Evanghelos Odysseas Papathanasiou (Vangelis) overleden
#1
De Telegraaf schreef:De Griekse componist en muzikant Vangelis is op 79-jarige leeftijd overleden. Hij was onder meer bekend van de muziek van de film Chariots of Fire uit 1981, waarvoor hij een Oscar won.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alweer een grote Griekse muzikant heengegaan. Ik heb door de jaren heen enorm van al het moois van zijn hand genoten. Op vakantie in Pilion werd zijn muziek veelvuldig gespeeld in de taverna's. Hij werd daar op handen gedragen en ons werd verteld dat hij in Agria was geboren.
"Do you know Vangelis? He was born in Agria"; ik heb het heel wat keren gehoord in Kala Nera........

Quote
#2
Alweer een muzikale grootheid waar we afscheid van moeten nemen. Vangelis blijft voor mij altijd in mijn herinnering verbonden met een prachtige zonsondergang gezien vanuit Petra (Lesbos) terwijl zijn Conquest of paradise op de achtergrond het plaatje vervolmaakte.
Quote
#3
En niet te vergeten dat hij ooit ook deel uitmaakte van Aphrodite's Child, samen met Demis Roussos waarvoor hij "Rain and Tears" schreef. En daarna ook nog samenwerkte met Jon Anderson van Yes.





Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ongelooflijk dat is sterk...Dit liedje sprak me blijkbaar aan  na het een paar keer op de radio weer  gehoord te hebben  afgelopen maand en ik neuriede het de afgelopen maand  regelmatig Dat bleef maar in mijn hoofd zitten ! De titelsong wist ik niet en daardoor was het moeilijk te vinden wie het song...
Gek he, dat je een melodie helemaal onthoud zonder woorden  te kennen ... en dat je daar voor  evengoed  in aangetrokken voelt!
De tekst klopt ook vaak met zo veel liedjes op deze manier !
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vangelis Patrick 0 1.943 22 September 2013, 21:02
Laatste bericht: Patrick
  Vangelis. Cor Nieuw Vennep 1 2.163 08 June 2012, 17:18
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)