Discussies: 2
Waarderingen:
5
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

We zitten nu op Eindhoven airport
We hebben nog niet een mondkapje gezien
We zijn benieuwd zo direct aan boord .
Discussies: 39
Waarderingen:
24
Ik woon in: op Kreta
Ik ben momenteel in:

15 May 2022, 18:33
(Dit bericht is bewerkt op: 15 May 2022, 19:13 door El Greco.)
Bedienden bij overheidsinstanties en/of banken dragen hier (Kreta) nog een mondkapje. (en in supermarkten uiteraard ook)
Discussies: 5
Waarderingen:
12
Ik woon in: Randstad / Apokoronas
Ik ben momenteel in:

In de winkels bij ons in het dorp draagt het personeel geen mondkapjes. Of soms wel, maar dan onder de kin of bungelend aan een oor. In grote supermarkten zoals de Lidl in de stad worden ze wel gedragen, ook door de klanten.
Discussies: 36
Waarderingen:
3
Ik woon in: Nederlands eiland
Ik ben momenteel in:

Goedemorgen allemaal
Zondag terug gekomen van Kreta.
Vlogen met Sky express en daar werd door het personeel erg strikt op het dragen van masker toegezien.
Op de luchthaven en in de winkels totaal niet, een eigenaar zei , ja het is nog wel verplicht maar niemand houdt zich eraan.
Alleen in de winkel van Knossos, daar werd iedereen er op aangesproken.
Over het algemeen droegen overal het personeel WEL kapjes, en de excursies van scholen, alle kinderen.
Ook een voordeel is, misschien door de drukte en om lange wachttijden bij security te voorkomen, dat de handbagage GRATIS als ruimbagage mee mocht .
In iedergeval genoten van de OOST kant van het eiland, was ik nog nooit geweest.
Discussies: 42
Waarderingen:
28
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Volgens Bruno:
Per 1 juni 2022 zijn mondkapjes alleen nog verplicht in ziekenhuizen en openbaar vervoer.
Fijne dag,
Dick
Discussies: 98
Waarderingen:
25
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Wat een gezeur en vliegenvangerij. De regels zijn duidelijk, de handhaving laat te wensen over. Maar nog steeds geld mondmaskers binnen en op drukke plaatsen .1 juni wijzigt dat wellicht.
Discussies: 57
Waarderingen:
38
Ik woon in: Kos
Ik ben momenteel in:

Het is aangekondigd in de kranten dat per 1 juni die regel komt te vervallen. Maar dat komt dan niet gelijk op travel.gov. Wellicht eind mei.