Handsfree reizen
#1
Bagage Pick-up service , voor circa 35 euro worden  2 koffers thuis opgehaald en op je vakantie
adres bezorgd als je via Schiphol vliegt oa bij Corendon  -Transavia  en Tuifly ,iemand daar ervaring mee ?
Quote
#2
Na het schrijven van onderstaande, zag ik dat
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nog wel actief lijkt. Geen ervaring mee dus. Sorry.

---
Bij mijn weten is die dienst afgeschaft. Dit lees ik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(er staat geen jaar bij):

Multiquote:Wat is bagageservice?
PostNL bood onze passagiers een mogelijkheid voor een haal- en brengservice voor bagage. Helaas heeft PostNL besloten te stoppen met de bagageservice. Wij vinden dit erg jammer. Het bood onze klanten een extra service die het reizen nog plezieriger maakt. En dat is precies, wat we onze passagiers graag bieden.

Vanaf vrijdag 8 maart kan deze bagageservice niet meer worden geboekt bij PostNL. Reeds gemaakte boekingen, worden door PostNL zo goed mogelijk afgehandeld. Voor eventuele vragen kan er contact worden opgenomen met PostNL.
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Her en der heb ik er over gelezen. Zover mij bekend vergis je je als je denkt dat de bagage op een vakantieadres worden afgeleverd.
Dat lijkt me onmogelijk voor dat bedrag.
Je moet het zelf van de bagageband afhalen, wat me voor jezelf ook de veiligste manier lijkt. (Er zal maar iets zijn ingestopt.... Jij bent als eigenaar de verantwoordelijke.)
Voor mij een reden om het nooit te doen, want ook op deze manier is het denkbaar dat er iets met jou bagage achter de douane komt.
Quote
#4
(15 June 2022, 13:05)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Her en der heb ik er over gelezen. Zover mij bekend vergis je je als je denkt dat de bagage op een vakantieadres worden afgeleverd.
Dat lijkt me onmogelijk voor dat bedrag.
Je moet het zelf van de bagageband afhalen, wat me voor jezelf ook de veiligste manier lijkt. (Er zal maar iets zijn ingestopt.... Jij bent als eigenaar de verantwoordelijke.)
Voor mij een reden om het nooit te doen, want ook op deze manier is het denkbaar dat er iets met jou bagage achter de douane komt.

Misschien dat er toch iemand is die hier ervaring mee heeft ,het is namelijk een vraag die
mijn overburen vanmorgen stelden ,die vliegen as maandag naar Karpathos via Schiphol
en buurvrouw loopt al weken in de stress door wat er op Schiphol gaande is ,de koffers
op het vliegveld van de band halen is dus niet het probleem
Quote
#5
Ben laatst reclame van zo'n bedrijf tegen gekomen. Bestaat dus. Inderdaad van deur tot deur. Alleen is die service een keer zo duur als je vliegticket en ze geven geen garantie dat de bagage op het afgesproken moment ook afgeleverd wordt. Heb geen idee meer hoe dat bedrijf heet, maar Google is your best friend! Overigens is de grootste vertraging niet met de bagage op Schiphol,maar met de security, dus vertraging gaat ze door haar koffers te laten versturen niet ontlopen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Om bagage af te geven was geen wachttijd afgelopen maandagochtend. Pas vanaf daar mocht ik aansluiten in de giga rij. Al met al viel het mee. 01:45 uur na afgiste bagage stond ik achter de controle.
De maandag was door Schiphol als druk bestempeld. Zie schiphol.nl en/of download de Schiphol app.
Tip: als je niet via de openbare weg aankomt, neem dan niet de hoofdingang bij Plazza, maar loop ± 300 m naar rechts. Daar is ook een ingang. Als je daar naar binnengaat kan je voordat je naar boven gaat (rechtdoor lopen) eerst naar de WC. Daarna naar boven. Je komt uit bij de toegang voor Transavia passagiers.
Daar, zonder filelopen (een nieuw woord is geboren?), was er geen wachttijd!
Zoals eerder geschreven: die begon pas daarna.
Ik was er vier uur voor vertrek en heb geen moment stress gevoeld.
Met de groeten aan je buuf metaxa. Wink
Quote
#7
Ai @Buurman, dat heeft lang geduurd! Wij vertrokken afgelopen zondag vanaf Rotterdam, Transaviabalie ging al drie uur voor vertrek open ipv twee uur. Wij kwamen de hal binnen, koffers gelijk afgeven en, ongelogen, vijf minuten later waren we door de security. Kunnen ze op Schiphol nog een puntje aan zuigen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
(16 June 2022, 00:24)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ai @Buurman, dat heeft lang geduurd! Wij vertrokken afgelopen zondag vanaf Rotterdam, Transaviabalie ging al drie uur voor vertrek open ipv twee uur. Wij kwamen de hal binnen, koffers gelijk afgeven en, ongelogen, vijf minuten later waren we door de security. Kunnen ze op Schiphol nog een puntje aan zuigen!

