Grieksegids nieuws
ontvangst sport 1
#1
Kan iemand mij vertellen of ik iets (zo ja wat) moet ondernemen ivm de aangekondigde zenderverhuizing van Sport1 op CanalDigitaal.Huh
Via de site van CanalDigitaal kom ik er niet aan uit.

Wij hebben Astra 1 en volgens CD gaat deze binnenkort verhuizen. Of geldt deze verhuizing alleen voor kabel aansluitingen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Sport1 gaat inderdaad binnenkort verhuizen naar de Astra-3B satelliet op 23,5 graden oost. Op deze satelliet zenden inmiddels al erg veel Nederlandse en Vlaamse zenders uit. Bovendien wordt Sport1 dan uitgezonden in MPEG4 hetgeen inhoudt dat ontvangst ervan allleen mogelijk is met een HD-ontvanger.

Naast die HD-ontvanger dien je te beschikken over een tweede LNB (de ontvangstkop) die gericht staat op de Astra-3.
Mocht je de huidige zenders op de Astra-1 (19,2 graden oost) niet meer nodig hebben kan je natuurlijk ook je schotel iets oostelijker draaien zodat je de Astra-3 kunt ontvangen. In dat geval heb je géén extra LNB nodig maar ontvang je uiteraard ook geen Astra-1 meer.

Mocht je voor de eerste optie gaan heb je behalve die tweede LNB nog een Disecq-switch nodig om de twee LNB's te koppelen aan één kabel die uiteindelijk naar je ontvanger gaat.
Op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vindt je ook uitleg hierover. Men heeft het daar over een Duokop maar die kan je in Griekenland niet gebruiken. De duokop is zo afgestemd dat deze alleen in West-Europa optimaal werkt.

Ger

Quote
#3
(01 January 2011, 11:13)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sport1 gaat inderdaad binnenkort verhuizen naar de Astra-3B satelliet op 23,5 graden oost. Op deze satelliet zenden inmiddels al erg veel Nederlandse en Vlaamse zenders uit. Bovendien wordt Sport1 dan uitgezonden in MPEG4 hetgeen inhoudt dat ontvangst ervan allleen mogelijk is met een HD-ontvanger.

Naast die HD-ontvanger dien je te beschikken over een tweede LNB (de ontvangstkop) die gericht staat op de Astra-3.
Mocht je de huidige zenders op de Astra-1 (19,2 graden oost) niet meer nodig hebben kan je natuurlijk ook je schotel iets oostelijker draaien zodat je de Astra-3 kunt ontvangen. In dat geval heb je géén extra LNB nodig maar ontvang je uiteraard ook geen Astra-1 meer.

Mocht je voor de eerste optie gaan heb je behalve die tweede LNB nog een Disecq-switch nodig om de twee LNB's te koppelen aan één kabel die uiteindelijk naar je ontvanger gaat.
Op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vindt je ook uitleg hierover. Men heeft het daar over een Duokop maar die kan je in Griekenland niet gebruiken. De duokop is zo afgestemd dat deze alleen in West-Europa optimaal werkt.

Ger

Met alleen een nieuwe kop ben je er niet, heb je een schotel kleiner dan 120 cm moet je ook die vervangen.

Xronia Pola Kali Xronia
Dick
Quote
#4
Hallo Ger.
Ik lees zojuist hier over de astra1 en de astra 3 ontvangst in Griekenland.
Daarin vertel je dat met een duo-LNB niets kunt doen.
Wij wonen dus ook in Griekenland en hebben een schotel van 90 cm met een duo-LNB en ontvangen zowel de astra1 als de astra3.
Moet er wel bijvertellen misschien dat we geen HD ontvanger hebben maar een uitstekende ontvangst hier van alle nederlandse zenders.
We wonen in de omgeving van Parga.

Groetjes Jan en Maria
Quote
#5
(01 January 2011, 18:12)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met alleen een nieuwe kop ben je er niet, heb je een schotel kleiner dan 120 cm moet je ook die vervangen.

Spreekt voor zich natuurlijk. Zeker doordat je twee LNB's gebruikt staan ze niet in het brandpunt (in ieder geval ééntje niet). Daardoor zal de versterking een stuk minder zijn en is compensatie d.m.v. een iets grotere schotel meestal een must.

