Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand
#1
Beste forumleden,

Ondanks meerdere oproepen in de laatste tijd blijkt het steeds moeilijker om leden te motiveren een foto in te sturen t.b.v. de rubriek 'Foto van de week'.
Ook dit jaar zet die trend door, ik heb nog twee foto's in de wachtrij staan en dan heb ik, tot nu toe in dit jaar, van slechts 26 forumleden (van de ruim 4000! leden) één of meerdere foto's ontvangen én er eentje van geplaatst.
Ik kan wel weer een tweede of zelfs derde ronde beginnen, maar ik heb toch stellig de indruk dat er nog maar nauwelijks leden zijn die de rubriek weten te waarderen.
Daarom wil ik de 'Foto van de week'-rubriek binnenkort laten vervallen. Erg jammer, dat wel. Maar er gaat ontzettend veel tijd in zitten, en ook flink wat kosten. Op het eind van het jaar moeten er natuurlijk ook wat leuke prijsjes worden geregeld alsmede de portokosten, terwijl de donaties om de lopende kosten een beetje beheersbaar te houden tot een absoluut minimum zijn gedaald.

Ondertussen wil ik alle leden die de afgelopen jaren de rubriek 'Foto van het jaar' van leuke, mooie of interessante foto's hebben voorzien bedanken voor alle inbreng.

UPDATE:
De rubriek 'Foto van week' heeft inmiddels een doorstart gekregen in de vorm van 'Foto van de maand'.
Kijk hier voor meer info:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Kan toch niet zo moeilijk zijn om een paar leuke foto's te sturen, ik zelf stuur regelmatig foto's, maar het moet toch niet zo zijn dat Ger alleen foto's van mij in het archief heeft staan.
Er zijn er toch genoeg onder de leden, of zou het toch weer het animo zijn.
Dus toch bij deze een oproep van een lid wat het bijna niet meer kan maar wel wil.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Helemaal gelijk Arthur, ik ga even spitten in ons archief.
Quote
#4
(04 June 2022, 22:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan toch niet zo moeilijk zijn om een paar leuke foto's te sturen, ik zelf stuur regelmatig foto's, maar het moet toch niet zo zijn dat Ger alleen foto's van mij in het archief heeft staan.

Nee hoor Arthur, niet alleen van jou. 26 andere leden stuurden dit jaar ook foto's in. Maar van die 26 heb ik dit jaar inmiddels al één foto geplaatst.
Zie hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(05 June 2022, 05:36)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal gelijk Arthur, ik  ga even spitten in ons archief.

Goed bedoeld hoor Wim maar doe maar niet. De rubriek stopt immers eind van de maand.


Uiteraard blijft het altijd mogelijk om zelf mooie foto's te plaatsen in de rubriek 'Mijn mooiste foto's':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&page=4
Quote
#5
spijtig dat het eindigt , was mijn favoriet rubriekje.
Quote
#6
(05 June 2022, 10:13)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




spijtig dat het eindigt , was mijn favoriet rubriekje.

Helemaal mee eens Roefke maar ik kan echt niet anders. De afgelopen tijd heb ik zó vaak zonder enig resultaat 'gebedeld' om nieuwe foto's Confused . Dan komen er weer wat foto's en vervolgens 'kakt' het weer in.
Het 'vaste clubje' inzenders werd ook nog eens kleiner en kleiner terwijl er geen nieuwe inzenders bijkwamen.
Dit geringe aantal staat in geen verhouding tot het vele werk en dito kosten die de rubriek met zich mee brengt helaas. Ik doe het ook maar allemaal als vrijwilliger voor een behoorlijk uit de kluiten gewassen hobby.......

Ik ga eens nadenken over iets nieuws Wink
Tips zijn en blijven uiteraard welkom up
Quote
#7
Jammer maar begrijpelijk.
Heb me er ook schuldig aan gemaakt.
Quote
#8
Heel begrijpelijk Ger, ik heb in al die jaren ook geen foto ingestuurd.....
Ben en geen superfotograaf, maar ook niet heel handig met fotos insturen.
Vind t al heel wat dat ik dat voor bijv waar ben ik nu weer rubriek voor elkaar krijg.

Ik ga even brainstormen voor n nieuw thema.
Bedenk me dat jouw opm Ger dat maar 26 leden fotos inzenden, eigenlijk ook geldt voor de rest van de themas,
4000 leden maar t is een handvol die reageert. Niet als kritiek bedoeld maar, zo is t gewoon.
Zouden veel leden lid zijn, maar gewoon "vergeten" te kijken?
En pas oriste weer openen als ze iets specifieks willen weten?
Geen idee, maar zou leuk zijn om iets nieuws/fris op te starten en daar ook weer wat nieuwe leden bij te betrekken.
Ik laat t even door mn hoofd gaan.
Quote
#9
Inderdaad heel begrijpelijk maar wel jammer...

