Grieksegids nieuws     
Muziek op Sat
#1
Beste mensen,

Is er iemand die er weet van heeft of er ooit of wanneer nog eens Griekse muziek op ERT, SKAï, MEGA of...... op zaterdagavond te vinden is?

Met dank bij voorbaat,

Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#2
Als je op het gewaardeerde lid vlagreco zoekt, heb je heel veel informatie.
Succes
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#3
Ok bedankt, ik ben aan het proberen want in mijn VU zit Hellas sat niet in en vind nergens hoe een sateliet aan te maken.

Grts,
JP
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#4
(23 April 2022, 16:16)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok bedankt, ik ben aan het proberen want in mijn VU zit Hellas sat niet in en vind nergens hoe een sateliet aan te maken.

Grts,
JP

Jp, heb je al eens gekeken op 3 oost (Eutelsat 3)?
Kijk ook eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar t.a.v. waar de leukste muziekprogramma's zitten moet ik het antwoord schuldig blijven.
Misschien dat Vlagreco daar meer over kan vertellen?
Quote
#5
Op Skaï HD is het op zaterdagavond meestal Στην Υγειά μας ρε Παιδιά. Begint om 21:00h Griekse tijd.
Bij ERT 1 is er op woensdagavond vanaf 22:00h altijd de Muziekdoos, Μουσικό Κουτί.
Hier geen SAT meer op Kreta want we kijken nu alles via DVB-T.
Quote
#6
In aanvulling op wat de andere forumleden hier reeds als antwoord gaven:

Voor 'gewone' radio muziek kan je je keuze maken tussen de vele radiozenders op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In dat lijstje kies ik meestal voor Arion radio, waar ik verder klik naar Laiko muziek:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar je kan uiteraard ook kiezen voor jouw favoriete muziekstijl op die of andere radiozenders.

Als je eigen agenda niet overeen komt met de zendtijd van een muziekprogramma op een tv-zender zoals bijvoorbeeld SKAï, dan kan je het jezelf makkelijk maken door gericht te zoeken (volgens jouw voorkeur muziekstijl of zanger(es)) op YouTube. Daar maak ik dikwijls gebruik van, met het voordeel dat ik die video's kan bekijken/beluisteren op een moment die mij het best past, of als ik er in de mood voor ben. In uitgesteld relais dus.
In de zoekopdracht kan je ook een welbepaald muziekprogramma ingeven zoals bijvoorbeeld "στην υγεια μας" (Stin Ygeia Mas), en dan kan je je keuze maken uit zowat een honderdtal afleveringen.
Tijdens de twee corona jaren ook de wat speciale afleveringen "σπιτι με το μεγκα" (Spiti Me To mega) met dikwijls wat ingetogen muziek, maar wel meestal met heel bekende zangers/zangeressen, zoals bijvoorbeeld Giorgos Dalaras
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of bijvoorbeeld ook Glykeria
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eveneens via YouTube kan je mooie video's zien van muziekprogramma's op MEGA tv, die telkens toegewijd werden aan een bepaalde componist of zanger, zoals bijvoorbeeld Apostolos Kaldaras in:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Na het jarenlang zaterdagavondprogramma Stin Ygeia Mas was het de beurt aan "Στα τραγούδια λέμε ΝΑΙ". Hier bijvoorbeeld een aflevering ter ere van Mikis Theodorakis, en waar Peggy Zina 3 liedjes op een prachtige manier brengt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De laatste aflevering van dit muziekprogramma dateert al van 10/07/2021:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Raar, maar sommige muziekprogramma's zijn blijkbaar geen ultra lang leven meer beschoren, zoals bij Stin Ygeia Mas wel het geval was.
De laatste maanden kijk ik dikwijls naar een, weeral nieuw, muziekprogramma: "Η αυλή των χρωμάτων" dat op ERT2 uitgezonden wordt. Meestal fungeert de bekende bouzoukispeler Christos Nikolopoulos als mede-presentator in dit programma, maar begeleidt hij de zang ook dikwijls met zijn bouzouki. De aflevering van dit weekend:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit allemaal als voorbeeld wat er allemaal aan muziekvideo's te vinden is op YouTube. Je kan uiteraard in de zoekopdracht ook een zanger(es) naar jouw eigen smaak ingeven.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Ok bedankt allemaal, radio is geen probleem ik luister veelal naar Radio Laïkos via receiver met wifiverbinding.

Maar zoals je zelf aanhaalt, vroeger was er de zaterdag avond een keuze van muziekprogramma's en ineens was dat allemaal weggevallen, alleen op RIK nog, maar dat begin ik minder en minder te vinden.

Alhoewel er afgelopen zaterdag wel het één en het ander te bekijken viel, misschien met Pasen? 

Grts,
Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)