Mei 2022 10
#1
Als ik gisteravond bij restaurant Kaleris aankom staat er op elk tafeltje gereserveerd.
De overvriendelijke vrouwelijke bediende vraagt mij of wij dat gedaan hebben, ik kijk haar ietwat vreemd aan maar goed als ze geen plek hebben dan zijn er alternatieven zat.
“Wait a moment…I will look” twee tellen later zitten we on gereserveerd aan een gereserveerde tafel.
De dame toont wat paniekerig.
We bestellen en wachten op de eerste ronde….. dat gaat redelijk vlot.
Ondertussen komen er tegenover ons een viertal Engelsen zitten waarvan twee bekende, ze groeten vriendelijk en wij terug.
De andere twee onbekenden hoor ik dan vragen “who are they?” …. “those are the Dutch, don't you know them, have a look on facebook, they are walking around the whole island.
De Engelse kijkt mij aan en lacht.
Het is al een half uurtje geleden dat we ons voorgerecht gehad hebben en ik zie bij de overige tafels alles al geserveerd.
De vriendelijke dame ziet dat en schiet als een speer de keuken in.
Ondertussen zit er bij een tafel voor ons een ouder stel de katten te voeren, dat kan maar dan moet je weten dat ze blijven komen en niet meer weg gaan.
De oudere grappenmaker begint nu peper te strooien naar de katten, mijn tafelgenoot wordt furieus : “ wat een sukkel! Voer ze dan niet” uiteraard krijgt ze van mij groot gelijk maar ik bedaar haar …. Laat gaan.
Ondertussen zijn de borden nog steeds leeg, en komt Stavroula, de serveerster weer aangesneld….. “sorry sorry we had an accident in the kitchen” ik denk t zal wel, komt wel goed.
Een kwartiertje later staan er twee heerlijke gerechten voor onze neus, met nogmaals de verontschuldigingen en na afloop twee glazen met mastiek likeur uit Chios.
Als we later die avond gaan afrekenen, staat Ioannis de wereldberoemde kok heftig te gebaren en loopt het zweet van zijn hoofd.
Als hij ons ziet lacht hij maar gaat gelijk weer verder, het draait niet zoals hij wil verteld hij me later, de bediening moet nog ingewerkt worden.
Er gaat nog teveel mis, zo viel er een bifteki op de grond.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Ik lach, hij zegt: was dat de jouwe?
Ik lach nogmaals en als bewijs pakt hij de bifteki die ergens op een bord ligt.

Drie slachtoffers zijn er gevallen tijdens de nachtelijke missies, allen hebben een spoedige dood ondergaan, klinkt bizar maar het zijn de muskieten in de badkamer.
Het was warm vannacht dus het volk was weer door allerlei kieren en gaten naar binnengekomen om zich te voldoen aan het vermoedelijk rode plasma van de Hollanders…..helaas.
We gaan vandaag maar een wandeling doen naar het strand bij Karavas.
Strand bij Karavas, daar is helemaal geen strand bij Karavas!
Jawel hoor! Fournoi!