Foto van de week blijven behouden maar dan zonder verkiezing aan het einde van het jaar.
Gewoon leuk dat daar elke week weer een andere foto te zien is.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Erg jammer, ik keek elke week wel even wat de nieuwe foto was. Heb ook de afgelopen jaren wel diverse foto's ingestuurd. Maar ik snap dat het voor jou niet leuk meer is als je steeds weer om foto's moet bedelen en er maar weinig mensen reageren.
Quote
#11
Leuk idee Harma
Quote
#12
Begrijp ook wel dat er minder foto's ingestuurd/gemaakt worden. Eerst Corona en nu de chaos op Schiphol. Dit jaar hebben wij ook niets geboekt en zie dat ook niet snel gebeuren.
Quote
#13
Jammer maar helaas, al is het idee van Harma wellicht haalbaar.

Dank voor al je gedane moeite Ger en natuurlijk ook de sponsoren die het mede mogelijk hebben gemaakt!

Ook jammer te lezen dat de vrijwillige bijdrage om het forum in stand te houden momenteel vrijwijl nihil zijn. Zelf stelt Ger o.a. dat het om een uit de kluiten gewassen hobby gaat, wat natuurlijk waar is. Een hobby mag best iets kosten, maar ik kan me voorstellen dat het af en toe wat te gortig wordt.

Aan degenen die nooit eerder een (financiële) bijdrage hebben gedaan bij dezen een oproep: maak bijv. een paar euro over naar Ger, zodat hij er weer een tijd tegenaan kan. Als 10 % van de leden vijf euro over maakt, wat twee drankjes minder tijdens je vakantie kost maak je behalve jezelf, ook andere forumleden blij met het in stand houden van Oríste!

Als je je afvraagt hoe dat te doen, dat moet je even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




klikken.
Quote
#14
Het is elke keer hetzelfde, Ger vraagt of er onder de leden nog foto's zijn voor foto van de week en iedere keer hoort hij weer blablabla wij sturen ze wel, na een tijd is de animo en de zin er weer uit.
Aan mij zal het niet liggen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
We hebben gelukkig deze rubriek nog:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wellicht dat Ger daar de foto van de week uit kan kiezen zonder dat daar een prijs mee gemoeid is?
Quote
#16
Of Ger kiest uit alle ingezonden foto's uit alle topics van één week zijn foto van de week? Prijzen hoeven er inderdaad toch niet aan vast te hangen?
Quote
#17
Dit lijkt me ook eerlijker, verdwijnt meteen de vriendjes politiek tussen het kiezen omdat de kiezers de namen van elkaars foto kunnen zien en dan niet meer.
En kom nou niet aan die bestaat hier niet, die bestaat hier we degelijk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(05 June 2022, 14:14)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Begrijp ook wel dat er minder foto's ingestuurd/gemaakt worden. Eerst Corona en nu de chaos op Schiphol. Dit jaar hebben wij ook niets geboekt en zie dat ook niet snel gebeuren.

Even  offtopic2 Wim, maar daar laat je je toch niet door weerhouden om naar, in dit geval, Griekenland af te reizen?  Huh Tijdens de corona zijn hele volksstammen (wij ook) gewoon op reis gegaan toen het weer toegestaan was. En de chaos op Schiphol kan je omzeilen door voor een andere luchthaven te kiezen. En anders, wat is nou een paar uur extra wachten op de hele vakantie?  Wink
@Ger, ik begrijp het volledig. Jammer, maar zonder input heeft het topic geen bestaansrecht.  Sad
En voor de steun aan het forum/Ger: We kunnen natuurlijk niet in de portemonnee van een ieder kijken, maar misschien een goed idee om het eens te vergelijken met een abonnement op bv Griekenland Magazine? (Of elk ander abonnement dat je hebt). Daar betaal je ook elk jaar een bedragje voor om de mooie artikelen over Griekenland te kunnen lezen. Laten we ons een afvragen wat dit forum je nou echt waard is. Mocht Ger op een gegeven moment de stekker uit het forum moeten trekken omdat het financieel niet meer haalbaar is, krijgen we weer veel berichtjes hoe erg het is, tranen, tranen, tranen, terwijl we er samen voor kunnen zorgen, met een kleine donatie, om dit fantastische forum overeind te houden!
Zal ik wel negatieve reacties op krijgen, het zij zo, zo voel ik het.  Sleepy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Tijdens de corona zijn hele volksstammen (wij ook) gewoon op reis gegaan toen het weer toegestaan was. En de chaos op Schiphol kan je omzeilen door voor een andere luchthaven te kiezen. En anders, wat is nou een paar uur extra wachten op de hele vakantie?