@Odeprinsjes:
In principe gaat het inderdaad wel maar de Duo-LNB is zó gegoten dat ie voor West-Europa optimaal staat afgesteld. Hoe oostelijker je komt hoe dichter zouden de LNB's bij elkaar moeten staan en dus hoe groter het signaalverlies zou zijn door het gebruik van een Duo-LNB. Nou zitten jullie in Epirus redelijk noordwestelijk in Griekenland en dus nog redelijk in/tegen de footprint van de Astra-1 en 3. Dat verklaart waarom jullie een goed signaal hebben. Ik betwijfel of ontvangers in Zuid-Griekenland je dat na doen.

Verder wil ik nog even vermelden dat de ontvangst van de Astra-3 de afgelopen tijd sterk is verbeterd doordat de footprint van deze satelliet is aangepast:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus het begint de goede kant op te gaan v.w.b. de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse zenders in Griekenland.......




Quote
#6
(01 January 2011, 21:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 January 2011, 18:12)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met alleen een nieuwe kop ben je er niet, heb je een schotel kleiner dan 120 cm moet je ook die vervangen.

Spreekt voor zich natuurlijk. Zeker doordat je twee LNB's gebruikt staan ze niet in het brandpunt (in ieder geval ééntje niet). Daardoor zal de versterking een stuk minder zijn en is compensatie d.m.v. een iets grotere schotel meestal een must.

@Odeprinsjes:
In principe gaat het inderdaad wel maar de Duo-LNB is zó gegoten dat ie voor West-Europa optimaal staat afgesteld. Hoe oostelijker je komt hoe dichter zouden de LNB's bij elkaar moeten staan en dus hoe groter het signaalverlies zou zijn door het gebruik van een Duo-LNB. Nou zitten jullie in Epirus redelijk noordwestelijk in Griekenland en dus nog redelijk in/tegen de footprint van de Astra-1 en 3. Dat verklaart waarom jullie een goed signaal hebben. Ik betwijfel of ontvangers in Zuid-Griekenland je dat na doen.

Verder wil ik nog even vermelden dat de ontvangst van de Astra-3 de afgelopen tijd sterk is verbeterd doordat de footprint van deze satelliet is aangepast:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus het begint de goede kant op te gaan v.w.b. de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse zenders in Griekenland.......

Een leuke site met een handig tooltje is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





je kunt je lokatie aangeven en zie dan direct welke instellingen je moet gebruiken.

Kalo Vradi
Quote
#7
Beste forumleden,

Heel hartelijk dank voor jullie snelle reactiesPerfektbedankt

Ik zal allereerst beginnen om de schotel naar de 23,5 te laten draaien door een ervaren monteur (zelf heb ik de ballen verstand niet van).
Ik zal jullie dan via dit forum laten weten of het gelukt is om de Nederlandse en Vlaamse en mijn sportzender te blijven ontvangen.

Maar..... misschien kan ik het toch zelf proberen te doen, zonder meetapparatuur en met wat hulp van jullie??

Nogmaals bedankt mensen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#8
(02 January 2011, 09:39)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar..... misschien kan ik het toch zelf proberen te doen, zonder meetapparatuur en met wat hulp van jullie??

In principe is dat goed te doen hoor Wick.
Ik ga er van uit dat je een HD-receiver hebt? Dan dien je eerst te verifiëren of de transponder waarop Sport1 uitzendt al in je transponderlijst staat en zo niet, die even toe te voegen.
Het gaat om transponder 12129V / 27500
Daarna draai je je schotel een ietsje (hooguit een paar cm) naar het oosten terwijl je de signaalbalk goed in de gaten blijft houden. Op een gegeven moment zal je de signaalbalk zien uitslaan waarna je eventueel nog wat kunt "finetunen" door de schotel vast te zetten als het hoogst haalbare signaal is bereikt. In principe hoef je niets aan de elevatie (schotel omhoog of omlaag) te doen omdat het altitudeverschil gering is (4,3 graden).
Tip: zet vooraf je begint even een merkje op de mast zodat je je schotel weer eenvoudig op de oude stand kunt zetten als je dat zou willen.
Realiseer je dat je, als je je schotel op de Astra-3 hebt gericht, je de huidige zenders op de Astra-1 kwijt bent........

