ASTRA 3B (23.5E) ontvangst Vlaanderen
#1
@Ger, ik woon wel niet in Griekenland maar ik had toch graag iets gevraagd over die HD-zenders.

Wij hebben TV Vlaanderen en we hebben een HD-ontvanger maar toch hebben we GEEN HD-zenders.
Moeten we hiervoor iets speciaal instellen?
Quote
#2
(30 December 2010, 14:55)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger, ik woon wel niet in Griekenland maar ik had toch graag iets gevraagd over die HD-zenders.

Wij hebben TV Vlaanderen en we hebben een HD-ontvanger maar toch hebben we GEEN HD-zenders.
Moeten we hiervoor iets speciaal instellen?

Hallo Prosoudi,

Ik heb een jaar TV Vlaanderen gehad , en wat ik mij nog herinner is dat de HD zenders op een andere Astra zitten dan de gewone zenders, weet alleen zo direct niet uit het hoofd op welke.

Ben het nog even gaan opzoeken, de gewone zenders zitten op Astra 19.2° oost en de HD zenders op Astra 23.5° oost, ik weet nu niet of je voor de HD zenders moet bijbetalen.
Choreftis.

Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#3
@Choreftis, we hebben TV Vlaanderen + , het meest uitgebreide pakket maar we kunnen geen HD zenders ontvangen, waar ze volgens TVV wel beschikbaar zijn. Aan de ontvanger kan het ook niet liggen want het is een Homecast HD-ontvanger. We hebben op de schotels Astra 1 - Astra 3 en HellasSat.
We moeten wel bij TV Vlaanderen blijven want Belgacom of Telenet TV is hier niet (we wonen nogal afgelegen).
Quote
#4
NB: Ik heb even een aparte topic van dit onderwerp gemaakt om te voorkomen dat de originele draad (ontvangst Griekenland) ondersneeuwt.

Prasoudi, wat is precies het probleem?
Is het technisch? Je krijgt dan dus geen signaalsterkte op die bewuste HD-transponders.
Of is het een abonnementskwestie? Je hebt wel signaal maar het beeld en geluid zijn versleuteld.

Mocht het optie 1 zijn zorg er dan voor dan onderstaande transponders in je transponderlijst staan en doe een scan. De receiver zou ze nu moeten vinden.

VTM-HD: 11856V / 27500
Eén-HD /Canvas/Ketnet-HD: 12187H /27500

Mocht je ook de Nederlandse HD-zenders in je pakket hebben:
Nederland 1HD: 11856V / 27500
Nederland 2HD: 11739V / 27500
Nederland 3HD: 12129V / 27500

Ger


Quote
#5
We hebben helemaal niets van die HD - zenders, geen beeld, geen klank, ik zou zelfs niet weten waar die zenders staan.
Ik ga morgen eens proberen met de gegevens die je opgeeft.
@ Ger, sorry dat ik in het foute topic postte.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV Vlaanderen prasoudi 9 13.646 08 June 2011, 09:31
Laatste bericht: Ger
Photo satelliet ontvangst Wick 6 10.821 15 March 2011, 19:36
Laatste bericht: Ger
  TV-Vlaanderen momenteel FTA Ger 2 8.455 30 June 2009, 21:22
Laatste bericht: Ger
  Bezoek SES Astra in Betzdorf (L) Ger 3 10.515 21 May 2009, 22:58
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)