Vakantie 2022.
Wij vertrekken 3 juni vanuit Nederland, nemen Ferry vanuit Italië en gaan naar huis in Kanalaki, begin november aanvaarden we de terugreis.....
Ik weet niet of het leuk is op Syros in de winter.
Ik ben er nooit in die tijd geweest.
Sowieso moet je wel in Ermoupolis dan verblijven, want de rest van de dorpjes zijn bijna uitgestorven.
Maar Ermoupolis is wel het middelpunt, met o.a. het ziekenhuis, de vele winkels en de haven.
Mijn man is weleens in oktober geweest en vond het saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Je hebt op FB en Instagram wel groepen over Syros, daar zou je eens kunnen rondkijken.

BTW:
Op Galissas heb je 2 goede Griekse restaurant, direct naast Hotel Benois. Mocht je op Galissas willen eten.
Soms treden er weleens (onbekende) Griekse muzikanten/zangers op...
(13 May 2022, 21:19)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Galissas heeft een heerlijk strand, met de bus kan je naar Kini (prachtige baai) met een heel goed Grieks restaurant aan het strand. Maar ook naar de andere kustplaatsen zoals Finika, MegaGelos en Vari.

@Esther: enkele foto's van Kini.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Zicht op Ermoupoli bij aankomst met de ferry

Ondertussen verblijven we al een 3-tal dagen in Kini. Veel toeristen zijn hier echt nog niet te zien. Al zijn er wel 5 studio's bezet in de acco waar we verblijven (

). Maar zowat alle taverna's aan het strand zijn open. Heerlijk lunchen dus op het strand. Het weer is de afgelopen dagen schitterend maar volgens de voorspellingen wordt het iets minder met regen en veel wind op donderdag en droog maar met een strakke (7Bf) Noordenwind op vrijdag. Het zou wel eens een ruig tochtje met de ferry Artemis kunnen worden als we vrijdag naar Paros trekken.
Patrick's signatuur

Ziet er mooi uit, vooral Ermoupolis. Ik heb erg veel zin in m'n 'eilandhop vakantie' deze zomer. Terug naar bekende eilanden en nieuwe eilanden ontdekken.
Herkenbare foto's Patrick.
Ik hoop dat de wind mee gaat vallen op de ferry.

Wij gaan 5 juni naar Zakynthos met 7 vrienden.
En ik hoop ergens nog in september een weekje naar de zon te kunnen.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)