Ger

Quote
#9
Hallo Ger,

Bedankt voor je uitleg.

Ik heb geen HD ontvanger maar heb begrepen van"odeprinsjes" dat het hem gelukt is om het zonder HD ontvanger de Astra 3 goed te ontvangen. Dus dat ga ik eerst maar eens zo proberen om eventuele extra kosten te vermijden.
Ik ga aan de slag zo gauw hier de regen ophoudt, momenteel komt het met bakken uit de hemel. Vannacht hebben wij hier een ongekend fel onweer gehad en zijn blij dat het nu wat rustiger is. Maar ja het is Samos en morgen kan de zon weer schijnen en dan maak ik de stap om te proberen Astra 3 in te stellen. Je krijgt het resultaat snel te weten van mij.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#10
Jazeker kan je de Astra-3 ontvangen zonder HD-ontvanger. Veel van de zenders zenden er nog uit in SD.

Sport1 gaat echter uitzenden op een MPEG-4 transponder. En die zijn alleen te ontvangen met een HD-receiver. Excuses voor het misverstand.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=4147

Ger
Quote
#11
Hallo Ger,

Tja, dan ben ik gedwongen om een nieuwe receiver aan te schaffen.
Met dank aan Canal!!
De receiver die ik nu heb is nog geen jaar uit en dus goed voor de vuilbak.
Hij kan alleen Astra 1-2 ontvangen.

Wat wil je, ze vinden altijd wel iets uit om je op extra kosten te jagen.

Dus ga ik dan maar weer noodgedwongen naar de installateur.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#12
(04 January 2011, 08:20)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hij kan alleen Astra 1-2 ontvangen.

Grtz. Wick


Da's niet helemaal correct Wick, je receiver kan alle satellieten ontvangen, echter alleen de SD-kanalen op die satellieten.
Je kunt er dus gewoon de Astra-3 SD-kanalen mee ontvangen. Als je receiver nog zo jong is staat die ongetwijfeld in het lijstje. Zo niet, dan dien je de Astra-3 handmatig toe te voegen en daarna een (blind)scan uit te voeren. Als je schotel erop gericht staat zal ie ongetwijfeld de beschikbare SD-kanalen vinden.

Ger
Quote
#13
Hallo Ger,

Als ik met mijn techneuten verstand het allemaal snap, moet ik toch tot aanschaf van een HD receiver overgaan om mijn sport 1 zender te kunnen blijven ontvangen.
Ik zal in ieder geval de man van de Fa. Expert laten komen om mij bij de installatie van dienst te zijn.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
(04 January 2011, 11:12)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik met mijn techneuten verstand het allemaal snap, moet ik toch tot aanschaf van een HD receiver overgaan om mijn sport 1 zender te kunnen blijven ontvangen.

Grtz. Wick

Da's correct Wick

Quote
#15
Morgen (vrijdag 07) komen ze van de Fa. Expert een nieuwe receiver installeren en teven een Disecq-switsch; extra LNB is niet nodig zeggen zij, dus even afwachten.
De receiver is een Edision van Duitse kwaliteit (prijs incl.switch en installeren 130,00 €).
Nu maar hopen dat ik mijn sportzender kan blijven ontvangen en nog eens een HD-TV moet aanschaffen.

Wordt vervolgt.

Grtz. Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#16
Je moet (op Samos) bijna het geduld hebben van profeet Mohammed om hier het e.e.a. en in dit geval een goede satelliet receiver te kunnen bemachtigen.

In die jaren dat wij hier nu wonen hebben wij geleerd om geduld te hebben wat speciale aankopen betreft. In Nederland duik je een Superstore binnen en na 10 minuten sta je buiten met wat je zocht.
Hier bij zegge en schrijve één bedrijf van de 6 vonden wij een redelijk geschikte HD-receiver van het merk Edision, type Picollo. Volgens de verkoper een prima apparaat voor de prijs van 130,00 €. Volgens hem ook voorgeprogrammeerd met de Nederlandse taal. Ok, goed is goed dachten wij en dus maar laten installeren door de man die alles kan.

