Fodelianakis olijfolie                 
Mei 2022 6
#1
De tijd vliegt, zo sta je op en zo is het tegen vieren en zit je weer in je appartement.
De dagen vliegen voorbij en dan is het belangrijk dat je zoveel mogelijk geniet van het leven, voordat het voorbij is.
Mooie herinneren sla je op en deel je met anderen en zolang ik daar plezier in heb en anderen aangeven dat ze het waarderen heb ik lol met de uurtjes die ik met u deel.
Dat een klein onbeduidend Grieks eiland daar het decor voor is, ach het is de schoonheid en de vrijheid, weg van alles, een realiteit die hier op het eiland ver weg blijkt te zijn.
De laatste dagen is de temperatuur iets gedaald en zitten we zo rond de aangename temperatuur van 25 graden.
Al ben ik niet gelovig toch begrijp ik het als mensen iets een zegen noemen.
Zeker als ik hier elke morgen weer wakker mag worden met een heerlijke wind die over zee via het raam het kleine maar knusse appartement binnen stroomt.
Het eerste wat gebeurt deze morgen is het afbreken van de muskieten kooi waar we de laatste dagen onder slapen, dan gaat de waterkoker aan voor een bak koffie.
Vervolgens sla ik de balkondeuren open en wordt elke morgen begroet door dezelfde twee katten die staan te wachten voor hun ontbijt.
De koffie doen we op het terrasje met uitzicht op de kleine haven, het plekje waar altijd wel wat te doen is, waar een man werkt en aanwijzingen krijgt van zes.
Na het ontbijt rijden we met de auto naar Kalamos.
Daar planten we de auto ergens op een landje bij een kruising.
We gaan op pad, het dorp is rustig, het is er altijd rustig, het lijkt alsof de wereld hier slaapt.
Bij de vervallen speeltuin slaan we rechts, een speeltuin echt iets van vroeger, kinderen vermaken zich tegenwoordig met een telefoon of iPad die ze het liefst zo vroeg mogelijk door hun ouders in de handen wordt gedrukt, dat is jammerlijk overal het geval, dus waarom zou het hier iets anders zijn, de schommel zit vastgeroest en van de wip mist een stoeltje.
Het asfalt maakt plaats voor beton en verderop het onverharde.
Het is hier heerlijk wandelen tussen de oude olijfbomen en de wijnranken.
Als leidraad heb ik de wandeling uit het wandelboekje “Kythira Doorlopend” Kalamos -  Steno Avlaki.
Staat op de gps alleen heb ik er wat andere paden aangebreid.
Ga je op pad in dit enorme gebied dan heb je het bekende gele boekje, wat overigens overal op het eiland te koop is, echt nodig want anders verdwaal je echt in de wirwar van paden die hier verspreid liggen. De een loopt dood en de ander gaat waar jij niet heen wil.
De wind waait heerlijk verkoelend om ons heen en ik loop op een pad wat ik nog niet ken…. Ik geniet, sorry wij genieten.
Bij een zomerhuisje nemen we wat rust, het uitzicht is hier adembenemend.
Verderop in het dal wandelaars.
Als ik de camera pak en inzoom herken ik bekende, Groningers.
Gertruud voorop en tien meter erachter Reinier, wereld genieters….
Alhoewel de afstand ver is, steek ik mijn vinders tussen mijn tanden en blaas zo hard ik kan.
Vrijwel direct wordt er onze kant opgekeken en gezwaaid, enkele minuten later lopen we gezamenlijk de tocht verder richting de kloof en het keien strand van avlaki.
Het water is fris… niet koud maar fris.
Na een aangename pauze vertrekken onze gasten als eerste, wij blijven nog even om na een half uurtje te volgen.
De brancards staan klaar hoor in Kapsali en ik hoop dat ze er morgenochtend nog staan gezien de stevige wind die er nu waait.
We zagen er al een paar vliegen richting de boulevard.
Het kan hier echt spoken wat betreft het weer in de avonduren.
We pakken nog effe de auto om even een pizza te gaan eten bij Tony in Chora, volgens Facebook zijn ze open, volgens de website dicht.
Dicht dus….. net zoals alle cafés en restaurants zit alles op slot.
Als ik iemand zie lopen die ik er eerder vandaan zag komen vraag ik wanneer ze open gaan.
10 juni meneer, ik bedank vriendelijk maar dan zitten we in het noorden en alhoewel de pizza’s voortreffelijk zijn heb ik het er dan toch echt niet voor over.
Trattamento dan maar voor de een na laatste keer, het eten is daar prima dus we nemen het er nog maar even van!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Bedankt voor je mooie verhaal. Altijd gezellig om te lezen. Ik had hard gewerkt vandaag en dan is dat lekker even uitzakken....
Quote
#3
(31 May 2022, 19:19)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor je mooie verhaal. Altijd gezellig om te lezen. Ik had hard gewerkt vandaag en dan is dat lekker even uitzakken....

Dank je wel
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mei 2022 11 Japio 0 893 05 June 2022, 20:05
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 10 Japio 1 1.025 04 June 2022, 16:03
Laatste bericht: Marian55
Video Mei 2022 9 Japio 0 820 03 June 2022, 17:54
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 8 Japio 0 910 02 June 2022, 07:28
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 7 Japio 0 861 31 May 2022, 18:11
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 5 Japio 3 1.167 30 May 2022, 20:44
Laatste bericht: Martino
  Mei 2022 r Japio 2 1.175 29 May 2022, 06:37
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 3 Japio 0 859 26 May 2022, 20:07
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 2 Japio 0 865 25 May 2022, 06:38
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 01 Japio 2 1.304 24 May 2022, 07:44
Laatste bericht: Martino

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)