weer een keer gekeken om wat Griekse cultuur op te kunnen snuiven. Helaas, ik vond er weinig diepgang in zitten. Vlak en onsamenhangend. Ik sluit mij dus een beetje aan bij de vorige sprekers. Er moet toch wel een producer/regisseur zijn die dat ook ziet. Wel leuk en hardwerkende mensen. Aan het einde zag het er redelijk uit maar ik weet totaal niet waar het was. Beetje jammer.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit is het geworden.
Quote
#7
Ik heb nog niet gekeken, zal voor vanavond of morgen zijn.
Tip: Voor wie wil weten hoe het met "vertrekkers" gaat, kan terecht op avrotros.nl/ik vertrek. Je gaat naar "Hoe gaat het met" en zo kan je zien hoe het met hen gaat.
Quote
#8
(17 April 2022, 10:18)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog niet gekeken, zal voor vanavond of morgen zijn.
Tip: Voor wie wil weten hoe het met "vertrekkers" gaat, kan terecht op avrotros.nl/ik vertrek. Je gaat naar "Hoe gaat het met" en zo kan je zien hoe het met hen gaat.
 Ziet er goed uit ,en op enkele kilometers van het buitenverblijf van  Willem en Maxima ,voor degene die dat leuk vinden Confused
Quote
#9
(17 April 2022, 10:11)brinkie49 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit is het geworden.

Ik zie dit soort programma's altijd graag. Sommigen hebben een droom én een portie lef en gaan er ook gewoon voor. Ik vind dat erg moedig en bewonderenswaardig.
Helaas loopt het niet altijd zo goed af, maar in dit geval mag het resultaat er absoluut wezen wat mij betreft. Schitterend hoor  Smile

(17 April 2022, 00:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die gene die weer eens keken om 2 hollanders op hun bek te zien gaan......
Ik kan me écht niet voorstellen dat mensen om die reden naar het programma kijken, dat moeten dan wel héél sneue types zijn  Blush
Je gunt iemand toch alleen maar succes bij het tot stand komen van hun dromen?
Quote
#10
(17 April 2022, 10:11)brinkie49 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit is het geworden.

Het ziet er zeker goed uit. Mooi hoor. Hebben ze toch maar voor elkaar gekregen. Petje af. Zouden ze ook moeten later zien bij 'Ik vertrek'. Helaas niet voor onze portemonnee.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#11
De uitzending gezien, helaas weinig beelden van de waarschijnlijk mooie omgeving. Respect voor degenen die deze accommodatie tot stand hebben gebracht met veel geduld, doorzettingsvermogen en, niet onbelangrijk, voldoende kapitaal. De website ziet er gelikt uit en geeft heel veel nuttige informatie. Ikzelf zal er nooit heen gaan, omdat ik toch liever het Griekenland heb met stofige straatjes, oude karaktervolle huizen, die ook wel krakkemikkig mogen zijn, taverna’s zonder mooi opdekte tafels, lokale pensionado’s die er minstens tien jaar ouder uitzien dan ze zijn, loslopende katten, dorstlessende frappé, koude retsina, kortom sfeer, sfeer en nog eens sfeer! En dat is wat ik mis in zo’n luxe B&B.
Quote
#12
(17 April 2022, 12:03)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De uitzending gezien, helaas weinig beelden van de waarschijnlijk mooie omgeving. Respect voor degenen die deze accommodatie tot stand hebben gebracht met veel geduld, doorzettingsvermogen en, niet onbelangrijk, voldoende kapitaal. De website ziet er gelikt uit en geeft heel veel nuttige informatie. Ikzelf zal er nooit heen gaan, omdat ik toch liever het Griekenland heb met stofige straatjes, oude karaktervolle huizen, die ook wel krakkemikkig mogen zijn, taverna’s zonder mooi opdekte tafels, lokale pensionado’s die er minstens tien jaar ouder uitzien dan ze zijn, loslopende katten, dorstlessende frappé, koude retsina, kortom sfeer, sfeer en nog eens sfeer! En dat is wat ik mis in zo’n luxe B&B.


Sluit mij helemaal bij Pieter aan!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#13
(17 April 2022, 12:03)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De uitzending gezien, helaas weinig beelden van de waarschijnlijk mooie omgeving. Respect voor degenen die deze accommodatie tot stand hebben gebracht met veel geduld, doorzettingsvermogen en, niet onbelangrijk, voldoende kapitaal. De website ziet er gelikt uit en geeft heel veel nuttige informatie. Ikzelf zal er nooit heen gaan, omdat ik toch liever het Griekenland heb met stofige straatjes, oude karaktervolle huizen, die ook wel krakkemikkig mogen zijn, taverna’s zonder mooi opdekte tafels, lokale pensionado’s die er minstens tien jaar ouder uitzien dan ze zijn, loslopende katten, dorstlessende frappé, koude retsina, kortom sfeer, sfeer en nog eens sfeer! En dat is wat ik mis in zo’n luxe B&B.
Het  is wel een mooie plek om de minder bekende Saronische eilandengroep te verkennen
Quote
#14
(17 April 2022, 11:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 April 2022, 10:11)brinkie49 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit is het geworden.

Ik zie dit soort programma's altijd graag. Sommigen hebben een droom én een portie lef en gaan er ook gewoon voor. Ik vind dat erg moedig en bewonderenswaardig.
Helaas loopt het niet altijd zo goed af, maar in dit geval mag het resultaat er absoluut wezen wat mij betreft. Schitterend hoor  Smile

(17 April 2022, 00:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die gene die weer eens keken om 2 hollanders op hun bek te zien gaan......
Ik kan me écht niet voorstellen dat mensen om die reden naar het programma kijken, dat moeten dan wel héél sneue types zijn  Blush
Je gunt iemand toch alleen maar succes bij het tot stand komen van hun dromen?
Vergis je niet Ger die heb je nog zat, vooral die naar de tokkie  zender sbs6, kijken met uitzendingen steenriijk/ straatarm, geen cent te makken en dergelijke, alles in scene gezet als leed vermaak.
Maar ging tenslotte over Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
(16 April 2022, 23:24)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vreemd dat je steeds weer avonturiers ziet welke nauwelijks kunnen communiceren met de aannemers en bevolking waardoor het onnodig lang duurt, veel fout gaat en veel geld verloren gaat.