Johan, we kijken hoe het in aug/september gaat. Een andere luchthaven is geen optie, gewoon omdat ik hemelsbreed 10 km van Schiphol zit. Bij een bepaald wind de uitvliegers recht over mijn dak. Klaag niet, maar als wij gaan dan via Schiphol.
Quote
#20
(06 June 2022, 06:35)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tijdens de corona zijn hele volksstammen (wij ook) gewoon op reis gegaan toen het weer toegestaan was. En de chaos op Schiphol kan je omzeilen door voor een andere luchthaven te kiezen. En anders, wat is nou een paar uur extra wachten op de hele vakantie?

Johan, we kijken hoe het in aug/september gaat. Een andere luchthaven is geen optie, gewoon omdat ik hemelsbreed 10 km van Schiphol zit. Bij een bepaald wind de uitvliegers recht over mijn dak. Klaag niet, maar als wij gaan dan via Schiphol.
Iedereen die ik spreek gaat nu van een andere luchthaven boeken ,dus het probleem verlegd zich naar de 
andere luchthavens ,dus Wim straks kun je op Schiphol zo instappen en hoef je niet meer in de rij te staan Big Grin
Quote
#21
(06 June 2022, 06:35)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tijdens de corona zijn hele volksstammen (wij ook) gewoon op reis gegaan toen het weer toegestaan was. En de chaos op Schiphol kan je omzeilen door voor een andere luchthaven te kiezen. En anders, wat is nou een paar uur extra wachten op de hele vakantie?

Johan, we kijken hoe het in aug/september gaat. Een andere luchthaven is geen optie, gewoon omdat ik hemelsbreed 10 km van Schiphol zit. Bij een bepaald wind de uitvliegers recht over mijn dak. Klaag niet, maar als wij gaan dan via Schiphol.

Je kan op Schiphol de dag tevoren vanaf 23:00 je bagage afleveren. Als je niet vroeg vertrekt is dat makkelijk als je dichtbij woont en bijv. met je partner reist. Je zet deze af met de bagage en je rijdt even weg van die plek. De volgende dag loop je direct naar de controle achter de incheck balies. Dat scheelt een hele lange rij!
Dit is ook handig voor degenen die voor hun vlucht vlakbij Schiphol overnachten.

Als je met de bus/trein kan is dat ook een optie. Zelf woon ik ook dichtbij, maar qua openbaar vervoer heel ongunstig om er 'even' te komen.

(06 June 2022, 00:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 June 2022, 14:14)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Begrijp ook wel dat er minder foto's ingestuurd/gemaakt worden. Eerst Corona en nu de chaos op Schiphol. Dit jaar hebben wij ook niets geboekt en zie dat ook niet snel gebeuren.

[ Knip]

En voor de steun aan het forum/Ger: We kunnen natuurlijk niet in de portemonnee van een ieder kijken, ...

Miste je m'n link in het bericht wat ik gister schreef Johan?
Ger is ook geholpen met andere dan financiële steun.
Quote
#22
Miste je m'n link in het bericht wat ik gister schreef Johan?

Ger is ook geholpen met andere dan financiële steun.


Nee hoor, niet gemist, ik heb het specifiek over centjes. Zonder dat geen forum meer.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
Is het een idee om er een 'foto van de maand' van te maken? Je hebt dan minder inzendingen nodig en aan het eind van het jaar, kiezen tussen de 12 foto's .
Quote
#24
(15 June 2022, 10:23)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het een idee om er een 'foto van de maand' van te maken? Je hebt dan minder inzendingen nodig en aan het eind van het jaar, kiezen tussen de 12 foto's .

Kosta, je kon wel helderziend zijn; ben er nét mee bezig Big Grin
De afgelopen tijd hebben meerdere forumleden leuke ideeën aangedragen. De 'Foto van de Maand' kwam daar vaak voorbij als alternatief voor de 'Foto van de Week'

Lijkt mij ook een erg goed en werkbaar idee, het levert immers véél minder administratie op en er komt (hoop ik toch) geen tekort aan ingezonden foto's.
De competitie op het einde van het jaar wordt dan wel wat kleiner en zonder prijzen (behalve de 'eeuwige roem' op Oriste). Op die manier worden de lopende kosten ook verminderd. Ik hoop dat de forumleden ook zonder dat er prijzen aan te verdienen zijn mee blijven doen........

Vanaf 1 juli 2022 wijzigt de rubriek 'Foto van de week' dus in 'Foto van de maand'.
Meedoen? Stuur dan jou leukste, mooiste of interessantste foto naar: fotovandemaand@wageral.nl

fotosmiley

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Top Ger!
Fijn dat het nu in een ander jasje een doorstart krijgt
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kalo mina - een nieuwe (foto van de) maand Ger 57 27.275 02 March 2024, 18:30
Laatste bericht: El Greco
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Foto van de week (+info) Ger 587 484.450 28 June 2022, 09:48
Laatste bericht: Arnold
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.806 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.750 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.358 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.895 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.595 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.814 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.995 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)