Het beeld was prima en Astra 1-3 kwamen perfect door maar….geen Dutch language en ook een instructieboekje ontbrak. Even Googelen op het Internet of er een Nederlandse gebruiksaanwijzing is maar noppes. Wel de prijs in Duitsland van deze Picollo… 69,00 Euries,ff een verschil van 61,00 €!! Kijk wij gunnen iedereen hier heel veel, maar met zulk een verschil kan je toch wel zeggen: het mag wel ruiken maar niet stinken! Dus heel die handel terug gebracht en bedankt voor de service.

En dat is wat wij hier al heel dikwijls meegemaakt hebben, het is zelden of nooit goed af.
Wat moeten wij met dit apparaat, wij die gewend zijn om alleen maar een knopje in te drukken en in geval van nood de gebruiksaanwijzing te lezen. Ja, dat zijn dan weer een van die kleine narigheden om in een vreemd land te wonen. Dus heel die handel maar weer terug afzender en op het onontbeerlijke Internet een receiver besteld in het door ons verlaten, maar niet vergeten vaderland.

Het wordt een Homecast HS 2100 CI USB PVR en ondersteund door Canal Digitaal. Prijs 159,00 incl. verzendkosten. Met al die letters en cijfers er achter moet dit wel een topper zijn.
Zo gauw hij geplaatst is laat ik jullie het resultaat weten.

Al bij is het soms veel beter, vooral op de eilanden, om sommige producten via het Internet te bestellen en bespaar je veel tijd, ergernis en benzine.

En lieve mensen, de zon schijnt alweer volop en dat maakt alles weer goed.

Grtz. Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#17
Die homecast is een goede keuze Wick. Als je toch niet van plan bent om veel te gaan hobbyen is het een ideale ontvanger. Je kunt 'm zelfs als een soort videorecorder gebruiken en opnemen via USB (stick of externe schijf).

Je schrijft dat je ontvangst hebt op Astra 1 én 3 dus de schotel staat inmiddels keurig uitgericht neem ik aan? Heb je 2 LNB's gebruikt i.c.m. een diseqc-switch of toch zo'n Duo-lnb?

Ik hoop dat je receiver snel en veilig aankomt op Samos en dat je ook na 1 februari van Sport1 kunt blijven genieten.

Ger
Quote
#18
Wick je moet moet alles geduld hebben je weet het is siga siga of avrio, als je gewend bent om nog even naar Gamma, Praxis of een van die anderen supers te gaan tot negen uur heb je pech, na halfdrie is alles dood behalve de levensmiddelenwinkels, heb je geluk en is het een weekdag dat de winkels nog open gaan van vijf tot acht kun je verder anders sta je weer werkeloos bij je project.
Maar het heeft ook zijn charme, dan ga je maar weer met de jongens in de kafenion zitten en sterke verhalen vertellenBig Grin
grz uit warm Agios Nikolaos
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Ger,

Op jouw vraag of ik 2 LNB’s of een duo-LNB heb kan ik geen antwoord geven omdat ik totaal geen verstand heb van heel dat satelliet gebeuren en dan ook hier overgeleverd ben aan de Griekse “Goden”. Ik zie dat er op de schotel maar een kop zit en that’s all.

De man die hier afgelopen week die picollo kwam aansluiten heeft niets aan de bestaande installatie veranderd en wij kregen een prima beeld door van zowel Astra 1-3.
Dus ik neem aan als ik straks zelf die Homecast aansluit er ook geen probleem mee zal hebben. Alleen dat ik dan een extra betaling moet doen aan canal digitaal om de sport-1 zender via HD te blijven ontvangen.

Ter informatie stuur ik je hierbij een foto van mijn schotel misschien kan jij mij dan zeggen of alles in orde is voor de ontvangst die wil.

Alvast bedankt voor je zéér gewaardeerde hulp in deze!

Grtz. Wick

[Afbeelding: 2vaifyw.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#20
Wick, op de foto zie ik een single LNB. Daarmee kan je slechts één satelliet tegelijk ontvangen. Je schotel staat dus uitgericht op de Astra-1 (19,2 graden oost) óf op de Astra-3 (23,5 graden oost). Welke dat is kan ik zo op de foto uiteraard niet beoordelen. Dus nooit op beide tegelijk. Ik vind het ook vreemd dat je vertelt dat je zowel A1 als ook A3 ontvangt. Dat is alleen mogelijk als je de schotel telkens van positie zou veranderden. In theorie zou je dan inderdaad beide satellieten kunnen ontvangen.

