Vakantie 2022.
#41
Wij vertrekken 3 juni vanuit Nederland, nemen Ferry vanuit Italië en gaan naar huis in Kanalaki, begin november aanvaarden we de terugreis.....
Quote
#42
Ik weet niet of het leuk is op Syros in de winter.
Ik ben er nooit in die tijd geweest.
Sowieso moet je wel in Ermoupolis dan verblijven, want de rest van de dorpjes zijn bijna uitgestorven.
Maar Ermoupolis is wel het middelpunt, met o.a. het ziekenhuis, de vele winkels en de haven.
Mijn man is weleens in oktober geweest en vond het saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Je hebt op FB en Instagram wel groepen over Syros, daar zou je eens kunnen rondkijken.

BTW:
Op Galissas heb je 2 goede Griekse restaurant, direct naast Hotel Benois. Mocht je op Galissas willen eten.
Soms treden er weleens (onbekende) Griekse muzikanten/zangers op...
Quote
#43
(13 May 2022, 21:19)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Galissas heeft een heerlijk strand, met de bus kan je naar Kini (prachtige baai) met een heel goed Grieks restaurant aan het strand. Maar ook naar de andere kustplaatsen zoals Finika, MegaGelos en Vari.

@Esther: enkele foto's van Kini.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zicht op Ermoupoli bij aankomst met de ferry


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ondertussen verblijven we al een 3-tal dagen in Kini. Veel toeristen zijn hier echt nog niet te zien. Al zijn er wel 5 studio's bezet in de acco waar we verblijven (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). Maar zowat alle taverna's aan het strand zijn open. Heerlijk lunchen dus op het strand. Het weer is de afgelopen dagen schitterend maar volgens de voorspellingen wordt het iets minder met regen en veel wind op donderdag en droog maar met een strakke (7Bf) Noordenwind op vrijdag. Het zou wel eens een ruig tochtje met de ferry Artemis kunnen worden als we vrijdag naar Paros trekken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
Ziet er mooi uit, vooral Ermoupolis. Ik heb erg veel zin in m'n 'eilandhop vakantie' deze zomer. Terug naar bekende eilanden en nieuwe eilanden ontdekken.
Quote
#45
Herkenbare foto's Patrick.
Ik hoop dat de wind mee gaat vallen op de ferry.

Wij gaan 5 juni naar Zakynthos met 7 vrienden.
En ik hoop ergens nog in september een weekje naar de zon te kunnen.
Quote
#46
Last minutes bij Ross -Hollidays
27 mei Vathi Ithaki 299 euro
27 mei Sami en Poros kefalonia  299 euro 
27 mei Kamisiana West -Kreta 299 euro 
 de aanbiedingen zijn voor 8 dagen 
voor de snelle beslissers Rolleyes
Quote
#47
(17 May 2022, 22:19)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Herkenbare foto's Patrick.
Ik hoop dat de wind mee gaat vallen op de ferry.

Dat viel best tegen. Gelukkig was het een rugwind waardoor de ferry niet tegen de golven in diende te gaan.

Ondertussen al een aantal dagen op Paros en vandaag een dagje naar Antiparos geweest. Makkelijk toch, 7 minuten met de ferry vanuit Pounta en de prijs voor een ticket is 1,20€.

Nog 3 dagen voor we terugvliegen naar huis en kunnen aftellen naar 3 september als we vertrekken voor een trip naar Leros, Lipsi en Agathonissi, gevolgd door meerdere (3-4) weken Samos.