Vandaag in de telegraaf ;Schiphol schrapt vluchten ,honderduizenden vakantiegangers gedupeerd door personeelsgebrek Angry
Quote
#9
Mijn dochter was vanmorgen om 03.30 op Schiphol. Thuis de instapkaarten al gedownload, bagage ingecheckt in hal 3 (TUI-vlucht) zonder wachtrij. Vervolgens 30 minuten in de rij voor security en tijd zat voor een hazenslaapje bij de gate. Toestel vertrok precies op tijd om 07.20 uur.
Ze heeft zich achteraf voor niks druk gemaakt voor de te verwachten ellende op Schiphol.
Quote
#10
In mijn ogen ligt het probleem voornamelijk door het enorme aanbod van reizigers.
Artikel van gister:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als alleen Ryanair al +13 mio passagiers t.o.v. vorig jaar vervoert moet je daar nog 'ff' alle andere (wereldwijd) maatschappijen bijtellen.

Vandaag valt dit ook eindelijk in de pers te lezen.
Een aanvulling op m'n eerdere bericht: vorig jaar is de bagagecontrolehal met 23 doorgangen geopend (12 personen per doorgang). Die is natuurlijk gebaseerd op de verwerking van passagiersaantallen van voor Corona.
Bij mijn vertrek waren er maar twee punten gesloten, wat opvallend weinig was gezien de berichtgeving. Desgevraagd kreeg ik van een medewerker een antwoord dat er geen andere controlepunten elders zijn en dat men op dat moment in onderbezetting werkte.

Kortom.... het wordt in het hoogseizoen vast nog drukker.
Quote
#11
Wij hebben 5 juni voor de eerste keer gebruik gemaakt van de bagageservice van Luggo. Beschikbaar voor Corendon en Transavia.
De afapraak is snel gemaakt, de koffers worden op een veilige manier opgehaald en je ziet via de site de foto's van je koffer met de barcode, en op de plaats van aankomst pak je je koffer van de bagageband (deze wordt dus niet bij je vakantie adres afgeleverd). De medewerkers zijn kundig en vriendelijk. Ook krijg je bericht wanneer je koffer bij de luchtvaartmaatschappij is afgeleverd.
De enige minpuntjes waren dat het tijdvak gewijzigd werd en ze telefonisch slecht bereikbaar waren door de plotseling toegenomen drukte. Via een berichtje op messenger is alles helemaal goed gekomen. Drukte op Schiphol of niet, wij blijven hier gebruik van maken.
Quote
#12
(17 June 2022, 10:03)Deborah1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben 5 juni voor de eerste keer gebruik gemaakt van de bagageservice van Luggo. Beschikbaar voor Corendon en Transavia.
De afapraak is snel gemaakt, de koffers worden op een veilige manier opgehaald en je ziet via de site de foto's van je koffer met de barcode, en op de plaats van aankomst pak je je koffer van de bagageband (deze wordt dus niet bij je vakantie adres afgeleverd). De medewerkers zijn kundig en vriendelijk. Ook krijg je bericht wanneer je koffer bij de luchtvaartmaatschappij is afgeleverd.
De enige minpuntjes waren dat het tijdvak gewijzigd werd en ze telefonisch slecht bereikbaar waren door de plotseling toegenomen drukte. Via een berichtje op messenger is alles helemaal goed gekomen. Drukte op Schiphol of niet, wij blijven hier gebruik van maken.
Tui fly is er blijkbaar al mee gestopt ,ze maken er wel reclame mee ,maar als je belt geven ze aan dat het niet gaat
Quote
#13
Gisteren ook handsfree naar Schiphol. Heerlijk! Luggoservice was 45min te vroeg met ophalen. Koffers stonden gelukkig al klaar. Op Schiphol ruim 5 u voor vertrek kregen we berichtje dat koffers ingecheckt waren. Hebben ze nog op rolband in buik van vliegtuig zien verdwijnen, zaten bij raampje precies boven rolband (rij 4). Security duurde 5 min! Waren bijna de eersten. Met auto va airport naar vakantiebestemming en wat ik al vermoedde, we zitten in het plaatsje van de spoorloosaflevering van Hella, 21 febr. jl. Had voor die tijd al op youtube filmpjes zitten te bekijken van onze vakantiebestemming, en herkende deze in de betreffende aflevering! Wij stonden toevallig ff  stil voor de kapsalon en de zus stond toevallig in de deuropening! Heel bijzonder.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)