Wij hebben ook gekeken.
We bewonderen zeker de moed en het 'lef' om hier in de lage landen alles achter te laten, en een nieuw leven op te bouwen in Griekenland. Die personen gooien een compleet totaalpakket om: hun familie achterlaten, hun job opzeggen, hun woning verlaten, noem maar op... om dan een hoop nieuwe uitdagingen aan te gaan. Petje af!

Anderzijds staan we ook dikwijls verbaasd over het gebrek aan taalkennis. Dat die personen het moeilijk hebben met de Griekse taal, snappen we volledig. Maar we merkten ook dat ze het heel moeilijk hadden om zich uit te drukken in het Engels en het Duits, toen ze probeerden te communiceren met de Albanese bouwvakker en diens dochter. 
Indien je dergelijk 'avontuur' aangaat, dan bereid je je toch wat voor? Bijvoorbeeld met een - zelfs eenvoudige - lijst aan desbetreffende woordenschat? Of nog maar vlak voor die bouwvakker aankomt: een lijstje opstellen met woorden/begrippen die hoogstwaarschijnlijk van toepassing zullen komen tijdens het gesprek? In het geval van deze situatie: als je instructies wil geven over een aan te leggen zwembad en terras, dan noteer je best toch eerst wat woordjes in het Engels/Duits? 

Dat gebrek aan een behoorlijke taalkennis merk je trouwens regelmatig tijdens afleveringen van "Ik vertrek" waarbij de deelnemers naar een nieuw stekje verhuizen in Frankrijk. Een basiskennis Frans lijkt me dan toch niet zoooo extreem moeilijk? 
Uiteindelijk zal de voertaal van jouw nieuw land immers een groot deel uitmaken van je toekomst...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#16
Ze hebben het toch maar gered en wat moois neergezet. Petje af…
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#17
(17 April 2022, 15:16)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 April 2022, 23:24)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vreemd dat je steeds weer avonturiers ziet welke nauwelijks kunnen communiceren met de aannemers en bevolking waardoor het onnodig lang duurt, veel fout gaat en veel geld verloren gaat.

Wij hebben ook gekeken.
We bewonderen zeker de moed en het 'lef' om hier in de lage landen alles achter te laten, en een nieuw leven op te bouwen in Griekenland. Die personen gooien een compleet totaalpakket om: hun familie achterlaten, hun job opzeggen, hun woning verlaten, noem maar op... om dan een hoop nieuwe uitdagingen aan te gaan. Petje af!

Anderzijds staan we ook dikwijls verbaasd over het gebrek aan taalkennis. Dat die personen het moeilijk hebben met de Griekse taal, snappen we volledig. Maar we merkten ook dat ze het heel moeilijk hadden om zich uit te drukken in het Engels en het Duits, toen ze probeerden te communiceren met de Albanese bouwvakker en diens dochter. 
Indien je dergelijk 'avontuur' aangaat, dan bereid je je toch wat voor? Bijvoorbeeld met een - zelfs eenvoudige - lijst aan desbetreffende woordenschat? Of nog maar vlak voor die bouwvakker aankomt: een lijstje opstellen met woorden/begrippen die hoogstwaarschijnlijk van toepassing zullen komen tijdens het gesprek? In het geval van deze situatie: als je instructies wil geven over een aan te leggen zwembad en terras, dan noteer je best toch eerst wat woordjes in het Engels/Duits? 

Dat gebrek aan een behoorlijke taalkennis merk je trouwens regelmatig tijdens afleveringen van "Ik vertrek" waarbij de deelnemers naar een nieuw stekje verhuizen in Frankrijk. Een basiskennis Frans lijkt me dan toch niet zoooo extreem moeilijk? 
Uiteindelijk zal de voertaal van jouw nieuw land immers een groot deel uitmaken van je toekomst...

Ben ik volledig eens met @vlagreco.
Het minste dat je verwacht bij dergelijke avonturen is toch op zijn minst een beetje voorbereiding in alles.
Wat het programma zelf betreft, het is niet mijn ding en dergelijke programma's zeggen me ook niks. Ik bekijk die ook niet.

Ondertussen heb ik wel eens bekeken waar die B&B precies gelegen is. Het is absoluut een zaak waar ik niet naar zoek als ik op zoek ben naar accommodaties in Griekenland. Niet enkel omwille van de prijs, de uitbaters maar ook de lokalisatie. In feite trekt geen enkele van de 3 voornoemde zaken mij aan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Bij deze de voorwaarden om mee te mogen doen met "Ik vertrek"
Bron = het Algemeen Dagblad.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#19
(17 April 2022, 15:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ze hebben het toch maar gered en wat moois neergezet. Petje af…

Het is ook nog eens een zeer mooie streek met historische bezienswaardigheden prachtige stranden en
een goede verbinding met de saronische eilanden ,waar je voornamelijk Grieken  van Athene en Griekse
migranten tegen komt ,tenminste dat was op Agistri enEgina zo toen wij daar waren
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vertrek Beems 16 10.872 06 July 2013, 12:31
Laatste bericht: Beems
Question Gezocht: emigranten voor een nieuw seizoen Ik Vertrek IkVertrek 3 3.211 28 September 2012, 11:46
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)