Vertrek uit Syros
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alyki, Paros afgelopen vrijdagavond

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Mooie lucht !!
Quote
#49
(23 May 2022, 15:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Last minutes bij Ross -Hollidays
27 mei Vathi Ithaki 299 euro
27 mei Sami en Poros kefalonia  299 euro 
27 mei Kamisiana West -Kreta 299 euro 
 de aanbiedingen zijn voor 8 dagen 
voor de snelle beslissers Rolleyes

Eilandhoppen Bij Ross hollidays  Ithaki -Kefalonia 15 dagen  vanaf 529 euro pp
Quote
#50
Ik heb toch maar voor de zekerheid mijn vlucht met KLM van Schiphol naar Athene op 15 juli gewijzigd. Ik zou 2 uur overstaptijd hebben voor mijn vlucht naar Astypaleia en nu met die drukte en chaos op Schiphol wil ik niet zitten te stressen bij vertraging. Ik vlieg nu de avond ervoor om 21.30 uur met aankomst in Athene om 1.30 's nachts. Ben ik in ieder geval op tijd voor de vlucht om 14.45 uur naar Astypaleia. Tongue Wink
Quote
#51
Weet iemand die met de Blue Star Naxos heeft gereisd, op welke dekken de Airplane Seat Lounges zich bevinden? Er zijn er vijf, maar ik kan geen goede plattegrond van het schip vinden waar duidelijk op te zien is op welk dek welke Air Seat lounge is. Ik zou graag op het hoogste dek zitten waar airseats zijn.
Ik vind het relaxter om op een Air Seat te zitten tijdens een 6 uur durende tocht van Astypaleia naar Paros.
Quote
#52
(07 June 2022, 11:41)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand die met de Blue Star Naxos heeft gereisd, op welke dekken de Airplane Seat Lounges zich bevinden? Er zijn er vijf, maar ik kan geen goede plattegrond van het schip vinden waar duidelijk op te zien is op welk dek welke Air Seat lounge is. Ik zou graag op het hoogste dek zitten waar airseats zijn.
Ik vind het relaxter om op een Air Seat te zitten tijdens een 6 uur durende tocht van Astypaleia naar Paros.

Esther, hopelijk ben je hier iets mee: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Volgens wat ik op het plannetje/foto in dat artikel zie, bevinden de Air Seats zich op dek 6 en 7.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#53
Esther, de airseat lounges zijn verdeeld over 2 dekken, Dek 6 en Dek 7. In deze video (op 1m12) zie je de lay-out van beide dekken en waar de airseat lounges zijn.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&t=72s
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#54
Dank voor jullie reactie.
Dat zijn inderdaad duidelijke plattegronden. Alleen vraag ik mij af of Air Seat Lounge 4 en 5 dan op dek 7 zijn? Er staan nl. geen nummers bij.
Quote
#55
Volgens mij zijn 4 en 5 inderdaad op dek 7.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#56
(04 May 2022, 12:56)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 May 2022, 12:13)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@metaxa # 15
Dan wordt het nog drukker op Schiphol (grapje) mooie aanbieding Metaxa.
Gelukkig zijn de meeste vluchten van Ross /Transavia heel vroeg ,en niet in het weekend ,ende mei vakantie     is ook voorbij dan Rolleyes
Ross aanbieding DINSDAG 14 juni
Huize Takos KalaNera Pilion
8dagen 249 euro
15 dagen 299 euro  
22 dagen 399 euro
Quote
#57
Zo was het ongeveer toen we op 9 mei van Amorgos naar Donoussa gingen met de Skopelitis. De video is van een week eerder, 30 april:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Enkele foto's die ik nam tijdens die trip. We waren slechts met enkelen die nog op het buitendek zaten Big Grin 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#58
Wegens familiale omstandigheden konden we slechts een weekje weg. Dus hebben we vrij laat (zowat anderhalve week voor afreis) bekeken of we een relatief goedkope vlucht naar een Griekse bestemming te pakken konden krijgen... en we kwamen uit op TuiFly naar Corfu. Bovendien zagen we het niet zitten om vooraf veel tijd te spenderen aan het in mekaar puzzelen van combinaties van bestemmingen of island hopping voor zo 'n kort aantal dagen.
Dus eventjes de gemakkelijke toerist uithangen, zonder al te veel gedoe.

