Dierenbeulen, de ezel van Kythira (o.a.)
#1
Afschuwelijk. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Zie hieronder een Google-vertaling van een bericht

op Adellin (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Hij stond in een veld in Kythira, wie weet wanneer, met minimaal voedsel en water. De riem van het halster was diep in zijn snuit doorgedrongen, het was één geworden met zijn vlees. De pijn was ondraaglijk. Gemeenschappelijk lijden voor zijn soort, de ezels. Een eilandbewoner besloot het incident te melden. De eigenaar werd gearresteerd als onderdeel van de spontane procedure en werd vrijgelaten op bevel van de openbare aanklager. Het dier werd niet in beslag genomen en de ezel "verdween" van waar hij was. De vrouw die de klacht heeft ingediend, kan er niet zeker van zijn dat het goed met haar gaat en kan ook niet voor zijn wond zorgen.

In een dierenkliniek in Keratsini is een kat blij. Vrijwillige reddingswerkers haalden hem uit een waterleiding. Hij was verlamd, neergeschoten met een luchtbuks. Een veelgebruikte manier om te oefenen met schieten voor sommige pestkoppen is om zwerfdieren te markeren.

En in Ilia, op het politiebureau waar een burger, een ooggetuige, zich haastte om te melden dat een boer negen puppy's verpulverde met een grasmaaier, probeerden politieagenten te voorkomen dat hij een rechtszaak aanspande "omdat hij erbij betrokken zou raken".

Dit alles is een oogst van de laatste dagen van het front van dierenmishandeling. Samen natuurlijk met de kick naar het kitten van Evia, wat de aanleiding werd voor de tussenkomst van de minister van Burgerbescherming Takis Theodorikakos. Had hij zijn tussenkomst nodig? Waarom koos hij voor dit specifieke incident? Vanwege de omvang die het kostte op sociale media? Wie profiteerde nog meer van hem en zijn diervriendelijke profiel? Jaarlijks worden er ongeveer 4.500 klachten over dierenmisdrijven ingediend. Minder dan 1/5 leidt tot rechtszaken en arrestaties.

De wetgeving is nu strenger, maar de uitvoering blijft achter. Het grote probleem is niet alleen het opleggen van sancties aan de daders, maar de substantiële verandering van opvattingen over geweld, over waar het kan worden uitgebreid vanaf de zwakke schakel, de dieren. En deze verandering betreft zowel de burgers als de overheidsfunctionarissen die geroepen zijn om de wetten uit te voeren. Politiek kan dus niet worden uitgeoefend via de Twitter van de ministers, noch kunnen de instellingen functioneren met hun tussenkomst.

De staat, zoals mijn vriend Myrto zegt, is als kinderen: als je hun schoenveters permanent knoopt, zullen ze het nooit leren om het alleen te doen.
Quote
#2
Helaas komt dierenmishandeling ook in Griekenland voor ,als je zo iets tegenkomt meld het bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




deze
mensen doen zeer goed werk om die mishandelingen tegen te gaan ,ook kun je donateur worden van deze organisatie
Quote
#3
Het is stilaan aan het veranderen, de jongste generatie leren in de scholen hoe het wel moet en tikken ouders en grootouders op de vingers
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#4
Ik wil toch nog even het verhaal van de eigenaar van de ezel op Kythira posten. Dit klinkt in ieder geval een stuk beter dan het eerste verhaal.


Naar aanleiding van de publicaties over de klacht van een man die een ezel mishandelt op ons eiland.

De eigenaar van het dier, nam contact met ons op (Adellin) om zijn ongenoegen te uiten over de beschuldigingen en de publicaties. "Ik ben al 30 jaar professioneel taxichauffeur en heb nog nooit een probleem gehad met mijn gedrag en dus ook met mijn rijgedrag. Sterker nog, ik ben opgegroeid in een gezin met dieren.

"Zoals je van jongs af aan op de foto's kunt zien, verzorg ik de ezels die we hadden", benadrukt hij karakteristiek. De eigenaar stelt dat het dier in geschikte omstandigheden verkeert, met voedsel en water, terwijl de wond die was ontstaan door zelfverwonding van het dier, zoals hij beweert, nu is genezen. De eigenaar van het dier verwees vervolgens naar de beschuldigingen van mishandeling en verklaarde het volgende: "In mijn ervaring heeft het dier zichzelf verwond door het halster, misschien omdat het bang was, omdat iemand het dier benadert zonder de aanwezigheid van de eigenaar.
Quote
#5
Een ezel is een kuddedier ,die hoort niet alleen te staan,want dan kan het inderdaad zo ziijn dat hij zichzelf verwond
helaas zie je dat in Griekenland regelmatig
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)