Ik vind het ook vreemd dat je de Astra-3 op een schotel van dit formaat kon ontvangen. De Astra-1 zou wel mogelijk zijn maar voor de Astra-3 zou je toch een grotere schotel nodig hebben volgens mijn informatie.

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn als de receiver is aangekomen en aangesloten.

Ger
Quote
#21
yassas,

Ik heb een probleem met het inladen van de zenders die verhuizen van
astra2 naar astra3.
Heb van canaldigitaal een hd satteliet ontvanger Philips dsr 7141 en een duo lnb.
Na installatie had ik een goed signaal op beide astra,s krijg echter geen zender ingeladen.
Wat heb ik vergeten of verkeerd gedaan.
Graag een reactie.
groeten Jo.
Quote
#22
Dag Jo,

Allereerst even een correctie: de zenders van Canal Digitaal gaan van de Astra-1 (19,2 gr) naar de Astra-3 (23,5gr). Op de Astra-2 (28,5gr) zitten vooral Engelse zenders.

Dat je signaal denkt te hebben op de Astra-3 wil niet zeggen dat je ook inderdaad signaal hebt op die satelliet. Je signaalmeter slaat waarschijnlijk wel uit maar het is goed mogelijk dat je op een verkeerde satelliet bent uitgericht. Veel transponders op verschillende satellieten gebruiken namelijk dezelfde frequentie. Dat verklaart waarom je wel een signaal "ziet" maar de bijbehorende zenders niet in kunt lezen. Het meest waarschijnlijk is het dat je te ver naar het oosten bent gegaan en misschien op de Astra-2 terecht bent gekomen.

Even iets terug naar het westen zou de oplossing kunnen zijn........

Succes,
Ger
Quote
#23
Dus ik kan met mijn schoteltje Astra 3 niet ontvangen Ger, of zal ik het proberen.
De sportzenders intereseren me toch niet maar misschien krijg ik iets anders erbij wat niks kost.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
Bedankt Ger voor je snelle reactie,ik neem aan dat ik je mag zeggen.
Het probleem van de dubbele lnb is dat ik deze alleen in hoogte kan verdraaien daar de lnb vastzit op de plaats waar de lnb zit voor de astra 1 wanneer ik deze uit de klem haal ben ik het signaal van de astra 1 kwijt.
als het niet duidelijk is kijk dan eens op de site van cd daar zie je hoe die er uit ziet.
wat je schrijft iets naar het westen draaien lukt dan niet voldoende.
groeten Jo.
Quote
#25
Kalispera Jo,

Zo'n DUO-Lnb is speciaal gecontrueerd voor onze regio. Laten we zeggen (West)Duitsland, (Noord)Frankrijk en de Benelux.
Omdat de afstand tussen de 2 LNB's in Griekenland anders moet zijn is ie dus eigenlijk helemaal niet geschikt voor zo Zuidoostelijk gelegen landen.
Boendien zijn ze ontworpen voor een 60cm schotel (sommige fabrikaten voor een 80cm exemplaar). Veel te klein dus voor een zo zuidoostelijk gelegen regio.
Een noodoplossing zou zijn om een compromis te sluiten. Je kijkt naar de Astra-1 en beweegt met je schotel iets oostwaarts totdat het signaal dreigt uit te vallen. De Astra-3 komt nu wel in beeld. Het is alleen geen ideale oplossing omdat je al zo ver buiten de footprint van de Astra's zit en elke db versterking onontbeerlijk is. Dus eigenlijk moeten de LNB's 100% staan uitgericht.

Een ideale oplossing voor Zuid-Europa is een opstelling met 2 afzonderlijke LNB's i.c.m. een Diseqc-switch. Liefst niet in een kant-en-klare houder zoals we die in Nederland en Vlaanderen gebruiken maar op een monorailtje zodat je elke afzonderlijke LNB los van elkaar kunt afstellen v.w.b. de altitude én elevatie. Dan pas heb je het 100%-ige rendement eruit gehaald en heb je evnetueel nog wat "slechtweerreserve".