Ondanks de tijdsdruk en de 'last minute' kozen we niet voor een pakketreis. Liever enkel een vlucht, zelf een transfer regelen, en zelf accommodatie zoeken. Waar ik van schrok, was de hoge bezettingsgraad in de verblijfsmogelijkheden. Enerzijds wilden we niet in de "skylos" gelogeerd zitten (in het Spaans "el perro"), anderzijds ook niet in een afgelegen "hol van Pluto" waar niks te zien of te beleven valt.
Ik vond iets treffelijks: 4 dagen in Gouvia, en vervolgens 3 dagen in Dassia.

Het werd geen typisch Oríste-Griekse vakantie, alhoewel ik dat wel gewild zou hebben, maar we hebben er toch heerlijk van genoten. Kort maar goed. Onder andere door typisch Grieks ogende restaurantjes uit te zoeken, en af te wisselen met alle heerlijke smaken van stifado, youvetsi, soutzoukakia, tiropita, souvlaki, keftedakia, enzovoort.

Bovendien hebben we super geluk gehad dat we gisteren, net één dag voor de grote staking op Zaventem, onze terugvlucht hadden. We hebben in het verleden al dikwijls de pechkaart getrokken, op zowel Belgische als Griekse luchthavens, maar ditmaal was het geluk aan onze kant.

Enkele zaken die ik - ondanks de zeer goede mini-vakantie - graag met jullie deel:
- Zowel op de luchthavens, als tijdens de vlucht zelf: niemand van de passagiers droeg nog een mondmasker. Nochtans stond op de website van TuiFly dat een mondmasker sterk aanbevolen is. Wij waren eigenlijk van plan om tijdens de vlucht een mondmasker op te zetten, maar we zouden echt de enigen geweest zijn. Dus wilden we onszelf niet te kijk zetten, en hebben we het mondmasker dan ook maar in onze zak gestoken.
- In de lange winkel- en restaurantstraat van Gouvia was het, buiten onze verwachting, relatief kalm. Ondanks dat alle accommodatie bezet bleken. Aten sommige vakantiegangers simpelweg een snack op hun kamer, of wat?
- Gouvia gaf een tamelijk onverzorgde, zelfs ietwat vuile indruk. Her en der lang onkruid, afgebrokkelde stoepen, onaantrekkelijk strand, rommelige winkels,... Op het strand stonden, verspreid, 4 stapels strandzetels die privé uitgebaat worden maar slechts 1 van die 4 in gebruik. Wie 's morgens niet snel genoeg een strandzetel van die ene stapel kon bemachtigen (te betalen aan een privé persoon), kon zijn handdoek op de keien of op gras leggen... met risico op bezoek van grote mieren. Er is één strandbar die zowat non stop loeiharde beat muziek draait. Een strandlocatie echt onwaardig.
- Ook nog in Gouvia had ik een kort dispuut met een uitbater van een ijsjeszaak. Na ons een ijshoorntje gevraagd te hebben, moest ik 3 euro op mijn briefje van 10 terugkrijgen. Die vent liep naar achter, liet ons even wachten, en kwam terug met een handvol kleingeld. Hij pletste al dat kleingeld in mijn hand, met grotendeels koperen muntjes van 5, 2 en 1 cent. Alles door elkaar, zodat ik het niet kon natellen, want intussen was mijn ijsje aan het smelten. Ik maakte eventjes misbaar, maar toen begon die vent luid te roepen en met zijn handen te zwaaien dat ik mocht ophoepelen.
- Nog iets wat mij opviel: steeds wisselende tarieven in buskaartjes. We verplaatsten ons met de bus telkens in eenzelfde A-zone (ik had een en ander opgezocht op de site van KTEL Kerkyra) maar we betaalden een keertje 1,50 euro per rit/persoon, de volgende keer 2,60 euro, de laatste keer... 1,10 euro voor 'krak' dezelfde rit. Mijn verstand was hier te kort voor.

Let wel: we hebben een prachtige vakantie gehad, en ons de kleine minpuntjes echt niet aangetrokken. Maar we voelden wel een beetje verschil in het Griekenland dat we vanouds kennen. Of misschien ligt het gewoon aan de regio waar we waren? Of misschien heeft corona er toch ingehakt? Soit, wij kijken al uit naar een volgende Griekenlandreis.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)