Agios Vasilis
#1
Het was raar de Kerstman op 31 december te zien, maar hier heet hij Agios Vasilis en komt niet met rendieren maar met een ezel.
[Afbeelding: 2ptpdfp.jpg]
Op 1 januari natuurlijk met vrienden eten en dit alles met 20 graden, was wel even wennen.

[Afbeelding: nzazd.jpg]

grz Arthur

ps. zet deze berichten soms ook op het Kreta prikbord maar vind het geen crossposten
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Hé wat leuk Arthur! Ziet er wel grappig uit in zo'n zomerse omgeving.
Was er op 1 januari niet ook iets met kinderen die langs de deur gaan en snoep krijgen? Ik meen me iets van die strekking uit Kythira te herinneren. Of is dat weer iets anders?

Wat dat "crossposten" betreft, die term kennen we hier bij "Oriste!" niet hoor. Da's alweer zo'n hopeloos achterhaalde Startpagina-term. Al die pietluttige regeltjes, je wordt er soms niet goed van Huh . Komt gelukkig niet in de "Oriste!"- woordenboeken voor.
Gewoon lekker posten waar je zin in hebt en waarvan je denkt dat de mede-forummers het leuk en/of interessant zullen vinden.

Ger
Quote
#3
De kinderen beginnen al op 24 december en gaan door tot 31 december met geld en snoep ophalen.
groetjes van ons
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Verschilt dat dan per regio in Griekenland Arthur? Ik kan me herinneren dat deze Agios Vasilis op nieuwjaarsdag vergelijkbaar als "onze" Sinterklaas kadootjes naar de kleintjes brengt en dat de kinderen langs de deur gaan voor snoep. Volgens mij was dat op Kythira. In Kreta gaat het dus weer anders, eerst een week de kindertjes langs de deur en op 1 januari Agios Vasilis? Maar hoe dan ook , het is en blijft een leuk tafereeltje om te zien (en vast nog leuker om het zelf mee te maken) zo midden in de winter op een zonnige dag op Kreta.

PS: leuk dat je ons op de hoogte houdt van de laatste nieuwtjes in Agios Nikolaos :) . Nog geen heimwee naar Zuid-Limburg brrrrrrrr ... ? Big Grin

Ger

Quote
#5
leuk om te zien Arthur, bedankt hiervoor!

Petra
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Agios Vassilis de Griekse Kerstman Arthur 0 1.272 31 December 2017, 19:22
Laatste bericht: Arthur
  Vreemde vogel(s) in Agios Nikolaos Cor Nieuw Vennep 15 4.985 22 October 2017, 00:33
Laatste bericht: Wilma

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)