Ger
Quote
#26
Hoi Ger,
Het is me duidelijk,als ik twee losse lnb,s monteer op die rail heb ik dan wel ontvangst met mijn door cd geleverde ontvanger? dit is een Philips
DSR 7141 hd ontvanger.
Ik heb ergens in het forum gelezen dat je nog eens de Pelopponesos
wilde bezoeken,de deur staat bij ons open als je wilt kun je dan langs komen het is de moeite waard 45 min rijden naar Epidavros het beroemde theater er worden in de zomer ook uitvoeringen gegeven,er naast ligt ook nog een museum. Verder de Eilanden Hydra Spetses
Verder Methana met zijn zwavel baden en oude vulkaan.
Laat maar wat horen.

Groeten Jo.
Quote
#27
(10 January 2011, 20:13)asprojo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als ik twee losse lnb,s monteer op die rail heb ik dan wel ontvangst met mijn door cd geleverde ontvanger?
Nou, dan maak je in ider geval de meeste kans. De Astra-1 zal absoluut lukken maar de Astra-3 ligt iets moeilijker. Maar met een goede afstelling schat ik de kansen goed in. Heb je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al gelezen?

(10 January 2011, 20:13)asprojo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb ergens in het forum gelezen dat je nog eens de Pelopponesos
wilde bezoeken,de deur staat bij ons open als je wilt kun je dan langs komen het is de moeite waard 45 min rijden naar Epidavros het beroemde theater er worden in de zomer ook uitvoeringen gegeven,er naast ligt ook nog een museum. Verder de Eilanden Hydra Spetses
Verder Methana met zijn zwavel baden en oude vulkaan.
Laat maar wat horen.

We zijn er nog niet helemaal uit maar het het de pelops worden zal ik zeker eens contact met je opnemen voor extra info.
Alvast :efch: voor het aanbod.
Ger



Quote
#28
Ik zie dat er een nieuwe astra-3B footprint is en dat die uitzend 23,5 positie via mpeg-4 , en dat die over Kreta gaat.
Dus als ik een nieuwe HD reciever koop en de schotel goed afstel kan ik hier de ned zenders en MEER, wie zijn dat, ook de RTL zenders? ontvangen.
Ik heb bij canal digital, ere div.life opgezegd, kan ik dan deze zender ook weer onvangen? (ik mag graag voetbal kijken)
Dan zou ik eventueel astra1-L kunnen laten vervallen.
Wie kan mij hier antwoord op geven misschien jij Ger?
Quote
#29
Kijk eens naar deze lijst, het zijn alle beschikbare zenders op de Astra-3. Je kunt alle zenders waar bij "codering" FTA staat (dat zijn die witte regels) gratis ontvangen alsmede die zenders waar bij "Packages" Canal Digitaal staat (uiteraard alleen als je daar een abonnement van Canal Digitaal voor hebt).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hetzelfde, maar dan voor de Astra-1 vindt je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? panosnl 20 20.349 11 August 2020, 12:14
Laatste bericht: messara
  Wijzigingen ontvangst Astra-3 satelliet Ger 6 7.300 01 August 2016, 12:16
Laatste bericht: teixo
  Wijzigingen ontvangst NL-zenders in Griekenland Ger 8 11.600 05 September 2011, 13:08
Laatste bericht: Arthur
  Astra ontvangst op Samos Wick 33 31.747 18 March 2011, 08:37
Laatste bericht: Wick
  rtl ontvangst Kreta sinta 2 6.902 16 October 2010, 16:01
Laatste bericht: Geisha
  Ontvangst Griekenland Lejo 3 5.798 14 August 2010, 15:27
Laatste bericht: Ger
  Slechte ontvangst in Epirus papajani 8 10.815 08 October 2009, 14:32
Laatste bericht: Ger
  Ontvangst RTL4, 5 en 7 op Lesvos Marikaki 6 10.649 02 September 2009, 09:55
Laatste bericht: Ger
  Satelliet ontvangst op Lefkada Klaas 4 5.929 20 June 2009, 16:04
Laatste bericht: Ger
  Ontvangst RTL-transponder inmiddels weer beter? Ger 2 6.062 21 May 2009, 21:57
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)