Mei 2022 01
#1
Zo de eerste fles ouzo is leeg, vaste lezers zullen dan begrijpen dat ik niet in Noorwegen aan de een of andere spookachtige fjord rondhang maar weer terug ben op het bekende wandel eiland Kythira

De verlaten baai of de tweede baai is in vergelijk met zijn grote broer die naast hem ligt  rustig, hier geen bars en restaurants die de kromming van de kust bezetten maar slechts enkele appartementen.
De weg loopt hier dood dus de weinige toerist die zich hier waagt is vaak verdwaald en keert aan het einde om.
Het uitzicht is echter niet minder fraai, het beroemde Kastro torent ook hier hoog boven de zee en recht voor ons Trachilos, de bekende ruige rots  die in het zuiden in zee eindigt.

Er waait een stevige zuidelijke wind die op de zee bijzondere lijnen tekent.
Kapsali, de thuisbasis voor het eerste deel van onze vakantie.
Het appartement in deze baai is authentiek en het zonnige terras nodigt direct uit om een koud blikje bier te openen.
Ik denk dat we hier wel goed zitten, al ben ik bang dat het opstaan morgenochtend, zonder wekker niet gaat lukken.
Het was de eerste dag, reis dag.
Zo een dag is altijd vermoeiend, voor mij al helemaal, ik moet bewegen en dan is het wachten en zitten funnest.
De heftige berichten over Schiphol vielen allemaal wel weer mee, goed er gaan opvallend veel mensen op vakantie deze periode maar ach wij staan er zelf ook tussen.
Gaande weg ontmoeten we nog meer Kythira gangers die net als wij de liefde voor het onbekende eiland delen.
Athene is een ander verhaal, de anders zo vlotte bagage afhandeling laat dit keer lang op zich wachten en als een van de laatste verlaten we de bagage hal.
Dan maar door naar boven na  de incheck voor de binnenlandse vlucht naar Kythira.
Twee reuzen anaconda’s vormen zich voor de verschillende balies van de Griekse luchtvaart maatschappij. Een zigzaggende rij links en eenzelfde gespiegeld aan de rechterzijde, het is hier zowaar nog drukker als bij de balies van Transavia op Schiphol!
Links is voor als je al thuis bent ingecheckt en rechts voor diegene die daar geen zin in hadden.
Een grond stewardess vraagt aan een vrolijk Gronings echtpaar wat voor mij staat of ze al een boarding pass hebben, waarop de man positief knikt.
Toch moeten ze vanwege de vorm van hun koffer in de veel langere rechter rij aansluiten…….vreemd.
Om twee uur vertrek het toestel en de tijd begint te dringen.
Uiteindelijk zijn we op tijd met deze vermelding dat onze koffer naar een aparte balie moesten om verzonden te worden.
Het woord “chaos” komt volgens mij uit t Grieks, zezijn er goed in.
Maar goed we zijn er weer, dit keer deels in Kapsali en deels in Pelaghia.
Morgen maar eens aan de wandel al kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn fototoestel thuis is blijven liggen.
Gelukkig is er nog een toestel paraat dus dat gaat vast goed komen.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ben wel weer nieuwsgierig naar jullie nieuwe belevenissen,alvast veel plezier!
Quote
#3
Een chaotische start voor, hoop ik, een mooie vakantie en wandeltochten. Geniet er van.

Wij mogen over ruim drie weken naar ons geliefde Kythira. Vliegen vanaf Eindhoven en hopen dat het niet zo chaotisch zal verlopen. 
Zijn wel toe aan een beetje rust en ontspanning en kijken er al echt naar uit  Smile .

Wij genieten dan alvast van jullie belevenissen tot wij mogen.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mei 2022 11 Japio 0 893 05 June 2022, 20:05
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 10 Japio 1 1.025 04 June 2022, 16:03
Laatste bericht: Marian55
Video Mei 2022 9 Japio 0 820 03 June 2022, 17:54
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 8 Japio 0 910 02 June 2022, 07:28
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 6 Japio 2 1.087 31 May 2022, 19:24
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 7 Japio 0 861 31 May 2022, 18:11
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 5 Japio 3 1.167 30 May 2022, 20:44
Laatste bericht: Martino
  Mei 2022 r Japio 2 1.175 29 May 2022, 06:37
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 3 Japio 0 859 26 May 2022, 20:07
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 2 Japio 0 865 25 May 2022, 06:38
Laatste bericht: Japio

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)