Bourdéto
#1
Zo, de eerste voorbereidingen voor het paasmenu zitten er weer op voor vandaag, dus tijd om weer een mooi gerecht te delen!
Het was gisteren niet alleen vrijdag, maar ook Goede Vrijdag, dus de keuze voor een visgerecht is dan snel gemaakt!
Op Corfu is Bourdéto een gerecht wat in veel visrestaurants op de kaart staat. Toen wij er waren kon het echter niet bereid worden zoals het bedoeld was, onverkoopbare vis met een pittige saus en citroensap toch zodanig te bereiden dat het goed te eten was. Waarom? Omdat de schorpioenvis "niet in het seizoen" was. De uitbater van het restaurant waar we driekwart van onze maaltijden hebben genuttigd zei alleen Bourdéto te maken als hij schorpioenvis kon krijgen. Hij hield met zijn meeste gerechten vast aan de aloude bereidingen. En daarin geef ik hem groot gelijk! Alhoewel hij ook aangaf dat de mensen liever dit gerecht met een visfilet aten van een niet zo exotische vis.  Big Grin Die variant kon je dan ook overal volop krijgen.
Aangezien ik hier ook geen schorpioenvis kon krijgen (mijn vrouw blij  Wink ) bereid ik hem met mooie kabeljauwfilets.
Ik noem deze variant ook wel mijn "luie kok visstoofpotje". want het is super makkelijk te bereiden maar het smaakt hemels!
In het recept geef ik aan om 1/2 tl peper/chilivlokken te gebruiken, ikzelf gebruik een hele tl. Maar toen moest ik gisteravond weer corrigeren omdat mijn tante niet zo tegen spicy gerechten kan.  Smile
Wij eten dit gewoon met lekker vers (af)gebakken brood, om de heerlijke saus mee op te soppen!

Voor iedereen alvast Kaló Páscha en kali Orexi!





Prei, knoflook, tomaat, specerijen heerlijk samen in de pan:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alle ingrediënten in de pan, jummie!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Oh ja, en het is morgen Pasen, dus de eitjes zijn ook weer met originele Griekse paaseierenverf gekleurd!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Bedankt Johan. Ziet er heerlijk uit. Ga het zeker maken. Mooi met de foto’s erbij.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)