“Zeg als we toch naar Karavas gaan….” Ja dan gaan we daar naar de bakker” antwoordt mijn wederhelft.
Dus voor nu eerst maar even onder de douche, daarna koffie op het balkon aangevuld met de heerlijke paksimadia, wel met jam want anders gaan ze zo over het balkon en dan op stap.
Het is even voor tienen als we een snikhete auto instappen, het is 30 graden alweer, zal dus wel een zweterig dagje worden.
We zetten de auto onder de kerk in Karavas en gaan opstap door de duurdere wijk van Karavas, hier staan schitterende huizen met een evenzoveel zeggend uitzicht.
Heeeej kijk nou wandelaars, nou ja wandelaars… Italianen.
Een extravagant geklede dame op sportschoenen en een tengere sportieve zeventiger. “Ciao” ze verkennen het dorp en als we bij de bakker aankomen staat daar inderdaad een grote camper met Italiaans kenteken.
We gaan naar binnen en kiezen zorgvuldig de overheerlijke broodjes voor straks op het strand, nemen ter plekke twee koude koffie met een heerlijk klein stokbroodje en zien hoe de Italiaanse wereldreizigers al weer terug zijn van hun stadswandeling.
Ik denk bij mezelf Karavas is toch veel groter maar echt veel zin om alles te gaan vertellen over het dorp en haar vele bronnen, dat ga ik niet doen.
De koffie is op en de regen kleding gaat aan.
Nee hoor geintje maar de laatste keer, verleden jaar december, volgens mij de 18e hoorde wij van het pas schoongemaakte pad naar Fournoi.
Die dag was het echter plens weer en moesten zo nu en dan de regenjacks tevoorschijn komen. Nu waait er een lekker windje die uit het oosten komt en voor nu voor enige verkoeling zorgt.
Toch blijft het warm en ik denk dat er niet veel wandelaars zullen zijn vandaag die de stoute schoenen aangetrokken hebben.
Mensen bewegen toch steeds minder als je dat zo hoort.
Voor de vakantie reed ik op mijn atb een rondje door de duinen bij ons toen ik op een horde kinderen stuitte.
“Hoho meneer kijkt u wel uit”
Een van de begeleidsters van de groep sprak mij aan waarop ik knikte.
Wat is dit vroeg ik… “ de avond driedaagse” ik zeg wat?
U bedoeld de avondvierdaagse… “ Nee meneer 3 en dan 5 kilometer”
Ik schiet in de lach…
De begeleidster kijkt mij vreemd aan “ het zijn wel kinderen van de basisschool”
“ ja mevrouw die heb ik ook doorlopen en toen was t gewoon 4 avonden 10 kilometer…
“ o ja zegt ze, nou dat houden die kinderen nooit vol en hun ouders al helemaal niet!”
Het pad is recentelijk nog niet belopen getuige de vele spinnenwebben die ook hier het pad kruisen en de spinnen die ik over mij lichaam voel kruipen voor diegene die ik gemist heb.
Het pad is mooi en daalt links van een rotswand tot op het strand, het uitzicht links is op de vuurtoren Moudari in de verte.
Vanaf grote hoogte hoor ik beneden dat er mensen op het strand zijn, ze zijn druk bezig met de voorzieningen voor het zomerseizoen.
Als we ze op het strand naderen komt er een hond blaffend op ons af en blaffende honden bijten geloof mij maar.
Even blijf ik staan wat de actie gaat worden van de hond, de rechtervoet kan nog altijd verschrikkelijk uithalen maar zover komt het niet als de eigenaar zijn hond terugroept.
Een kleine anderhalf uur genieten we van zee en strand, het strand bestaat uit fijne kiezel dus het water ingaan gaat zonder de nodige zwaaiende armbewegingen.
We eten de verse pudding broodjes op ik bekijk onder water de vele vissen die er leven.
Wat doen we vraag ik, zelfde weg terug of …….?
Nee maak er maar een rondje van dat is leuk voor het plaatje.
Het wordt een zweterig plaatje dat eindigd met het leegdrinken van het overig vocht uit de meegenomen flessen.
De tocht eindigt uiteraard met een vers getapt biertje bij Porto Bello aan de kust.
Doet u maar een grote!
Quote
#2
Bedankt, heerlijk om te lezen
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mei 2022 11 Japio 0 893 05 June 2022, 20:05
Laatste bericht: Japio
Video Mei 2022 9 Japio 0 820 03 June 2022, 17:54
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 8 Japio 0 910 02 June 2022, 07:28
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 6 Japio 2 1.087 31 May 2022, 19:24
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 7 Japio 0 861 31 May 2022, 18:11
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 5 Japio 3 1.167 30 May 2022, 20:44
Laatste bericht: Martino
  Mei 2022 r Japio 2 1.175 29 May 2022, 06:37
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 3 Japio 0 859 26 May 2022, 20:07
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 2 Japio 0 865 25 May 2022, 06:38
Laatste bericht: Japio
  Mei 2022 01 Japio 2 1.305 24 May 2022, 07:44
Laatste bericht: Martino

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)